Ik ervaar het niet als aanpraten heren, ik waardeer jullie meedenken!
Op je vraag Elbert, waarom ik niet op God vertrouw?
Ik merk dat het daar juist vaak op spaak loopt, vertrouwen is vanuit mezelf zo moeilijk!
Herken je dat niet?
Moderator: Moderafo's
essieee schreef:Ik ervaar het niet als aanpraten heren, ik waardeer jullie meedenken!
Ik merk dat het daar juist vaak op spaak loopt, vertrouwen is vanuit mezelf zo moeilijk!
Herken je dat niet?
Wat houdt je tegen? Jezelf?essieee schreef:Maar als je kijkt naar de definitie van het geloof vanuit de cathechismus
Een waar geloof is niet alleen een stellig weten of kennis, waardoor ik alles voor waarachtig houd, wat ons God in Zijn Woord geopenbaard heeft a, maar ook een vast vertrouwen b, hetwelk de Heilige Geest c door het Evangelie in mijn hart werkt d, dat niet alleen anderen, maar ook mij vergeving der zonden, eeuwige gerechtigheid en zaligheid e van God geschonken is, uit louter genade, alleen om der verdienste van Christus wil
wie kan dan geloven...?
essieee schreef:Ik ervaar het niet als aanpraten heren, ik waardeer jullie meedenken!
Herken je dat niet?
1-16. Die het levend geloof in Christus, of het zeker vertrouwen des harten, den vrede der consciëntie, de betrachting van de kinderlijke gehoorzaamheid, den roem in God door Christus, in zich nog niet krachtiglijk gevoelen, en nochtans de middelen gebruiken, door welke God beloofd heeft deze dingen in ons te werken, die moeten niet mismoedig worden, wanneer zij van de verwerping horen gewagen, noch zichzelven onder de verworpenen rekenen, maar in het waarnemen der middelen vlijtig voortgaan, naar den tijd van overvloediger genade vuriglijk verlangen, en dien met eerbiedigheid en ootmoedigheid verwachten.
Jantjes schreef:Dordtse Leerregels1-16. Die het levend geloof in Christus, of het zeker vertrouwen des harten, den vrede der consciëntie, de betrachting van de kinderlijke gehoorzaamheid, den roem in God door Christus, in zich nog niet krachtiglijk gevoelen, en nochtans de middelen gebruiken, door welke God beloofd heeft deze dingen in ons te werken, die moeten niet mismoedig worden, wanneer zij van de verwerping horen gewagen, noch zichzelven onder de verworpenen rekenen, maar in het waarnemen der middelen vlijtig voortgaan, naar den tijd van overvloediger genade vuriglijk verlangen, en dien met eerbiedigheid en ootmoedigheid verwachten.
Beautiful schreef:Als ik naar de geschiedenis van de discipelen kijk zie ik hen niet het rijtje e-v-d afwerken. Volgens mij maakten zij met vallen en opstaan een geloofsproces door.
Hoe denken jullie hierover?
Riska schreef:Beautiful schreef:Als ik naar de geschiedenis van de discipelen kijk zie ik hen niet het rijtje e-v-d afwerken. Volgens mij maakten zij met vallen en opstaan een geloofsproces door.
Helemaal mee eens!
Er zullen best mensen zijn die van de een op de andere dag als een soort blikseminslag gaan geloven in Jezus.
Maar ik denk dat voor verreweg de meesten van ons geldt, dat je al je hele leven gelooft, maar dat je dat als kind totaal anders deed dan als volwassene. En dat is ook goed. Immers, we ontwikkelen ons iedere dag, dus waarom niet in geloofszaken...
Volgen van Christus is niet spectaculaire dingen doen, maar vol vertrouwen achter Christus aangaan.
The Engineer schreef:Dat je geen roman mag lezen slaat nergens op, getuige de volgende tekst: (...)
The Engineer schreef:Riska schreef:Beautiful schreef:Als ik naar de geschiedenis van de discipelen kijk zie ik hen niet het rijtje e-v-d afwerken. Volgens mij maakten zij met vallen en opstaan een geloofsproces door.
Helemaal mee eens!
Er zullen best mensen zijn die van de een op de andere dag als een soort blikseminslag gaan geloven in Jezus.
Maar ik denk dat voor verreweg de meesten van ons geldt, dat je al je hele leven gelooft, maar dat je dat als kind totaal anders deed dan als volwassene. En dat is ook goed. Immers, we ontwikkelen ons iedere dag, dus waarom niet in geloofszaken...
Volgen van Christus is niet spectaculaire dingen doen, maar vol vertrouwen achter Christus aangaan.
Dat je geen roman mag lezen slaat nergens op, getuige de volgende tekst:
Kol 2:20-22 "Als u door uw dood met Christus bevrijd bent van de geestelijke machten van het heelal, waarom leeft u dan alsof u deze wereld nog toebehoort, en laat u zich de wet voorschrijven door uitspraken als: Raak niet aan, Proef niet en Blijf af? Dat betreft allemaal dingen die door het gebruik vergaan. Waarom richt u zich dus naar menselijk voorschriften en leerstellingen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten