Hoi,
Bij mij ligt het weer wat anders, ik zit in een kerk die niet refo is (CGK, 'lichte kant'), maar begin me sinds een paar jaar daar ook wel wat zorgen over te maken... Mijn vriendin is wel 'refo' en ik moet zeggen dat ik een soort 'refo in wording' ben. Ik ga ook graag naar de HHK, maar heb soms wel moeite met sommige dingen die ik niet gewend ben.
Ik zit momenteel met een heleboel persoonlijke vragen en problemen wat dit betreft.
Daarom probeer ik me zoveel mogelijk te verdiepen in het reformatorische gedachtegoed. Wel wordt er van beide kanten aan me getrokken. Mijn ouders (en eigenlijk mijn hele familie) zijn totaal niet 'refo' .
Mijn ouders hebben inmiddels ook heel veel kritiek op me wanneer ze vinden dat ik 'zeur' als ik zondag 's middags bijvoorbeeld niet meer meega naar feestjes, wandelingetjes, fietstochtjes en liever naar de kerk ga.
Da's best wel zwaar trouwens...
Maargoed, ik zie dus ook wel dat het Refoweb af en toe niet zo heel erg 'refo' is. Dat maakt het voor mij ook wel lastig. Als ik ergens serieus mee zit en hier dan lees dat anderen daar heel gemakkelijk over doen, dan weet ik soms niet meer wat ik nou moet denken...
Eigenlijk voel ik me een soort opgesloten refo.