Gezichten zien.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 dec 2003 13:14

Ik schreef mijn dromen niet op, omdat ik zelf niet geloofde dat er iets achter zat.

Maar achteraf is ongeveer 50% van de dromen uitgekomen en kunnen een groot aantal dromen nog uitkomen. Het is goed mogelijk dat deze enkel symbolisch waren... Ik weet het niet.

Ik ben er niet veel mee bezig en hecht er ook geen grote waarde aan, maar ik las die tekst van Paulus en moest toen aan mijzelf denken.

joris

Berichtdoor joris » 23 dec 2003 14:51

numeri 12: 6: '' luister naar wat ik te zeggen heb. Als ik iemand kies als woordvoerder, dan maak ik mij aan hem bekend in een visieon of in een droom".

Kaw, je hebt de wereld dingen te vertellen omdat je je leven in Gods hand hebt gelegd. Vraag God je te gebruiken.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 dec 2003 14:56

joris schreef:numeri 12: 6: '' luister naar wat ik te zeggen heb. Als ik iemand kies als woordvoerder, dan maak ik mij aan hem bekend in een visieon of in een droom".

Kaw, je hebt de wereld dingen te vertellen omdat je je leven in Gods hand hebt gelegd. Vraag God je te gebruiken.

Ik weet niet eens of het God was die deze dromen gaf. In de bijbel staat ook dat we niet moeten zoeken naar de verborgen dingen zoals de waarzeggers en de tovenaars en dat dit alles van de duivel is.

Bidden of God me wil gebruiken voor Zijn fantastische werk? Graag! En ik zal het vanavond nog doen, maar of deze dromen daar een onderdeel van zijn, betwijfel ik.

joris

Berichtdoor joris » 23 dec 2003 15:00

dan moet je ze gewoon naast je neerleggen en tegen God zeggen: Heer ik weet het niet meer, t lijkt alsof er iemand aan me loopt te trekken. Als u het bent heb ik een vraag: kan het wat duidelijker?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 dec 2003 15:04

joris schreef:dan moet je ze gewoon naast je neerleggen en tegen God zeggen: Heer ik weet het niet meer, t lijkt alsof er iemand aan me loopt te trekken. Als u het bent heb ik een vraag: kan het wat duidelijker?

Nou, de dromen kunnen niet duidelijker. Ik vind ze een stuk minder vaag als enkele visioenen uit openbaringen. Ze zijn vaak heel concreet.

De enige vraag die dan over blijft is: Wat wil God met mij?
Maar dat is een mooie vraag, want ik weet het antwoord al namelijk; een mooie boom worden en veel goede vruchten dragen. Op welke manier zie ik wel. Gewoon goed luisteren naar Zijn Woord.

joris

Berichtdoor joris » 23 dec 2003 15:06

precies, geef je leven over aan God. Dat heeft voor mij sinds een halve week weer een nieuwe dimensie gekregen:

Heer, ik kan het niet, u zult het moeten doen. ik merk dat u door mij heen werkt maar ik werk u alleen tegen. Dus ik ga nu slapen en sta open voor alles wat u met mij wilt.

En die nacht kreeg ik ongelooflijk veel gedachten en mensen in beeld omvoro te bidden.

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 23 dec 2003 20:41

columbus schreef:de meeste dromen zijn bedrog......... dat betekend dan dat niet alle dromen bedrog zijn.
idd, in de bijbel zijn veel dromen vol van betekenis geweest. zou ook in onze tijd kunnen. maar wie kan ze uitleggen?
ik denk dat onze voorouders teveel dat soort dromen als onzin bestempelden onder het mom van: doe maar normaal etc. daardoor hebben wij geen 'droomcultuur' meer. hoewel het wel opmerkelijk is dat het langzaamaan weer 'mag', dromen dan.

Ik kan wel helemaal gaan uitleggen hoe het allemaal werkt met fasen in je slaap, maar daar heb ik geen zin in, ik geloof er gewoon niet in. En de dromen die jij beschrijf al helemaal niet
Unaware, I have been unfair
I've been unfit for blessings from above
But even I can see The sacrifice You made for me.
To show that I have never been unloved
It's because of you, And all that you went through
I know that I have never been unloved"

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 23 dec 2003 21:23

Jardena schreef:
columbus schreef:de meeste dromen zijn bedrog......... dat betekend dan dat niet alle dromen bedrog zijn.
idd, in de bijbel zijn veel dromen vol van betekenis geweest. zou ook in onze tijd kunnen. maar wie kan ze uitleggen?
ik denk dat onze voorouders teveel dat soort dromen als onzin bestempelden onder het mom van: doe maar normaal etc. daardoor hebben wij geen 'droomcultuur' meer. hoewel het wel opmerkelijk is dat het langzaamaan weer 'mag', dromen dan.

Ik kan wel helemaal gaan uitleggen hoe het allemaal werkt met fasen in je slaap, maar daar heb ik geen zin in, ik geloof er gewoon niet in. En de dromen die jij beschrijf al helemaal niet

je hoeft dat ook niet uit te leggen, die fases weet ik zelf ook wel en by the way, ik heb geen dromen beschreven, nu niet en nooit niet.
je moet het gedroomd hebben :wink: :D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jardena » 23 dec 2003 21:55

columbus schreef:
Jardena schreef:

je hoeft dat ook niet uit te leggen, die fases weet ik zelf ook wel en by the way, ik heb geen dromen beschreven, nu niet en nooit niet.

Ja sorry, ik bedoel die beschreven dromen van Kaw. Ik was een beetje aan het dromen zullen we maar zeggen :lol:
Unaware, I have been unfair

I've been unfit for blessings from above

But even I can see The sacrifice You made for me.

To show that I have never been unloved

It's because of you, And all that you went through

I know that I have never been unloved"

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 dec 2003 12:05

Jardena schreef:
columbus schreef:
Jardena schreef:

Ja sorry, ik bedoel die beschreven dromen van Kaw. Ik was een beetje aan het dromen zullen we maar zeggen :lol:

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat God door alle dromen heen spreekt. Want mijn dromen zijn soms te erg om hier neer te zetten. Dat is juist niet wat Hij wil maar ik heb er zelf ook geen controle over!

Terug naar “Archief”