PKN en het Israëlisch-Palestijns-Arabisch conflict

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 apr 2008 14:04

Het Judaïsme is mijns inziens een voorloper van het christendom, zoals de gulden de voorloper van de euro is. De tijd heeft niet stilgestaan.

Voor de christen is Christus de enige weg ter zaligheid.
De islam daaraantegen is niet voortgekomen uit het judaïsme noch uit het christendom, hoewel het wel elementen hieruit heeft geabsorbeerd.

Ik heb onlangs nog eens een moslim gesproken en hem de stelling voorgelegd: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Zijn antwoord: zo leren wij dat ook.

Klaar toch?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gielah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gielah » 17 apr 2008 14:46

U doet nu net of christenen 'de enige weg naar de zaligheid' zélf hebben bedacht.
Of je bij het ene 'merk' gelovigen het offer van Jezus wel nodig hebt en of je er bij het andere merk ook best zonder kunt.
God geeft deze weg aan!
Nu komt u weer met God liefhebben en de naaste, maar dan gaat u terug naar de toestand vóór de dood van Jezus!
U kunt dat enorme nieuwe heilsfeit toch zomaar niet negeren?
Zo van: "Ik word toch maar zalig op de oude manier en de islam doet dat net eender: wilt u daar even nota van nemen?"

Israël wordt behouden doordat God hén ( lees nog maar door wat ik in mijn vorige post schreef) 'onder ongehoorzaamheid heeft besloten' en hun ogen, voorlopig, heeft gesloten voor het heil in Christus.
Hun ongeloof geeft u de ruimte en de gelegenheid om erbij te komen en Gods geschenk aan te nemen.
Zelfs in hun ongeloof - dat hen door God opgelegd is en dus geen schuld is - dienen zij u en mij.
En het komt goed met Israël!
U hebt het altijd over kerken en stromingen - kijk nu eens naar wat God zegt!
Wilt u soms eeuwig in dit onvruchtbare kringetje blijven ronddraaien?
Dat doen trouwens meer mensen: blijven vragen omdat ze eigenlijk geen antwoord willen hebben.
Die zijn verslaafd aan het vragen en discussiëren en het constant 'maar' zeggen en schrijven.
Als uw zoon volgegeten aan uw tafel zit en blijft zeuren van: " Ik wil eten! waarom krijg ik geen eten?", wordt u dat dan niet zat, zeker als dat gedoe al jaren doorgaat?
Zoals prof. Hans Jansen zeer terecht zei: " Voor de waarheid is het altijd het juiste moment".

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 apr 2008 15:02

Gielah schreef:U doet nu net of christenen 'de enige weg naar de zaligheid' zélf hebben bedacht.

Dat beweer ik niet en ik doe ook niet alsof. Dat schrijf ik ook nergens.

Gielah schreef:Of je bij het ene 'merk' gelovigen het offer van Jezus wel nodig hebt en of je er bij het andere merk ook best zonder kunt.

En waarom zou dat niet zo kunnen zijn?

Gielah schreef:God geeft deze weg aan!

Voor de christen.

Gielah schreef:Nu komt u weer met God liefhebben en de naaste, maar dan gaat u terug naar de toestand vóór de dood van Jezus!
U kunt dat enorme nieuwe heilsfeit toch zomaar niet negeren?

Christus zegt het zelf: het grootste gebod en het tweede, aan het eerste gelijk - althans, zo staat het in de Bijbel.

Gielah schreef:Zo van: "Ik word toch maar zalig op de oude manier en de islam doet dat net eender: wilt u daar even nota van nemen?"

Dat is niet wat ik geschreven heb. Ge interpreteert ins Blaue hinein.

Gielah schreef:Israël wordt behouden doordat God hén ( lees nog maar door wat ik in mijn vorige post schreef) 'onder ongehoorzaamheid heeft besloten' en hun ogen, voorlopig, heeft gesloten voor het heil in Christus.
Hun ongeloof geeft u de ruimte en de gelegenheid om erbij te komen en Gods geschenk aan te nemen. Zelfs in hun ongeloof - dat hen door God opgelegd is en dus geen schuld is - dienen zij u en mij.

Dat geloof ik niet, temeer niet daar er judaïsten overgaan tot het christendom en omgekeerd. Er vindt wel eens wat kruisbestuiving plaats.

Gielah schreef:En het komt goed met Israël!

Vast wel.

Gielah schreef:U hebt het altijd over kerken en stromingen - kijk nu eens naar wat God zegt!

Volgens mij wordt datgene hetwel God zegt in nogal wat kerkgenootschappen en stromingen duidelijk gemaakt.

Gielah schreef:Wilt u soms eeuwig in dit onvruchtbare kringetje blijven ronddraaien? Dat doen trouwens meer mensen: blijven vragen omdat ze eigenlijk geen antwoord willen hebben. Die zijn verslaafd aan het vragen en discussiëren en het constant 'maar' zeggen en schrijven.

Ge zoudet een wenig minder aanmatigend over andermans geloof kunnen schrijven, dat zou de toon dezer discussie sterk verbeteren. Ik merk dat ge op bittere wijze schrijft. Zijt ge verbitterd?

Gielah schreef:Als uw zoon volgegeten aan uw tafel zit en blijft zeuren van: " Ik wil eten! waarom krijg ik geen eten?", wordt u dat dan niet zat, zeker als dat gedoe al jaren doorgaat?

Ik heb geen kinderen.

Gielah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gielah » 17 apr 2008 15:55

Beste meneer, ik citeer u de Bijbel zélf.
Wilt u het nog duidelijker?
En 'dat geloof ik niet' is uw probleem, maar het antwoord ligt er dus wel.
En nee.. hoor, ik ben absoluut niet aanmatigend of bitter.
Volgens mijn echtgenoot ben ik tamelijk vrolijk en wij lachen dus heel wat af ( en hij is notabene een atheïst).
Maar als godsdienstlerares en predikante ( messiaans-joods) met een tamelijk vast geloof en een degelijke kennis van de Bijbel, ook van het Hebreeuws, kan ik mijn medemens toch niet in verkeerde ( = aantoonbaar onbijbelse) aannames laten rondtobben?
Waarom anders naar een forum als dit toegaan?
Voor het tijdverdrijf doe ik het niet, want mijn leven is meer dan vol.
Ik was gewoon - na jarenlang op politieke forums geweest te zijn - weer eens nieuwsgierig naar de standpunten en de vragen van mijn gelovige medemensen.
En ja... ik ben altijd stellig, want de waarheid die ik uitdraag komt van God en niet van mijzelf.
Van mijzelf weet ik nul komma niks, net als u.
Zoals prof. Hans Jansen zeer terecht zei: " Voor de waarheid is het altijd het juiste moment".

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 apr 2008 17:33

Stel, ge zijt in mijn huiskamer te gast, tezamen met een moslim. Zoudet ge dezelfde taal over zijn geloof uiten zoals ge die hier op dit forum hebt geuit? Ik bedoel, dezelfde bewoordingen?

En wat de PKN betreft - ik ben zeer tevreden over hetgeen Plaisier & Freunde gedaan hebben. Het is goed aan te tonen dat niet heel Nederland achter het geraaskal van een Limburger staat.

Gielah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gielah » 17 apr 2008 18:45

Beste man: ik heb honderden en honderden moslims lesgegeven en wat ik tegen hen zei.... daar was geen woord Frans bij.
Ze konden daar trouwens bijzonder goed tegen en hadden het erg naar hun zin in mijn lessen.
Jonge mensen houden nog van eerlijkheid en van mensen, die ergens echt in geloven.
Nu... ik geloof het allemaal helemaal echt en ik kom daar voor uit ook.
En Plaisier is een valse profeet, die zich rot zou moeten schamen.
Wilders daarentegen is een absolute kanjer, een echte vent met ballen, zoals dat heet, die zijn eigen leven in de waagschaal stelt.
Naast Wilders verbleken alle Plaisieren en Terpstra's met hun onwaarachtige geneuzel, hun zogenaamde vriendelijkheid, maar met... als het over Wilders gaat... die onvervalste haat in hun fletse oogjes.
Bah!
Ze weten namelijk dat hij gelijk heeft.... die laffe verraders en daarom haten ze hem zo.
Nou ja... we wisten al dat het grondpersoneel van onze lieve Heer meestal niet om over naar huis te schrijven is.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 17 apr 2008 18:51

Dat laatste is helaas maar al te waar en geldt voor iedereen!

Daarom het vriendelijke verzoek om het niet te persoonlijk te trekken, en normaal te discussiëren met elkaar.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 apr 2008 01:10

Gielah schreef:Ze weten namelijk dat hij gelijk heeft.... die laffe verraders en daarom haten ze hem zo.

Ik krijg stellig de indruk dat ge niet op de hoogte zijt. De Wilderman heeft namelijk helemaal niet gelijk. Hij is verblind door een gevaarlijke haat. Hij heeft wel iets weg van Julius Streicher.

Als hij zo over joden en/of judaïsten gesproken zou hebben, zou hij allang dat opgewonden standje van een Naftaniël achter zich aan gekregen hebben en mocht hij gewoon Hitler genoemd worden.

Terug naar “Archief”