Gerdien B. schreef:maar oke... volgens mij zijn beide kanten duidelijk

Dat denk ik ook. Toch nog even korte reactie op wat je zei.

Gerdien B. schreef:Volgens mij gaan die 2 zaken wel met elkaar op en kan je neit los koppelen. Doordat je er niet aan toe bent, komt de behoefte aan seks denk ik ook niet echt op gang.
Mwah, wat is 'toe zijn aan' in dezen? Ik bedoel, het is toch een normaal biologisch verschijnsel dat je vanaf je puberteit zin hebt in seks, geestelijk en lichamelijk?
Smurffie schreef:Dat denk ik wel ja. Iets wat je nooit gehad hebt kun je niet missen tenslotte. Al is seksualiteit ook ergens wel een biologische behoefte, dus ik denk dat die wel aangewakkerd wordt, hoe ouder je wordt. Maar echt missen?
Nou, voordat ik mijn eerste vriendinnetje kreeg, had ik geen ervaring met seks, zelfs niet echt met zoenen. Toch was er direct de sterkte behoefte om op seksueel vlak snel te groeien. Ook van haar kant overigens. Natuurlijk gaat het wel (nog) sneller zodra je meer ervaring hebt.
sjonn68 schreef:ik lees vol verwondering al jullie stukjes.
Wat is er zo 'verwonderlijk' aan onze stukjes?
sjonn68 schreef:waar gaat het om??
Seks voor het huwelijk en grenzen in de verkeringstijd.
sjonn68 schreef:wie wil wie overtuigen?
Geen idee? Ik heb niet de illusie dat ik per se mensen overtuig en ik ben (op dit vlak) ook niet snel van mijn ongelijk te overtuigen.
sjonn68 schreef:wat is er mis met het respecteren van elkaars keuzes?
Waaruit blijkt dat ik andere meningen niet respecteer? Wat een onzin.
sjonn68 schreef:een mening is persoon gebonden, een ieder doet wat hij/zei vanuit geloof of visie kan rechtvaardigen.
Dus? Dat wil toch niet zeggen dat je er niet over mag praten?
sjonn68 schreef:ook speelt idd leeftijd en opvoedings milieu mee.
Leeftijd? Geen idee. Ik ken genoeg mensen die lang vrijgezel zijn geweest, ook op latere leeftijd. Zonder moeite op seksueel vlak. Opvoedingsmilieu zal best meespelen inderdaad. Toch is het een misvatting te denken dat binnen orthodoxe groeperingen niet heel wat afgehokt wordt.
sjonn68 schreef:maar wat mooier is is dat ieder zijn motivaties heeft. hier is begrijpen niet belangrijk, accepteren en respecteren is in deze belangrijk.
Waarom zou ik per se alles moeten respecteren en accepteren? Wat is dat toch voor onzin en slap gepraat? Sorry, ik word altijd wat kriegelig van dat soort beweringen. En 'begrijpen' is altijd belangrijk.