Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 jun 2008 08:20

Nee, een Bentley vind ik echt lelijk, veel te lomp.
Doe mij ook die Aston maar, die is super!
Afbeelding

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Berichtdoor Carpento » 13 jun 2008 13:46

En iedereen vergeet die Maserati, dat is toch ook wel errug sjiek hoor :)

Maar als ik moest kiezen tussen die vijf, denk toch dat het die Bentley werd 8)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jun 2008 14:08

De Aston Martin, als het dan werkelijk één van deze 5 moet worden.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 13 jun 2008 14:31

TheKeimpe schreef:De Aston Martin, als het dan werkelijk één van deze 5 moet worden.
De Aston Martin mag dan wel het meest doorluchtige auto zijn van het stel, zelf zou ik toch voor de Bentley gaan (mits de benzineprijzen niet in hetzelfde tempo door blijven stijgen dan). De Aston Martin heeft serieus problemen met de aandrijving/motorophanging. Als je volgas de bocht ingaat dan kan de motorophanging de zijdelingsekrachten niet meer aan waardoor de aandrijfriem van de wielen loopt.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 jun 2008 15:00

doe mij maar een lekker ouderwetse auto :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 jun 2008 15:34

kwebbel schreef:doe mij maar een lekker ouderwetse auto :D
Ja, gewoon een oud VW-busje ofzo ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jun 2008 18:19

Het is altijd heerlijk om te dromen... :8>
Die Maserati, dat lijkt me wel wat. Italiaans temperament.
Heeft die Ferrari natuurlijk ook wel, maar dat is me te wat nadrukkelijk een bruut scheurijzer. En dat vind ik het niet zo nuttig in het gewone verkeer (zeg ik als bezitter van een 600-cc-sportmotor :mrgreen: ).
Die Maserati heeft zo'n mooi luxueus interieur met leer en hout.

Hard rijden kunnen trouwens al die vijf auto's. Ze hebben allemaal een dikke motor met een overvloed aan vermogen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jun 2008 18:23

DonWoozy schreef:nou doe mij die Bentley dan maar :)

Daphne schreef:Nee, een Bentley vind ik echt lelijk, veel te lomp.
Doe mij ook die Aston maar, die is super!

Tja, die Bentley... dat is me er ook eentje!
Daar ligt voorin een 6-liter V12, met een vermogen van 560 pk! Daarmee sleurt hij de auto in 5,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u, en pas bij 312 km/u houdt het op.
Voor meer specificaties, zie hier.

Wat lompheid betreft kan het trouwens altijd nog erger. Wat dacht je van een Rolls-Royce Phantom (zie hieronder)? Die auto heb ik ook al een paar keer langs zien komen! En een andere keer zag ik hem bij een huis geparkeerd staan.
Gek genoeg is het gewicht van de auto niet eens zo veel meer dan van de Bentley! Dat had ik toch anders verwacht. De prijs is wel ruim een verdubbeling.

Afbeelding


Ik vind die Bentley iets Volkwagenachtigs hebben in zijn vormgeving. Net zoals de Skoda Superb (zie hieronder) dat ook heeft.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 15 jun 2008 16:03

tja doe voor mij die Rolls er dan ook nog maar bij!!

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 15 jun 2008 16:25

Als ik echt zou moeten kiezen dan zou ik voor de Ferrari 575 Maranello gaan. Voor het betere gooi- en smijtwerk :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 15 jun 2008 20:59

OOOOOOOOhWWW, wat is-ie mooi: de nieuwe Lancia Delta:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 16 jun 2008 08:22

De Honda FCX Clarity, de eerste commerciële auto met een waterstof brandstofcel.

link: http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/ ziet er echt stoer uit! ik denk dat we er nog veel van zullen zien rondrijden.
Afbeelding

Verbruik is 3,5 liter per honderd kilometer, 135 PK! Emissie = 0 (de uitstoot van de auto dan, de emissie van de waterstoffabriek buiten beschouwing gelaten).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2008 09:30

m'n broer heeft pas een Alfa Romeo gekocht. Zijn mooie auto's (vindt ik). Z'n eerste alfa is in de brand gevlogen. Toen heeftie een klein autootje gekocht en nu weer een alfa romeo erbij. k ben benieuwd welke type hij heeft gekocht en welke kleur.

Zo'n soort alfa was z'n eerste.

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 16 jun 2008 14:48

JE Design stylingkit voor SEAT Ibiza

JE Design heeft een sportieve stylingkit voor de nieuwe SEAT Ibiza ontwikkeld. Voorlopig bestaat het programma aan
sportieve accessoires voor de SEAT Ibiza echter alleen nog uit optische tuning.


Zoals wel vaker is JE Design één van de eerste tuners met een geheel nieuw stylingspakket voor VAG-auto’s (Audi,
Volkswagen, SEAT en Skoda). Ook in het geval van de compleet nieuwe Ibiza is JE Design er weer vroeg bij. SEAT kan
overigens zelf ook al een uitgebreid accessoirepakket (af-fabriek) voor de nieuwe Ibiza leveren.

Toegevoegde verfraaiingen
De tuningslijn van JE Design bestaat uit spoilers die aan het bestaande bumperwerk gemonteerd kunnen worden.
Een onderlip aan zowel de voor- als de achterzijde geven de Ibiza een zeer agressieve look. Een diffusor siert de
achterspoiler die zowel meegespoten in de carrosseriekleur als geheel in het zwart te verkrijgen is. De zij-skirts doen
de hatchback lager lijken. De bestaande schokdempers kunnen gecombineerd worden met een JE Design verlagingskit,
waardoor de Ibiza 35 mm door zijn veerpoten zakt. Lichtmetalen ‘Multispoke’ velgen met een diameter van 17 of 18 inch
huizen in de wielkasten. De wielen kunnen desgewenst in twee kleuren worden afgewerkt: ‘Shadow silver’ of ‘Black Matt
met een chroom-silver look’.

Chiptuning op komst
Binnenkort kan JE Design ook een gewijzigd motormanagement voor 1.9 liter TDI-motor van de Ibiza leveren, evenals
nieuwe verlagingsets, vleugeldeuren en andere stylingcomponenten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 16 jun 2008 14:56

Vanafprijs Volkswagen Scirocco bekend

Volkswagen heeft de prijs van de nieuwe sportcoupé Scirocco bekendgemaakt. De nieuweling is er vanaf € 27.490,-.
Hiervoor wordt de Scirocco voortgestuwd door een 1.4 liter TSI-motor met 122 pk en 200 Nm.


De tijd dat Duitse instapauto’s kaal werden uitgevoerd ligt alweer ver achter ons. Volkswagen wil dit nogmaals bevestigen
door de Scirocco meteen vanaf het instapmodel vol uit te voeren met veel interessante accessoires. Zo behoren onder andere
een met leder bekleed stuurwiel en handremhendel, elektrisch bedienbare ramen, Climatic airconditioning, radio/CD-speler met
acht speakers, ESP en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging tot de standaarduitrusting. Het sportieve karakter van de Scirocco
wordt verstevigd door de sportstoelen, 17 inch lichtmetalen velgen en een sportonderstel.

Motorengamma
Naast de instapper zijn er bij de marktintroductie twee andere motoren leverbaar. Een krachtiger versie van de basismotor
levert 160 pk en 240 Nm, waarmee de Volkswagen Scirocco een topsnelheid van 217 km/h kan halen. De acceleratie van 0 naar 100 km/h
bedraagt 8,0 seconden. De sterkste benzinevariant is eveneens een 1.4 liter motor met TSI-techniek. Deze krachtbron brengt een
vermogen voort van 200 pk en 280 Nm draaimoment. De snelste Scirocco sprint in 7,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en houdt
het bij een top van 235 km/h voorgezien. Eventueel is deze motorisering te verkrijgen in combinatie met een 7-traps DSG-automaat.
Dieselen kan voorlopig alleen met de bekende 2.0 liter TDI-motor met 140 pk en een koppel van 320 Nm. De diesel-Scirocco sprint
in 9,3 seconden naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 207 km/h. Een 6-traps DSG-automaat is optioneel leverbaar.

Augustus 2008
De Scirocco staat vanaf augustus bij de dealers met een vanafprijs van € 27.490,-. De complete prijslijst zal in aanloop naar de
marktintroductie bekend worden gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten