Ontstoken oog

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Ontstoken oog

Berichtdoor pol » 25 mei 2008 20:33

Mijn kinderen hebben 2 weken geleden ontstoken oogjes gehad en nu heb ik het ook. Heb ook nog lenzen. Die heb ik nu niet in bij het ontstoken oog. Het wit is helemaal rood en het zit 's ochtends dichtgeplakt. Moet ik daar nu mee naar de dokter of wie heeft deze klachten nog meer. Ik vraag me af, komt het door de lenzen (heb ook net sinds 3 weken andere vloeistof) of is het een infectie wat de kids ook hadden. het is 1 oog?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2008 20:37

Ik zou zeker even langs de dokter gaan: je ogen zijn te kostbaar!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mei 2008 21:08

Bijna 2 jaar terug heb ik het gehad. Eerst 1 oog en bijna gelijk sloeg het over naar het andere oog. Het erge was: een week na dat het begon had ik een bruiloft en zag mij al met rode opgezwollen ogen op de foto's staan.

Naar de arts geweest van wie ik eerst druppels kreeg. Deze hielpen niet snel genoeg naar mijn zin en toen kreeg ik zalf die alles vrij snel weg nam.

Ontstoken ogen kunnen besmettelijk zijn gaf de arts toen ook aan, dus ik raad je echt aan bij hem langs te gaan.

Verder wil het nog wel helpen om water te koken, het water daarna koud te laten worden. Vervolgens een wattenstaafje in dat zuivere water doen en daarmaa je oogleden schoon maken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 mei 2008 21:49

Bij Annemiek was ik bij de dokter en die zei dat het met 3 dagen weer over was. Vind het dan zo raar om nu voor mezelf te gaan en dezelfde boodschap te horen...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 mei 2008 21:52

wat Gerdienb al zei: gekookt water.
Als je een schoteltje op het kommetje water zet, kun je hetzelfde water een aantal dagen gebruiken.
Wel het oog van buiten naar binnen schoonmaken
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2008 21:55

Mijn persoonlijke ervaring is, dat het aangenamer is voor je ogen om als het water nog warm is (of lauw, natuurlijk niet kokend heet) je ogen schoon te maken. Maar dat kan per persoon verschillen.

Ik zou het water zeker niet 'bewaren'. Je hebt het immers zo gekookt en het is echt belangrijk dat het schoon is.

(Ik moet het 2 keer per dag doen, maar heb dan ook een chronisch oogprobleem. Misschien houd ik van warm water, omdat ik mijn ogen met babyshampoo moet uitwassen, dus dat kan verschil maken :wink: )

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 mei 2008 21:57

ja, groot gelijk. Warm, lauw of koud maakt niet uit. Gaat erom dat het schoon is.

Elke keer opnieuw water koken kan ook, maar bewaren mag wel.
(ik praat dan uit mijn thuiszorg tijd, dan was er geen tijd om elke keer nieuw water te koken en af te laten koelen :wink: )
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2008 21:59

Wat ik zelf altijd doe: ik kook water, dep het wattenstaafje erin en wapper er even mee (koelt het af) en dan kan ik meteen m'n ogen wassen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mei 2008 23:23

Als jij de derde al bent in het gezin, dan moet het toch duidelijk zijn dat het om besmetting gaat. Zeker als het niet gelijk over gaat toch er langs gaan. Daarbij kan je ook aangeven dat je niet wilt dat de anderen het ook nog krijgen of weer krijgen. Zo blijf je namelijk bezig.

Water bewaren zou ik geen aanrader vinden. Of je moet een dag uit gaan, dan is het wel goed om wat mee schoon water bij je te hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 25 mei 2008 23:25

Galateia schreef:Ik zou zeker even langs de dokter gaan: je ogen zijn te kostbaar!
Precies vooral in combinatie met lenzen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 mei 2008 07:06

Hier gebruiken we altijd kamillethee bij onstoken ogen, dus niet alleen gekookt water. Vraag me niet waarom precies, het schijnt kalmerender te zijn dan alleen water.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 mei 2008 07:07

Er komt geen troep meer uit, maar het ziet nog wat rood. Dus denk dat ik het nog even afkijk. Wel balen, kan maar 1 lens in: voel me zo scheel als een mol
En met een bril (dat ding is 12 jaar oud) ben ik de vr. harry potter :cry:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mei 2008 13:55

Dat is hartstikke besmettelijk ja. Bij ons in de familie heeft het geheerst in de week dat mijn oma werd begraven. Dat was ook geen gezicht, want ondanks dat iedereen wel verdrietig was, zag dat er wel héél beroerd uit.

Maarehm, mijn moeder en zwager kregen er een zalfje voor. Het was binnen een paar dagen weg. Ik zou gewoon even langs de HA gaan, want ook al zie je het niet meer zo goed aan het oog, zo'n bacterie kan er dan nog wel zijn en dan is straks je man aan de beurt ofzo.
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mei 2008 20:40

Ik heb ook ooit een ontstoken oog gehad. Inderdaad steeds water koken en steeds deppen met een washandje. Dat hielp bij mij prima, ik denk dat ik er na een week vanaf was. :)

Terug naar “Archief”