Misschien komt dat ook wel doordat 'wij gereformeerden (die term is eigenlijk een wassen neus)' de visie hebben dat evangelisatie vooral uitgaat van het kerkverband en niet van die kleine Gideonsbendes die in het centrum staan te preken.Nou, perfect gecombineerd.... als kerkverbanden allicht aardig, wat evangelisatie enzo betreft... ik weet alleen wel dat veel mensen gewoon meeliften...
Misschien op dat ene, kleine stukje van de evangelisatie. Misschien komt het doordat je vast zit in je eigen kerkverband en niet zo over de muren kijkt aan de rechterkant van je. De GKv doet dat goed. Dan heb ik het niet over de individuele personen, net als je niet kunt zeggen dat evangelischen standaard meer evangeliseren. Als dat het geval zou zijn, zou het hele centrum namelijk vol staan met mensen.ze vinden het goed dat het gebeurt maar vraag hen niet een keer wat te gaan doen... daar hebben ze geen tijd voor enzo. Er is ook in de GKV en CGK enzo een hoop passiviteit.
Ik heb wat evangelische kennissen zo hier en daar en die evangeliseren net zoveel als mij. Daarnaast, ben ik van mening (met wat anderen

Volgens de DL (en dus ook de kerk waar jij belijdenis gedaan hebt en waar jij het dus mee eens bentKlopt, maar dan vooral tegen een uitleg die in zou houden dat God voor de schepping mensen bedacht en ze alvast verdeelde in 2 bakjes: Bestemming: Hemel en Bestemmin Hel.

En dan? Denk je dat mensen die brocures weggooien er op staan te wachten als ik ze aan de deur kom uitnodigen om eens mee te gaan naar de kerk?Het gaat er vooral om wat de uitwerking is. Je kan ook iets doen en het niet goed doen. Als ik iedere maand brochures van mijn kerk bij mensen in de brievenbus doe maar er komt niemand op af, of als er al iemand op af komt knapt hij/zij vervolgens weer af op wat hij/zij ziet, dan werkt de aanpak dus niet.