Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 apr 2008 21:28

Voor 160 euro heb ik in de opruiming wel meer dan 2 tassen vol. Of er moeten grote shoppers bedoeld worden.

André

Berichtdoor André » 09 apr 2008 21:32

Galateia schreef:
AikonGirl schreef:Laatst één tuinstoel voor E160,- gekocht.

:shock:

daar kun je 2 tassen vol kleren voor kopen in de uitverkoop/sample sale/whatever :mrgreen:
Misschien moet je de post van AG even helemaal lezen, op hun verlanglijstje stonden wsl geen twee tassen met kleding. :P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 apr 2008 17:51

liefje: wij hadden het met de computerkast, volgens mij zo ongeveer het duurste in heel ons huis, maar werkte dus niet. Heb 10 keer aan de tel gehangen uit eindelijk zal de leverancier hem hier komen maken, maar hij had geen gereedschap bij zich :shock: Dus zou de kast naar zijn fabriek moeten en kregen we geen vervangende kast :roll: Mooi niet, ik de volgende dag weer aan de tel gehangen met de winkel, gezegd: of ik krijg een nieuwe kast, of een vervangende tijdelijk, we hebben er 20 weken op moeten wachten (levertijd was 6 tot 8 weken!!!) en toen waren er weer dingen niet goed. De meubelmaker is nu eindelijk geweest en het klopt (bijna) dus maak me nu niet zo heel erg druk meer. Maar vind het ook zonde, koop je eindelijk iets duurs, denk je ook kwaliteit te hebben en gaat het telkens mis... :|

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 apr 2008 17:55

lammetje schreef:liefje: wij hadden het met de computerkast, volgens mij zo ongeveer het duurste in heel ons huis, maar werkte dus niet. Heb 10 keer aan de tel gehangen uit eindelijk zal de leverancier hem hier komen maken, maar hij had geen gereedschap bij zich :shock: Dus zou de kast naar zijn fabriek moeten en kregen we geen vervangende kast :roll: Mooi niet, ik de volgende dag weer aan de tel gehangen met de winkel, gezegd: of ik krijg een nieuwe kast, of een vervangende tijdelijk, we hebben er 20 weken op moeten wachten (levertijd was 6 tot 8 weken!!!) en toen waren er weer dingen niet goed. De meubelmaker is nu eindelijk geweest en het klopt (bijna) dus maak me nu niet zo heel erg druk meer. Maar vind het ook zonde, koop je eindelijk iets duurs, denk je ook kwaliteit te hebben en gaat het telkens mis... :|

ja dat is balen. Maar als ik hun bel zijn ze er heel snel en er wordt echt iets aangedaan. en gelukkig niet met lange levertijden en dat is wel beter.
maar is altijd vervelend als er iets niet goed is of wat dan ook heb ik met alles niet alleen met een dure bank hoor. Als je iets koopt moet het gewoon goed zijn

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 11 apr 2008 08:54

Naar het bos gaan is ook altijd lekker, voor jong en oud (mits het niet keihard regent).

Oh, dan moet het strand er ook bij!
Nog meer leuke ideeen?

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 11 apr 2008 12:51

Tgaat hier over financiën etc. dus laat ik m'n vraag hier maar posten. Weet zo snel even niet waar die anders tussen hoort, heeft iemand misschien idee hoeveel een 1 a twee persoons huisje kost qua huur per maand?

Ik zit er over na tedenken om voor m'n werk/school naar een andere regio te gaan. Veluwe o.i.d. Dan wil ik dus op mezelf gaan. In een studentenhuis o.i.d. vind ik niks. Wil gewoon 'iets' voor mezelf hebben waar ik geen ruimtes met andere hoeft te delen. Je ziet wel ns van die huisjes die voor 1 a 2 personen geschikt zijn. Zoiets leek me wel wat, maarja wat betaal je aan huur ervoor? Iemand misschien enig idee, tips ed?
Het leven is niet altijd over rozen geuren en manenschijn!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 apr 2008 13:27

dat hangt er vanaf in welke regio!

Als je bijv. hier in de omgeving voor 1 persoon een huisje wil ben je zowieso 500/600 euro in de maand kwijt!

In Kampen heb je al appartementjes/studio (voor jezelf alleen) vanaf 190/220 euro in de maand (exclusief).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 apr 2008 13:29

Knabbel: dat ligt er natuurlijk helemaal aan in welke plaats je wilt gaan wonen. In Amsterdam centrum zal een appartementje duurder zijn dan op de Veluwe. Verder maakt het ook uit of je een sociale huurwoning gaat huren of vrije sector, dat laatste is boven de 600 euro. Voor die sociale dinges moet je je inschrijven en het kan soms jaren duren voor je een aanzienlijke kans hebt om een woning te krijgen, dat hangt ook weer helemaal van de plaats af. Verder moet je aan bepaalde eisen voldoen om je te mogen inschrijven, meestal moet je economische (je werkt er) of sociale binding (je woont er of hebt er kort geleden nog gewoond)hebben met die woonplaats.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2008 15:16

Volgens mij kun je zoiets beter via kerkblaadjes ofzo doen.
Op de Veluwe zijn genoeg boerderijen, met bijv een klein voor of achterhuis erbij wat nogal eens verhuurd wordt. Die zijn volgens mij niet superduur.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 apr 2008 16:29

Ik woon in Ede in een huurappartement. 3 kamer, dus 2 slaapkamers en grote woonkamer. Als je wil weten wat t kost en meer info moet je maar PB'en..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 apr 2008 15:48

MissF schreef:Dat vind ik zo heerlijk aan geen dure meubels kopen he, als er iets kapot gaat, een krasje op zit, een draadje los zit, dan lach ik even en ben blij dat het niet zo duur was.
Wat een ellende, steeds mensen over de vloer, bellen.
Ik hou sowieso totaal niet van klachten geven enzo. Ik denk al snel: het zal mijn eigen schuld wel zijn. Al dat gedoe, niks voor mij :)

Lang leve Leen Bakker :D
haha je hebt gelijk hoor (vind ik) ik vind het niet erg hoor de mensen over de vloer (geef ze een bak koffie en het is stil :wink: )
Wij hebben ook best wel goedkope meubels (bij Hartog Wonen gekocht). De banken waren het showmodel ze verkochten ze alleen per set (een twee en driezits) en die hadden we voor.... 1300 euro geloof ik. Was oud model enzo.. geen beschadigingen, mooi kippenleer, makkelijk schoon te houden. Ideaal!!!
De tafels waren iets duurder omdat we cracked glass hebben. Wel heel vet :mrgreen: ook weer makkelijk in onderhoud... :P

coupe soleil schreef:Hoe kun e in vredesnaam voor slechts € 160,- 2 tassen vol kleren kopen? :shock:
nou... ik koop altijd setjes kleding bij Vogele of H&M, en dan ben ik nooit meer dan 70 euro kwijt voor een setje!! Dan te bedenken dat mensen truitjes van 80 euro per stuk halen :wink: niet dat daar iets mis mee is hoor! :oops: maar persoonlijk heb ik het er niet voor over....
Ik haal voor mijzelf of mijn man wel eens kleding bij Zeeman. Niet de allerbeste kwaliteit maar een broek voor m'n werk kost gewoon maar 13 euro! Kijk, dan haal je wel de 2 volle tassen voor 160 euries :wink:

persoonlijk ga ik niet met de mode mee, ik haal gewoon kleding die ik zelf leuk vind, qua prijs zit ik altijd best goed, ik haal geen jasjes van 100 euro! Laatst zag ik een supermooi vest met allerlei kleuren maar het kostte wel 80 euro. Helaas dan, dan laat ik m hangen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2008 18:20

Achja, ik vind het wel grappig, als vriendinnen mij vragen hoeveel wij hadden gespaard voor onze inrichting.
Tja, uh...niks. Mijn man was beizg zijn bedrijf te verkopen, en steeds als hij iets had verkocht konden we weer shoppen.
En het totaalbedrag was misschien net zoveel als jullie bank. En dat snappen vriendinnen dan niet. En dan zijn ze gelijk weer vol moed, omdat ze dan minder hoeven sparen voor inrichting zodat ze sneller kunnen gaan trouwen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 apr 2008 18:32

MissF schreef:Achja, ik vind het wel grappig, als vriendinnen mij vragen hoeveel wij hadden gespaard voor onze inrichting.
Tja, uh...niks. Mijn man was beizg zijn bedrijf te verkopen, en steeds als hij iets had verkocht konden we weer shoppen.
En het totaalbedrag was misschien net zoveel als jullie bank. En dat snappen vriendinnen dan niet. En dan zijn ze gelijk weer vol moed, omdat ze dan minder hoeven sparen voor inrichting zodat ze sneller kunnen gaan trouwen :)
haha dus je bent een inspiratie :wink: ik moet toegeven dat er hele leuke spullen bij Leen Bakker staat! Mijn zwager heeft bijna z'n hele inrichting + de slaapkamer van de kids ingericht met spul van LB. Niet duur en goede kwaliteit. Hoewel ik onze bank ook niet duur vond :wink: Kan je nagaan, mijn zus betaalde 2700 euro voor alleen de bank :shock: daar heb ik mijn inrichting van!! (ahum.. nog minder dan..)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 apr 2008 19:42

wij hebben vandaag nergens naar gekeken en uitgegeven waar we zin in hadden 8) Vandaag nml 2 jaar getrouwd en lekkere gebakjes gekocht, vanmiddag een lekker ijsje gehaald en vanavond chinees besteld :D

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 apr 2008 19:51

lammetje schreef:wij hebben vandaag nergens naar gekeken en uitgegeven waar we zin in hadden 8) Vandaag nml 2 jaar getrouwd en lekkere gebakjes gekocht, vanmiddag een lekker ijsje gehaald en vanavond chinees besteld :D

Gefeliciteerd Lammetje 8>)!! Mag toch ook wel ns n keertje :P.

Zelf let ik dr ook altijd erg op wat ik uitgeef enzo, vorige week zag ik hele gave rieten stoelen en n leuk kastje met rieten manden erin (zelfde kleur/soort als de stoelen). Ze waren best duur, maar vond ze zo gaaf. Dat ik zoiets had van ik koop ze gewoon :P. Me moeder zei al, als je ze nu niet koopt krijg je er spijt van. En ben nu blij dat ik 2 stoelen, en het kastje heb gekocht :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”