Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 dec 2007 15:24

haha het went idd wel snel. Eigelijk wel goed, want ik ben nog geen enkele gemeente tegengekomen waar ze hetzelfde zingen 8)
Enne..Hilversum vind ik niks aan :oops: ALhoewel de natuur in de omgeving wel erg mooi is :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2007 15:41

Hehe ik werk er alleen dus van de sfeer, de stad etc weet ik niet zoveel. Ik zie alleen de aardige natuur en de mooie huizen en het gebouw waar ik werk, en aangezien dat allemaal wel mooi is (vlak bij Sportpark) vind ik Hilversum ook wel mooi, hoe het is om te wonen weet ik niet :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 21 dec 2007 21:37

mw schreef:Sinds mijn verhuizing naar Hilversum heb ik mij voorgenomen om verschillende gemeenten te gaan bezoeken. Eerst alleen CGK, maar op den duur wilde ik ook eens bij de HHK (kerkte ik op Urk ook al af&toe) en een keertje gergem. Ik had al een lijstje van ruim 10 gemeenten gemaakt, waarvan ik er nu 4 bezocht ik. 2 hiervan voelde ik mij absoluut niet thuis. Bij de een niet om de stijl van zingen/preken. De andere niet om de stijl mensen. Bij de andere 2 voel ik mij zo goed thuis (Utrecht-West en Bunschoten) dat ik daar nu regelmatig kerk. De manier van preken (bijbels, duidelijk en recht voor z'n raap) en het slag mensen bevalt me goed. Geen mensen die gelijk bij de eerste keer in groepjes om je heen staan om je uit te nodigen (houd ik niet van). Het zingen was wel wennen voor me, maar dat komt meer doordat ik mn hele leven al het zelfde hoor. In het volgende jaar maar de rest van mn lijstje bezoeken. :wink:
Urk-Maranatha blijft mn thuis (basis)gemeente waar ik ook lid blijf, maar wieweet volgt er vlgd jaar een gastlidstatus in Bunschoten of Utrecht. :)

nog wat tips de HHK van Huizen,of Chr Geref Kerk Naarden

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 dec 2007 20:48

Marnix schreef:Hehe ik werk er alleen dus van de sfeer, de stad etc weet ik niet zoveel. Ik zie alleen de aardige natuur en de mooie huizen en het gebouw waar ik werk, en aangezien dat allemaal wel mooi is (vlak bij Sportpark) vind ik Hilversum ook wel mooi, hoe het is om te wonen weet ik niet :D

tjah mooi is het zeker daar :wink: Huizen zijn er veel te mooi...maar geen mooie prijzen :mrgreen:

@ blaarkop: bedankt voor de tip. CGK Naarden staat nog op het lijstje. De HHK Huizen zal ik er aan toevoegen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Haasje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Haasje » 02 mar 2008 13:46

Ik ging naar de baptisten gemeente en soms (misschien vaker) ga ik naar de KPN. Ik vinde prediking mooier.

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 02 mar 2008 13:55

mw schreef:
Marnix schreef:Hehe ik werk er alleen dus van de sfeer, de stad etc weet ik niet zoveel. Ik zie alleen de aardige natuur en de mooie huizen en het gebouw waar ik werk, en aangezien dat allemaal wel mooi is (vlak bij Sportpark) vind ik Hilversum ook wel mooi, hoe het is om te wonen weet ik niet :D

tjah mooi is het zeker daar :wink: Huizen zijn er veel te mooi...maar geen mooie prijzen :mrgreen:

@ blaarkop: bedankt voor de tip. CGK Naarden staat nog op het lijstje. De HHK Huizen zal ik er aan toevoegen.

laat HHK Huizen maar even rusten het rommelt daar nogal

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 mar 2008 16:03

Tja, in Huizen heeft men de smaak van het zich afscheiden wel te pakken gekregen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2008 13:00

Afgelopen zondag in Utrecht (vergadering der gelovigen) een kerk bezocht. Was erg mooi!

Brenda

Berichtdoor Brenda » 04 mar 2008 23:02

Wanneer ik in het weekend bij mijn vriend ben ga ik naar de Evangelische Gemeenschap Roosendaal (EGR) en wanneer ik bij mijn ouders ben ga ik (samen met mijn vriend) naar de Schuilplaats, een evangelische gemeente in Ede. (Vanuit Roosendaal naar Ede voor de kerk is ook zo wat... de hele zondag zit je dan in de auto... :P )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mar 2008 23:13

Wat is precies de vergadering van gelovigen? (misschien apart topicje)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2008 08:46

Daar is al een topic over ;)

Rope
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rope » 10 mar 2008 16:13

Als ik bij m'n ouders ben, ga ik mee naar de gemeente waar ik nu nog lid ben: CGK Kerkwerve. Als ik m'n weekenden in Utrecht doorbreng, ga ik meestal naar de CGK Utrecht-West en af en toe naar de GKV Noord-West of Centrum (met vrienden). CGK U-W vind ik wel fijn, omdat daar vaak dominees komen die ik niet vaak bij m'n ouders hoor - heeft vast iets met reistijden te maken 8). Natuurlijk zou het mooi zijn als ze binnenkort een eigen predikant krijgen, maar zo krijg ik ook nog wat mee van het predikanten 'aanbod'. Ook leuk om af en toe een student te horen. Zo hadden we laatst van Olst. Ik heb genoten. Verder keert ds. J. Westerink nog vaak terug naar z'n vorige gemeente - btw ook eerste predikant van de CGK Kerkwerve - en die hoor ik ook erg graag.
- i know You stay true when my world is false - MuteMath

blaadje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor blaadje » 15 mar 2008 18:47

ik ga naar de hervormde gemeente kralingen-west (in Rotterdam). Het is na een rij van zwaar charismatische gemeentes de eerste PKN-gemeente waar ik lid van ben geworden. Ik ben er vorig jaar bij toeval binnen komen wandelen, nadat ik besloten had, dat ik niets meer te maken wilde hebben met alles wat enigszins een beetje richting een charismatische gemeente ging. Het is een ontzettend kleine missionaire gemeente. Ik vind het op zich wel tof, maar ik heb ontzettend moeten wennen aan de manier van kerk zijn, wat op zicht wel logisch is. :mrgreen: Maar ik ga wel belijdenis doen.....

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 mar 2008 19:18

Ah wat mooi dat je belijdenis gaat doen blaadje :) Ik ook (morgen in PKN in Leiden).

Riska

Berichtdoor Riska » 15 mar 2008 21:33

rafaell schreef:Ah wat mooi dat je belijdenis gaat doen blaadje :) Ik ook (morgen in PKN in Leiden).

Had je dat niet wat eerder kunnen vertellen?
Een gezegende dienst en ik zal morgen aan je denken!

Terug naar “Archief”