Carriere maken en christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 mar 2008 20:14

Ik kan me hierin vinden.
Wat je zegt er zijn soms niet duidelijk aanwijsbare regels waar je toch een beslissing over moet nemen.
Toch denk ik dat als je dicht bij God wilt blijven je wel weet wat je moet doen en die keuze soms heel eenvoudig is maar soms moeilijk om uit te voeren of misschien te laten.
We gaan zo vaak redeneren naar onszelf toe.
B.v. werk moet voor het kerkenwerk gaan. Dat is een heel rekbaar begrip.
Zo zijn er vele kerken waar het maar moeilijk is om kerkenraads leden te krijgen. Of om een dubbeltal te krijgen.
Veel mannen wijzen het af of zeggen het niet te kunnen doen i.v.m werk, studie. Terwijl het niet de gemeente is die je tot dat ambt roept maar God.
En ik vraag me af het dus wel juist is om dan te zeggen: eerst werk en dan pas kerkenwerk.

gokker
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gokker » 05 jun 2008 12:26

Voordat we zeggen dat carriere maken niet kan als je christen bent of juist wel laten we dan eerst eens een defenitie van dat carriere maken geven...

Want wanneer maak je carriere volgens de topicstarter. Als ik opklim vanaf MBO 2 naar een HBO+ functie en dus meerdere mensen aanstuur voor een veelvoud van mijn beginsalaris.
Of als ik doorga totdat ik in de raad van commesarissen zit van een of ander groot bedrijf (btw. spelling van het woord durf ik niet zo te geven)

Uiteindelijk ben ik van mening dat een ieder voor zich heel duidelijk weet wanneer hij teveel opgeeft om te kunnen blijven werken.

Ik hoef dan alleen maar te kijken naar bijvoorbeeld de zondagsdiensten in de zorg. Waar grif gebruik van wordt gemaakt onder het mom van het is werk van noodzaak.
Klopt zeker maar ook die 200% is zeer aantrekkelijk.
Dit resulteerd dus direct weer in carriere gericht zijn...
En is dan het werk van een monteur die zondagsdiensten draait om te zorgen voor elektriciteit niet noodzakelijk? Ik ken menig persoon in de zorg die dat dan weer afkeurt...
En de noodgenerator opstarten als het nodig is? Zal volgende keer een zustertje uitnodigen om dat te doen ^^ kijken hoe noodzakelijk dat ook dat werk is...

Wat uiteindelijk weer invloed heeft op je snellere steiging in functie en dus carriere, want je hebt wat over voor de zaak.

Dus wat is en blijft je beweegreden om te werken, als je een dak boven je hoofd hebt en brood op tafel wat heb je dan nog meer nodig?
Geef ons heden ons dagelijks brood....
Een bede uit het onze vader die naar mijn idee al alles dekt, en hierbij dan ook gelijk de vraag is carriere maken in de vorm van steigen in salaris etc. dan wel zo nodig voor iedereen?

Oja voordat ik het vergeet, wie veel verdient kan veel weggeven ^^
Je behoudt dan ook nog is je aftrek waardoor je uiteindelijk nog meer kan weggeven... Doen we dat ook?
btw. begrijp me goed CAO verhoging kijk ik ook naar uit ;)

@denkertje21:

Hoe wil je dat invullen bij een bijvoorbeeld draaier, freser of elektrotechnicus...?
Of zo je wilt manager...?
Afbeelding

Terug naar “Archief”