Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 09:48

Galateia schreef:
MissF schreef:Waarom is het erg dat mensen dit weer niet fijn vinden?
Niet iedereen vindt warm weer fijn.
Ik persoonlijk vind het heerlijk, maar mijn vriendin mag absoluut niet in de zon, voor haar is het gewoon balen dit weer. En van mij mag ze dat best zeggen. Net als heel nederland zeurt als het regent.

Ik doe ook niks. Gister aan het strand gelegen, vandaag heb ik geen zin, morgen moet ik werken. Komt dan volgende week wel weer.


Ik mag ook niet in de zon... eigenlijk is een korte wandeling van hier naar - noem eens iets - het postkantoor ofzo al niet goed. Maar ik geniet altijd van dit weer. In de schaduw is het ook mooi. Lekker naar de blauwe lucht staren... oelala, ik krijg altijd energie van dit weer.

En ondanks dat ik niet tegen de zon kan, ga ik altijd het liefst naar verre tropische oorden op vakantie. Lekker onder een palboom boven het witte zand in een hangmat naar de zee luisteren... ofzo...

Het leven in de schaduw kent zijn zonnige kanten 8)

Dat kan wel zo zijn, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het een beetje jammer vind dat mensen die klagen over dit weer opeens gekken zijn ofzo.
Waarom moet iedereen dit weer fijn vinden?
Ik vind het heerlijk, zeker weten, maar half Nederland klaagt met regen. Waarom mag iemand dan niet klagen met dit weer?

Ach, ik geniet er wel van :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 08 mei 2008 10:04

dE bAdEeND schreef:
JialiKelly schreef:Wij hebben al weken geen warm water, dus elke keer de waterkoker aan voor de afwas enzo :) en de badkamer is nog een betonruïne dus douchen moet bij schoonmama of m'n ouders haha.
Wel lastig eigenlijk.


Hoe komt dat zo? Woon je antikraak?


Hoera, m'n broers hebben gisteravond vanaf zolder via de badkamer het warme water weer aangesloten voor de keuken :D en een cementvloer in de badkamer gestort om de woestenij te egaliseren.

Nee geen antikraak. Een koopwoning die uit de huur kwam, dus waar nog de oude keuken en badkamer enzo in zaten. De keuken valt van ellende half uit elkaar maar daar hebben we nog geen geld voor. En de badkamer wilden we eigenlijk eerder dan de keuken dus heb ik mn beiteltje daar op een dag tussen de tegels gezet. Ineens ziet het er dan niet zo leuk meer uit ;/
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 10:09

Toch vind ik het grappig om te lezen dat alle poetsdames ineens de verplichting om schoon te maken door de zon voelen wegsmelten ofzo ;)
Als het nu niet uitmaakt dat er een keer minder een doekje overheen gaat, waarom in de winter dan wel?

Ik merk trouwens wel dat er weer stuifmeel enzo naar binnen komt gewaaid door m'n raam. De hele rand van m'n bureau en het kastje zitten er dan onder. Hatsjoe!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2008 12:02

MissF schreef:Waarom is het erg dat mensen dit weer niet fijn vinden?
Niet iedereen vindt warm weer fijn.
Ik persoonlijk vind het heerlijk, maar mijn vriendin mag absoluut niet in de zon, voor haar is het gewoon balen dit weer. En van mij mag ze dat best zeggen. Net als heel nederland zeurt als het regent.


Het probleem is dat het altijd dezelfde mensen zijn die klagen. als het regent klagen ze, als het warm is klagen ze. Owja, ik werk dus op de markt en als het buiten 25 graden is, is het onder de zeilen 30 graden. En ik kan ook niet goed tegen de zon, maar het is gewoon heerlijk dat het eindelijk hét weer is waar we al maanden naar uit kijken.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 08 mei 2008 12:51

Jo'tje schreef:Toch vind ik het grappig om te lezen dat alle poetsdames ineens de verplichting om schoon te maken door de zon voelen wegsmelten ofzo ;)
Als het nu niet uitmaakt dat er een keer minder een doekje overheen gaat, waarom in de winter dan wel?



misschien omdat de visite dan ook buiten zit?

maar ik zit het me ook keer op keer af te vragen eigenlijk. Volgens mij maak je toch schoon "voor een ander" Vorige week zou ik visite krijgen, dacht: o nog wc schoonmaken, hier en daar nog een lap langs. Ze belden af en ik dacht: mooi, ik ben klaar! (maar ik vond het wel jammer dat ze niet kwamen hoor!)

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 08 mei 2008 12:58

ik doe nu juist mijn huishouden s ochtends vroeg en anders s avonds na het eten (en bij ons is het mega koel in huis lang leve de afschuwelijk lelijke rolluiken)

en nu heb ik net boodschappen gedaan en ga ik heerlijk languit in de zon liggen lezen tot een uur of 5

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 08 mei 2008 13:11

nou ik maak echt niet schoon voor de ander, maar puur voor mezelf! Ik vind het vies als mn voeten aan de vloer blijven plakken of als ik op blote voeten door het huis loop en in de douchebak stap en daar vervolgens met wat water zwarte sporen in achter laat en heel veel pluisjes/kruimels en dingetjes voel....
Maar omdat er nu niet ín huis geleefd wordt, is het ook schoner, hoef je minder te doen. De wc gaat echt nog wel en stofzuigen af en toe ook (vanavond komt de kapster hier dus móeten we wel :? ) maar dweilen doe ik juist minder omdat je het telkens vuil maakt met natte voeten vanuit het badje naar de wc enzo :wink:

Maar heb vanmorgen wel de ramen aan de buitenkant gezeemd, dus de vogelpoep is er ook weer vanaf! De voorkant kan nu niet want de zon staat er pal op, maar die mag misschien zaterdagochtend vroeg. Binnen moet eigenlijk ook, maar ik mag niet teveel doen 8)

(overigens vind ik mensen die 'zeuren' over het weer altijd een beetje vervelend, ik bedoel maar, tis toch nooit goed. Teveel zon, teveel regen.... natuurlijk vind ik ook de zon lekkerder dan regen en zucht ik ook wel eens als het nét begint te regenen als ík buiten loop, maar dan denk ik altijd maar: regen is ook héél belangrijk!!! Al is het soms wel moeilijk vol te houden als het al 2 weken regent :) )

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2008 13:56

Zoals een vriend van me altijd op zeer degelijke toon uitbracht: weeeer of geeeen weeeeer, prijs de Heer ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 13:56

Ach, echt vies is het toch niet hier. En opgeruimd sowieso altijd wel.
Ik hoef echt niet elke dag iets in mijn huis te doen hoor.
Ik red het prima met 1 ochtendje per week. Dus dan heb ik nog 6,5 dagen over :)
Al heb ik afgelopen week dan wel alles even heel goed gedaan, dat vond ik wel weer lekker.
Maar met dit weer heb ik altijd meer zin in poetsen dan met slecht weer. Nu gaan gewoon alle ramen en deuren open. En als het te warm wordt de zonneschermen naar beneden. Dus dan is het binnen prima koel te houden, en zodra het afkoelt buiten gaat alles weer open. heerlijk poetsweer dit :mrgreen:
(maar ik doe er niets meer aan deze week)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2008 17:25

JialiKelly schreef:
dE bAdEeND schreef:antikraak?


Hoera, m'n broers hebben gisteravond vanaf zolder via de badkamer het warme water weer aangesloten voor de keuken :D en een cementvloer in de badkamer gestort om de woestenij te egaliseren.

Nee geen antikraak. Een koopwoning die uit de huur kwam, dus waar nog de oude keuken en badkamer enzo in zaten. De keuken valt van ellende half uit elkaar maar daar hebben we nog geen geld voor. En de badkamer wilden we eigenlijk eerder dan de keuken dus heb ik mn beiteltje daar op een dag tussen de tegels gezet. Ineens ziet het er dan niet zo leuk meer uit ;/


maar dat is geweldig!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2008 13:28

k heb de douche en wc gedaan!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 09 mei 2008 22:08

vandaag ook eindelijk es hier en daar langs gelapt. Had eer van me werk want had 3 emmers met vies water. Kijk, dan is het leuk schoonmaken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2008 07:09

ja dat heb ik ook soms!!!! :oops:

een van de bedden verschoond! De was zit nu in de machine! Straks nog even de was weg werken die er nog ligt! Boodschappen doen en nog even de stofzuiger door het huis halen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2008 08:48

zoo... tobias en milan zijn nu aan het boodschappen doen... matteo sliep net... en ik heb toen even de hele benedenverdieping gepoetst/gedweild/gezogen... mn vriendin komt zo met haar kinderen.. moet het toch een beetje netjes zijn he :mrgreen:

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Berichtdoor Speedy » 10 mei 2008 14:57

Zo de moeders al in spanning voor morgen?

Even een leuke anekdote:

mijn vrouw vraagt in haar onschuld aan onze 2e zoon wat doet dat plastic tasje met die appel onder je bed, hij is nu rot. Zegt hij moet u weer nieuwsgierig zijn en laat die stofzuiger nou eens in de kast in deze week. Volgende week mag u weer stofzuigen. Zij schaamt zich een beetje, want ze weet dat je rond moederdag nooit zulke opmerkingen moet maken. Komt ie later naar mij toe. Zegt ie. Heb ik haar mooi te pakken. Het pakje ligt heel ergens anders, mama kijkt altijd onder bed met moederdag en nu heb ik daar maar een appel neergelegd. Het heeft wel even geduurd voordat ze die appel gevonden had.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten