Test. Wat houdt het geloof voor jou in?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Test. Wat houdt het geloof voor jou in?

Berichtdoor Sabra » 08 jan 2004 15:53

www.dejacobsladder.nl

Ik ben benieuw naar de uitslag van jullie en wat jullie van de test vinden.

Mijn uitslag: 61 punten

Het geloof moet niet te benauwend worden

Je voelt je thuis in een bepaalde religieuze traditie en zou ook niet zonder kunnen, maar je zoekt tegelijk altijd wel naar nieuwe vormen van geloof. Want de inhoud van je geloof verdient het om modern en eigentijds verwoord te worden. Je bent modern ouderwets zogezegd. De samenleving gaat jou zeer ter harte. Als mensen openstaan voor elkaar en elkaar durven liefhebben, is er heel veel mogelijk. Helaas zie je vaak dat wij met elkaar te egoïstisch zijn en blijven.

joris

Berichtdoor joris » 08 jan 2004 16:10

score 67 punten: je hebt je wortels in de traditionele kerk maar je bent nieuwsgierig bent, wil je die niet loslaten

Maar:het is een aantal keren voorgekomen dat ik niet het rndje kon invullen wat ik wilde invullen.

Beetje een SOW test zeg maar, humanitair uitgangspunt volgens mij. Want soms zou ik heel andere antwoordne willen geven dan r bij stonde.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 jan 2004 16:13

Score 73.

Je hebt je wortels in de wereld van het traditionele christendom en hoewel je nieuwsgierig bent, wil je die niet loslaten

Je voelt je zonder meer thuis in je eigen traditie. Je vertelt graag over wat je bezielt en wie weet stimuleert dat anderen om ook zo te geloven, denk je. Je gelooft en je doet ook uiteraard wat je geloof van je verwacht. Je denkt dat als er meer mensen gehoorzaam zouden zijn aan wat geloven van hen vraagt, er minder misstanden zouden zijn in de wereld. Je voelt je geroepen om goed te doen in de wereld maar je hebt niet de illusie dat het ooit ideaal wordt.

Hans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans » 08 jan 2004 16:15

Kaw schreef:Score 73.

Je hebt je wortels in de wereld van het traditionele christendom en hoewel je nieuwsgierig bent, wil je die niet loslaten

Je voelt je zonder meer thuis in je eigen traditie. Je vertelt graag over wat je bezielt en wie weet stimuleert dat anderen om ook zo te geloven, denk je. Je gelooft en je doet ook uiteraard wat je geloof van je verwacht. Je denkt dat als er meer mensen gehoorzaam zouden zijn aan wat geloven van hen vraagt, er minder misstanden zouden zijn in de wereld. Je voelt je geroepen om goed te doen in de wereld maar je hebt niet de illusie dat het ooit ideaal wordt.
he ik ook!!

joris

Berichtdoor joris » 08 jan 2004 16:20

Goed en kwaad zijn voor mij. Daar staat het goed eantwoord niet bij.

Want het kwaad is overwonnen en we zijn verlost.

ha tweede keer had ik 68 punten
Laatst gewijzigd door joris op 08 jan 2004 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 08 jan 2004 16:21

59 punten

Help!!!!! Ik zit met Sabra in een hokje ;-)

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 jan 2004 16:29

Ik vind het wel een aardige test. Je krijgt er geen rotgevoel van zoals die andere test die bij religie-algemeen staat.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 jan 2004 16:41

Score: 70

Niet altijd voel ik me me fijn in onze traditie, hoewel die natuurlijk ook wel belangrijk is.
Geeft die hoogte van de score nou aan in hoeverre je conservatief (christen) bent?
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 08 jan 2004 16:43

joris schreef:score 67 punten: je hebt je wortels in de traditionele kerk maar je bent nieuwsgierig bent, wil je die niet loslaten

Maar:het is een aantal keren voorgekomen dat ik niet het rndje kon invullen wat ik wilde invullen.

Beetje een SOW test zeg maar, humanitair uitgangspunt volgens mij. Want soms zou ik heel andere antwoordne willen geven dan r bij stonde.

hey ik had ook 67 punten :D
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 08 jan 2004 16:48

Tabitha schreef:Geeft die hoogte van de score nou aan in hoeverre je conservatief (christen) bent?

Daar komt het wel op neer lijkt me.

Waar is trouwens dat topic over die andere test?

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 08 jan 2004 16:48

Beetje erg overbodige test. Zeker voor mij. Ik werd verteld dat ik niet weet waar ik mijn geloof zoeken moet, terwijl ik dat juist wel weet. En de vragen zijn alleen gericht op christenen. Dus als je een ander geloof hebt, krijg je een mindere score. Erg typisch.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 jan 2004 16:50

Klaas schreef:Waar is trouwens dat topic over die andere test?

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=4204

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 08 jan 2004 17:24

32...

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 jan 2004 17:30

Score 59:

Je voelt je thuis in een bepaalde religieuze traditie en zou ook niet zonder kunnen, maar je zoekt tegelijk altijd wel naar nieuwe vormen van geloof. Want de inhoud van je geloof verdient het om modern en eigentijds verwoord te worden. Je bent modern ouderwets zogezegd. De samenleving gaat jou zeer ter harte. Als mensen openstaan voor elkaar en elkaar durven liefhebben, is er heel veel mogelijk. Helaas zie je vaak dat wij met elkaar te ego?isch zijn en blijven.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 08 jan 2004 18:05

Score: 66 punten.

Je hebt je wortels in de wereld van het traditionele christendom en hoewel je nieuwsgierig bent, wil je die niet loslaten.

Maar volgens mij is het bij mij meer godsdienst dan geloof. Verder klopt het wel aardig.

Terug naar “Archief”