grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 mar 2008 14:28

kurtyo schreef:*zucht*

Ik zeg ook helemaal niet dat je toe moet zijn aan seks nu je twee jaar een relatie hebt en merkt dat je steeds closer wordt met je vriend. Ik merk op dat ik het absurd (of vreemd) vind dat je geen behoefte (!) hebt aan seks. (Want dat lijk je te zeggen.) En 'behoefte hebben aan' en 'ergens aan toe zijn' zijn twee verschillende zaken.

Volgens mij gaan die 2 zaken wel met elkaar op en kan je neit los koppelen. Doordat je er niet aan toe bent, komt de behoefte aan seks denk ik ook niet echt op gang.

maar oke... volgens mij zijn beide kanten duidelijk ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 mar 2008 17:09

Zou het kunnen zijn, dat als je nog nooit seks hebt gehad het dan makkelijker is om het niet te doen, dan als je het al wel is (vaker) seks hebt gehad?

Dat denk ik wel ja. Iets wat je nooit gehad hebt kun je niet missen tenslotte. Al is seksualiteit ook ergens wel een biologische behoefte, dus ik denk dat die wel aangewakkerd wordt, hoe ouder je wordt. Maar echt missen?

sjonn68
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sjonn68 » 28 mar 2008 19:01

ik lees vol verwondering al jullie stukjes.

waar gaat het om?? wie wil wie overtuigen?

wat is er mis met het respecteren van elkaars keuzes?

een mening is persoon gebonden, een ieder doet wat hij/zei vanuit geloof of visie kan rechtvaardigen.

ook speelt idd leeftijd en opvoedings milieu mee.

maar wat mooier is is dat ieder zijn motivaties heeft. hier is begrijpen niet belangrijk, accepteren en respecteren is in deze belangrijk.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 mar 2008 19:21

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 29 sep 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 28 mar 2008 23:23

*sorry*
*onderschrift verwijderd door moderator*

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 mar 2008 18:15

Gerdien B. schreef:maar oke... volgens mij zijn beide kanten duidelijk ;)

Dat denk ik ook. Toch nog even korte reactie op wat je zei. ;-)

Gerdien B. schreef:Volgens mij gaan die 2 zaken wel met elkaar op en kan je neit los koppelen. Doordat je er niet aan toe bent, komt de behoefte aan seks denk ik ook niet echt op gang.

Mwah, wat is 'toe zijn aan' in dezen? Ik bedoel, het is toch een normaal biologisch verschijnsel dat je vanaf je puberteit zin hebt in seks, geestelijk en lichamelijk?

Smurffie schreef:Dat denk ik wel ja. Iets wat je nooit gehad hebt kun je niet missen tenslotte. Al is seksualiteit ook ergens wel een biologische behoefte, dus ik denk dat die wel aangewakkerd wordt, hoe ouder je wordt. Maar echt missen?

Nou, voordat ik mijn eerste vriendinnetje kreeg, had ik geen ervaring met seks, zelfs niet echt met zoenen. Toch was er direct de sterkte behoefte om op seksueel vlak snel te groeien. Ook van haar kant overigens. Natuurlijk gaat het wel (nog) sneller zodra je meer ervaring hebt.

sjonn68 schreef:ik lees vol verwondering al jullie stukjes.

Wat is er zo 'verwonderlijk' aan onze stukjes?

sjonn68 schreef:waar gaat het om??

Seks voor het huwelijk en grenzen in de verkeringstijd.

sjonn68 schreef:wie wil wie overtuigen?

Geen idee? Ik heb niet de illusie dat ik per se mensen overtuig en ik ben (op dit vlak) ook niet snel van mijn ongelijk te overtuigen.

sjonn68 schreef:wat is er mis met het respecteren van elkaars keuzes?

Waaruit blijkt dat ik andere meningen niet respecteer? Wat een onzin.

sjonn68 schreef:een mening is persoon gebonden, een ieder doet wat hij/zei vanuit geloof of visie kan rechtvaardigen.

Dus? Dat wil toch niet zeggen dat je er niet over mag praten?

sjonn68 schreef:ook speelt idd leeftijd en opvoedings milieu mee.

Leeftijd? Geen idee. Ik ken genoeg mensen die lang vrijgezel zijn geweest, ook op latere leeftijd. Zonder moeite op seksueel vlak. Opvoedingsmilieu zal best meespelen inderdaad. Toch is het een misvatting te denken dat binnen orthodoxe groeperingen niet heel wat afgehokt wordt.

sjonn68 schreef:maar wat mooier is is dat ieder zijn motivaties heeft. hier is begrijpen niet belangrijk, accepteren en respecteren is in deze belangrijk.

Waarom zou ik per se alles moeten respecteren en accepteren? Wat is dat toch voor onzin en slap gepraat? Sorry, ik word altijd wat kriegelig van dat soort beweringen. En 'begrijpen' is altijd belangrijk.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mar 2008 22:53

eigenlijk verwachte ik dat al :mrgreen:

Denk dat het moeilijk uit te leggen is wat nu aan toe zijn is.
Ik zou niet weten hoe ik het goed zou kunnen uitleggen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mar 2008 11:21

Het is denk ik een kwestie van tevoren bedenken of je er spijt van krijgt als je het doet. Niet omdat het wel eens uit zou kunnen gaan, maar ik denk dat dat de beste graadmeter is als het gaat over ''er nog niet aan toe zijn''. Als je dus achteraf denkt: ''Hadden we nog maar even gewacht'', kun je het beter niet doen inderdaad. En je kent jezelf goed genoeg om dat van tevoren aan te voelen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 apr 2008 23:37

Áls je jezelf goed genoeg kent inderdaad, Smurffie, dan denk ik ook dat 't zo werkt. Maar niet iedereen is daar even volwassen/ver in... waarom zijn er anders mensen die achteraf toch spijt hebben?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2008 12:11

Dat is waar..dan ben je gewoon (voor je eigen gevoel) een slechte ervaring rijker en daar leer je ook weer van.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 apr 2008 14:36

Precies, en je dan vooral geen schuldgevoel (laten) aanpraten en/of blijven tobben over je 'zonde', want daar bereik je ook niets mee... maar ja, da's waarschijnlijk makkelijk gezegd :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 apr 2008 15:03

kurtyo schreef:Als de een seks wil en de ander niet, dan is dat érg lastig. En ja, ik spreek uit ervaring. Die relaties hebben dan ook geen stand gehouden.

Overigens vind ik een stappenplan wel zo iets onzinnigs... :-( Ik begrijp - net als MissF (dat wij 't ooit eens zouden zijn... :shock: ) - totáál niets van mensen die géén moeite hebben met het niet hebben van seks als ze een relatie hebben... Absurd zou ik 't zelfs willen noemen.

@Lorijntje: wat is nu eigenlijk de meerwaarde van je opmerking dat je iets over necrofilie aan 't lezen bent? Vooral de toevoeging 'dát is pas bizar' snap ik niet. Alsof seks voor het huwelijk ook al wel bizar is, maar iets minder dan necrofilie? :mrgreen:

ha, er is geen link maar t ging toevallig over seks :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 apr 2008 23:31

Over seks? Meer over perverse psychisch gestoorde idioten die zichzelf verlekkeren op lijken...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2008 09:00

*Annet* schreef:ik heb het hele topic niet gelezen, misschien is het alwel besproken, maar er kwam zomaar een vraag in me op. Wat als de ene lover wel sex wil en de ander niet? Toch houden ze erg veel van elkaar. De een ziet het absoluut niet dat het niet hoort, de ander wel. Het is dus niet zo dat de een beschadigd op dat gebied is, maar omdat die wil wachten tot het huwelijk.

Of de een wil naar Spanje op vakantie en de ander naar Noorwegen. Of de een wil een wat klassieke inrichting van zijn huis en de ander een moderne inrichting. Of de een wil niet meer dan 2 kinderen en de ander wil er 7. De een houdt meer van de Nederlandse keuken, de ander meer van Italiaans en Indisch. En zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Kwestie van rekening houden met elkaars wensen, gevoelens. Dat moet je sowieso als je samen wil leven. Natuurlijk is het iets complexer omdat je het ene jaar op vakantie naar Spanje kan gaan en het andere jaar naar Noorwegen maar je moeilijk kan zeggen: Ik wil seks, jij wil dat niet voor het huwelijk dus doen we de ene dag geen seks en de andere dag wel. Maar ja, rekening houden met elkaars gevoelens houdt dan in dat als zij wil wachten, jij meedoet. Kan wel eens lastig zijn, maar aan de andere kant, je hebt ook niet veel keus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 apr 2008 12:54

Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”