Eetbuien

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2006 15:15

Als ik thuis zit merk ik ook dat ik continu kan eten. Ik doe het gelukkig niet, maar er zijn wel momenten dat ik de grote onderste la in onze keuken open trek en er van alles uitvis, van chips, chocola, toffees etc en die zijn dan ook zo weg.
Nu ik stage loop merk ik dat ik daar never een tussendoortje eet, en netjes groenten enzo, en nog een enorme berg ook, en dat ik er niet eens aan denk.
Afleiding is voor mij niet thuis zijn, en niet computeren of lezen, maar echt buitenshuis zijn, waar geen snoep voorhanden is ofzo...Bij mij helpt het perfect!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 15 sep 2006 15:29

Heel erg herkenbaar.
Gelukkig heb ik geen extreme aanleg om dik te worden maar oei, er gaan zeer weinig dagen voorbij zonder dat ik een zak chips opentrek.
En elke keer neem ik me weer voor om het niet te doen, om het niet meer in huis te halen, maar elke keer is de verleiding weer te groot.
En idd, al ben je zo misselijk als een kat: gewoon doorgaan.
Zo kan ik bijv nooit een snoepje nemen maar ga dan meteen door totdat de rol of halve zak leeg is.
Heb je het ook op bepaalde momenten, bijvoorbeeld met spanning/ongesteldheid o.i.d.?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 15 sep 2006 17:13

L'être extraterrestre schreef:Dorp=1 of 2 huisartsen, en de ander is nog erger. En ik ga toch echt niet een half uur fietsen als de ander op loopafstand zit.

Volgens mij wordt het tijd dat je in de stad gaat wonen. :D

Ik heb vroeger ook veel gegeten, misschien is het de leeftijd, maar in mijn geval kon het met die drie krantenwijken die ik fietste te maken hebben.

meissie17

Berichtdoor meissie17 » 04 okt 2006 13:12

ik ben zelf ook nie de slankste...en ik was/ben heel onzeker, mijn moeder was het zo zat, omdat mijn zelfbeeld echt heel laag was/is.
toen m'n moeder op een gegeven moment zelf naar de huisarts moest, heeft ze gelijk gevraagd voor mij of hij tips had ofzo, of verwijzing voor diëtiste kon geven (bleek achteraf niet eens nodig te zijn :? )
Maar het enige wat hij vroeg aan mijn moeder over mij was: beweegt ze genoeg? mijn moeder zei dat ik voor haar gevoel meer dan genoeg sportte en alles (elke dag half tot anderhalf uur skeeleren, en dan nog werken in de verpl.huis)
hij zei uiteindelijk dat ik meer moest gaan bewegen, niet snoepen, en gewoon op eten moest letten, en als ik dát deed, dan keken we wel verder....ik ben nooit meer bij hem geweest, ben uiteindelijk via m'n zus bij een diëtiste gekomen, en ik loop er nu al een poosje, de kilo's gaan er langzaam af, maar ze blíjven er ook af (en dat is t belangrijkste, toch? )
en of het zwaar is? af en toe wel ja...maar ik zie nu resultaat en dat is helemaal geweldig :D

gans
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gans » 09 apr 2008 20:44

Dr zit nog wel iets in tussen eetbuien en bijvoorbeeld BED, maar tis wel linke soep. Voordat je het weet ben je echt verslaafd aan eten, heb je het niet meer in de hand. Dit kan heel stiekem erin sluipen, maar kom er dan maar weer eens vanaf. Dan pas merk je dat je verslaafd bent aan eten. Elke dag weer denken: mórgen doe ik het goed, doe ik alles overnieuw. En dan weer gaan... Tis echt zón strijd; en uiteindelijk zijn veel van je emoties gekoppeld aan eten, onbewust. Hulp zoeken sloeg ik altijd in de wind. Maar nu blijkt dat het toch wel helpt!
Succes een ieder!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2008 21:06

Ik eet ook alles wat los en vast zit. Vooral als ik me verveel. Ik heb nog de mazzel dat ik er niet extreem van aankom. Soms lukt het me wel eens om een paar dagen gezond te eten, dwz; De gewone maaltijden en fruit of sultana o.i.d. tussendoor en ik merk dan dat ik me fitter voel, lekkerder in m'n vel zit, geen opgeblazen gevoel, etc. Dat zou voor jou misschien een reden kunnen zijn om te stoppen met extreem veel eten, ook al ben je niet dik :)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 apr 2008 21:45

Ik eet ook veel te veel.

Altijd zit er wel een zaksnoep in mijn jaszak.. En altijd is er wel ergens een zak chips oid.

Zit nu aan de chocotoff :yum:

In periodes van stress en drukte eet ik nog meer dan normaal.

Ben trouwens ook te zwaar.. :?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 apr 2008 21:47

Ik eet ook wel veel als ik me verveel maar ik wil eten eigenlijk niet koppelen aan emotie. Ik weet hoe lastig het is om daar af te komen, dus dat wil ik voorkomen ;)

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 10 apr 2008 14:43

Sinds ik een vriend heb eet ik echt stukken minder... Niet om af te vallen hoor, maar ik ben savonds weg, 'smiddags vaak druk met sporten of pianoles enzo, dus heb er eigenlijk amper tijd voor..

Merk dat nu ik een vrij middagje heb et wel een stuk omhooggaat..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 10 apr 2008 15:54

Ik heb niet echt last van eetbuien ofzo maar snoep wel erg graag :D . Tegenwoordig kan ik me wel een stuk beter beheersen als vroeger. Vroeger haalde ik vrij regelmatig een zak snoep enzo. Wel merk ik dat als ik sagerijnig of verdrietig ben meer trek heb in snoep dan op andere dagen.
Gelukkig kom ik er niet (veel) van aan dus dan is het niet erg om af en toe zo´n bui te hebben.

gans
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gans » 10 apr 2008 17:11

Nou, dan moek ook mr een vriend zoeken, als dat de oplossing isss :lol: whaaha. Maar snoepzakken in je jaszak stoppen..daar moet k nie aan beginnen. Dat zijn echt situaties die ik uit de weg moet gaan.
En eigenlijk, idd, wat de grootste reden om het níet te doen is: je sttukkkken gezonder en fitter voelen. Eigenlijk is een eetbui alleen op het moment zelf fijn; de gevolgen zijn veel langduriger en nadeliger. Dus waarom doe ik het? Goede vraag...

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 12 apr 2008 16:08

hmm, ik zou hier niet voor naar de huisarts gaan hoor. Wat verwacht je van de huisarts? Die huisarts zegt UITERAARD dat je minder moet eten. Hij kan moeilijk in je gaan snijden of je medicatie geven :) Pas als je een ziekelijke manier van vreetbuien gaat krijgen is het een ander verhaal en word je psychotherapeutisch behandeld.

Ik heb het overigens zelf ook, ik eet de hele dag geen snoep maar gezond, en als ik dan s avonds thuis ben ga ik 'los'. Het gaat nergens over maar afvallen lukt niet.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 12 apr 2008 19:45

gans schreef:... situaties die ik uit de weg moet gaan ...

Denk dat je daar een heel belangrijk punt hebt. Ik pik wel is wat mee als er wat in de snoeppot zit. Maar als die dan eens een keer leeg is eet je aanmerkelijk minder uit die snoeppot.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 13 apr 2008 19:01

Hier heb ik één keer in de maand last van, dan heb ik enorm veel trek in chocolade. Alleen hebben we dat nooit in huis dus dan moet ik naar de supermarkt. Ik schaam me dan toch wel een beetje als ik bij de kassa sta en ik koop alleen maar m&m's ofzo :P

Maar verder heb ik die hele eetbuien niet, want we hebben bijna nooit snoep/chips en frisdrank in huis. Als er bezoek komt, dan worden er wel lekkere dingen gekocht of soms in het weekend ofzo. Verder zie ik er normaal uit, ik ben niet mager want ik eet wel voldoende. Toch heb ik ook wel eens trek en dan eet ik een cracker, of komkommer of een appel.

Ik denk dat het helpt als je geen snoep en chips koopt, of als je thuis woont dan kun je afspreken dat er alleen snoep in het weekend is. Als er niets te snoepen is, dan kan het ook niet. En voor de trek zorg je dat er dan gezonde dingen zijn, fruit ofzo. Of druiven zijn ook heel lekker :D
Dus, dat.

Terug naar “Archief”