Moderator: Moderafo's
caprice schreef:God heeft je in een kerk geplaatst, je daar geboren laten worden en laten opgroeien, en dat moet je niet verachten. Je moet pas weggaan als Gods Woord niet zuiver gepredikt wordt.
johannes1 schreef:ik heb wel eens gehoord dat je de pad van je vader moet volgen, maar of dit een verzonnen iets is of waar het op gebaseerd is dat weet ik niet.
in ieder geval gaat mijn pad niet gelijk als die van me vader.
Equilibrist schreef:johannes1 schreef:ik heb wel eens gehoord dat je de pad van je vader moet volgen, maar of dit een verzonnen iets is of waar het op gebaseerd is dat weet ik niet.
in ieder geval gaat mijn pad niet gelijk als die van me vader.
Dat zou best vaag zijn, als ik het pad van mijn vader moet volgen - hij is namelijk geen christen!-
mystery schreef:Mijn pa zegt dat het er aan ligt dat ik weinig van de voorgeschiedenis van hun kerk (gergem) weet ... Wat vinden jullie hiervan?? Is dit echt belangrijk bij mijn (toch ooit moeten maken) keuze?
kben ook een paar keer in de GG in a'foort geweest en vond er persoonlijk weinig aan. kvond Visser niet echt geweldig. ER zit wel een leuke baptistengemeente in a'foort, ergens in zo'n behoorlijk nieuwe school.mystery schreef:Ik lees hier herkenbare dingen. Ik zit namelijk ook al ruim een jaar in hevig dilemma over de kerk.
Ik weet gewoon niet in welke kerk ik me 'thuisvoel'. Ik shop dan ook regelmatig en dat heeft mijn blik heel erg verruimt.
Ik vind wel dat het mijn eigen keuze moet zijn en niet een opgelegde keuze van anderen. Mijn ouders willen bijv. heeel graag dat ik in hun kerk blijf, we discussieren daar vaak over. Mijn pa zegt dat het er aan ligt dat ik weinig van de voorgeschiedenis van hun kerk (gergem) weet ... Wat vinden jullie hiervan?? Is dit echt belangrijk bij mijn (toch ooit moeten maken) keuze?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten