zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mei 2008 10:44

Natuurlijk is dat een luxe-probleem! Dat snap ik ook wel. Maar wel een leuk probleem. Enne... zolang het nog kan, willen we wel wat van de wereld zien. Als er kinderen zijn, dan hebben we natuurlijk geen geld voor verre reizen... dan moeten we weer een jaar of 15/20 wachten ofzo... dan gaan we in die jaren wel Europa ontdekken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Riska

Berichtdoor Riska » 04 mei 2008 11:00

Galateia schreef:Natuurlijk is dat een luxe-probleem! Dat snap ik ook wel. Maar wel een leuk probleem. Enne... zolang het nog kan, willen we wel wat van de wereld zien. Als er kinderen zijn, dan hebben we natuurlijk geen geld voor verre reizen... dan moeten we weer een jaar of 15/20 wachten ofzo... dan gaan we in die jaren wel Europa ontdekken :mrgreen:

Het was ook geen verwijt hoor... Alleen ik lees het topic door en denk: zou er ooit iemand stilstaan bij mensen die soms als jaren niet met vakantie hebben kunnen gaan, zelfs niet in eigen landje?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mei 2008 11:05

Nou, ik heb vroeger in mijn gezin een hele armoedige periode doorgemaakt. En toen zaten vakanties er ook niet in (we woonden met z'n zessen in een 2-kamerwoninkje, geen auto, veel schulden, werkeloze vader, etc)
Later gelukkig wel weer vakanties (lekker kamperen ergens in Frankrijk enzo).
Als kind droomde ik al van alle reizen die ik zou maken 'als ik later groot was'. Ik had zo'n wereldbol en daar kon ik uren naar staren... :mrgreen:

Riska

Berichtdoor Riska » 04 mei 2008 11:14

Zoals ik droom dat ik nog eens een miljoen win... wat zou ik daar veel van kunnen doen (kinderen zonder schulden, enkele instanties voorzien van het nodige geld, mijn huis opknappen en een reis maken... :lol: :lol: )

Dromen is soms alleen maar heel goed...
Ik ben benieuwd wat het voor jullie uiteindelijk wordt! :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mei 2008 11:16

Sjonge, ik heb zoveel dromen.... zonder dromen zou het leven maar saai zijn :mrgreen:

We zien wel waar we belanden. Elk jaar weer een verrassing! Maar eigenlijk hebben we altijd heel erg veel plezier... :mrgreen:

Hannah88NL
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah88NL » 04 mei 2008 12:12

Galateia schreef:
Hannah88NL schreef:Nou maken jullie me echt bang meiden. Ik heb er echt zin in, alleen is het minder dat ik alleen moet reizen en geen reisgenootjes heb. Ik ben nou reisgenoten aan het zoeken misschien komt het goed en krijg ik wel de toestemming van mijn ouders, ik hoop het!

Maar Hannah, waar gaat het nu om: het alleen reizen per vliegtuig naar je reisbestemming, of het werken? Je gaat toch niet in je uppie daar werken? Of vinden je ouders het ook niet goed als je daar met anderen werkt? Ik snap niet helemaal wat het probleem precies is.

(Ter verduidelijking: als je van plan bent alles in je eentje te doen, reizen, werken, etc., dan snap ik je ouders perfect! Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je daar in je eentje, zonder organisatie enzo, gaat werken?! Je kunt toch opgehaald worden van het vliegveld door mensen met wie je vantevoren contact legt?)

Het idee dat ik daar bij een gezin moet verblijven. En ik weet niet eens wat voor mensen die zijn en zo, met vreemde mensen onder een dak dus.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mei 2008 12:14

Misschien is het een idee om al ruim vantevoren contact te leggen met die mensen. Dan zijn ze niet zo 'vreemd' meer, maar al wat meer vetrouwd. Je ouders kunnen dan eventueel ook kennismaken via mail, ofzo. Voor jezelf misschien ook fijn...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 13 mei 2008 18:59

Boekenlezer schreef:Als je nou naar Japan op vakantie gaat, dan kun je dat best met de auto doen. Dat is niet zo enorm ver, want tussen Nederland en Japan liggen maar 4 landen op de route! Eerst ga je Nederland uit met de auto. Dan ga je door Duitsland, Polen, Wit-Rusland. En dan hoef je nog maar door één land heen (Rusland), en je bent er al! :mrgreen:
Moet je eens kijken door hoeveel landen je wel komt als je naar Griekenland gaat! (En ik weet van iemand dat hij dat wel eens met de motor gedaan heeft.)
Dat moet dus wel te doen zijn! :mrgreen:

Dan kun je beter naar de maan gaan, die is nog dichterbij. D maan kan je hier vandaan zien, Japan niet :P
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mei 2008 19:47

woeihhh wij gaan over twee weken een weekendje saampjes weg! Heerlijk heb er nu al zin in!!! hmmmm

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 mei 2008 10:22

Wij gaan dit weekend naar Friesland; we zijn morgen namelijk een jaar getrouwd. Heb er superveel zin in!
Afbeelding

goose
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor goose » 15 mei 2008 10:38

A.s. zomer weer kijken hoe het in Griekenland is, na eerder Kos uitgeprobeerd te hebben wordt het nu Rhodos! Was Kos nog een vakantie die zelf geregeld etc. is via reisbureau, naar Rhodos ga ik via Beter-Uit. Zal zowieso dus ander soort vakantie worden!

Met het weer van de laatste anderhalve week niet zo dat ik er al mee in mn hoofd rondloop, maar toch kijk ik best uit om straks heerlijk 15 dagen 'verlost' te zijn van wat de computer dagelijks voor zin en onzin op mij afvuurt. Met werk in de ICT ben je zelfs in vrije tijd vaak wel bezig met dingen die raakvlakken hebben met het werk, dus hoewel ik mij ook prima in thuis kan vermaken vind ik zo'n periode echt weg zijn ook zeer aangenaam!!

Maar laten we tot die tijd eerst in NL nog maar wat mooie stranddagen krijgen!!! :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 16:08

Daphne schreef:Wij gaan dit weekend naar Friesland; we zijn morgen namelijk een jaar getrouwd. Heb er superveel zin in!

hoe hebben jullie het gehad?

Wij hebben vandaag een weekje vakantie geboekt in de omgeving van het meer van geneve. Heerlijk een twee persoons huisje. Heb er nu al zin in.

a.s. weekend gaan we van vr./tm zo. naar Drenthe. Heerlijk.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 27 mei 2008 17:25

Daphne schreef:Wij gaan dit weekend naar Friesland; we zijn morgen namelijk een jaar getrouwd. Heb er superveel zin in!

Leuk! Waar ben je geweest? Binnenkort zit ik er ook weer, mijn familie woont er namelijk :D

In de zomervakantie ga ik waarschijnlijk een weekje naar Picardie, een streek aan de kust in Noord-Frankrijk.
Dus, dat.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 mei 2008 09:20

Wij zaten in Esonstad (Landal), aan het Lauwersmeer. Een supermooi park, helemaal opgezet in de stijl van een oud vissersdorpje wat er in de Middeleeuwen ook heeft gestaan, maar door het water bedolven is.
We hadden een luxe huisje, met bubbelbad, sauna en zonnebank, heerlijk! :D
Afbeelding

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 mei 2008 09:40

ah, okay! Dat klinkt heel goed! :D Lauersmeer is volgens mij in het noorden van Friesland, beetje afgelegen ook maar wel lekker rustig :D Gaaf hoor!
Dus, dat.

Terug naar “Archief”