Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2008 08:25

Ik doe het zonder sonja! (veel en veel beter)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 25 feb 2008 09:24

Ik doe ook geen Sonja meer.
Werkt wel erg goed. Kilo's vlogen er af.
Ik vind het te veel spanning geven. bent de hele dag aan het denken wat je MOET eten en halen in de winkel.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 feb 2008 09:47

Ik wil er nu ook nog zo'n 5 kilo af.
Was 18 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, en er zitten er nu nog 8 aan.
BMI is nu 21.

Ben benieuwd of 't gaat lukken, ik houd nogal van snoepen.
Eerst kon ik eten wat ik wilde zonder aan te komen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 feb 2008 10:36

-6 \:D/

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 feb 2008 18:13

Ik kreeg vandaag een complimentje van een collega. Hij vroeg: doe je een of ander superdieet, je valt als een gek af. :mrgreen:

pff, voor een BMI van 21 zou ik minder van 75 moeten wegen. Voorlopig ga ik maar voor 85 kg (bmi 24,6), misschien 80 (bmi 23).

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 feb 2008 19:24

Ik keek net op de Sonja Bakker site naar m'n BMI, en ik zou nog meer dan 20 kg kunnen aankomen voordat ik overgewicht heb :shock:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 feb 2008 19:33

Hippieblijhoofd schreef:Ik keek net op de Sonja Bakker site naar m'n BMI, en ik zou nog meer dan 20 kg kunnen aankomen voordat ik overgewicht heb :shock:

Succes. 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 feb 2008 21:43

Hippieblijhoofd schreef:Ik keek net op de Sonja Bakker site naar m'n BMI, en ik zou nog meer dan 20 kg kunnen aankomen voordat ik overgewicht heb :shock:

kwestie van gewoon dooreten hoor, komt vanzelf. :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2008 12:04

Geen zin in 8)
Ik eet wel gewoon, en als ik dan niet aankom dan past dit gewicht gewoon bij mij :)
Op de meeste sites heb ik net aan ondergewicht, maar bij Sonja Bakker zit ik vér onder een goed gewicht, en zou ik nog 7 kg aan moeten komen. Ik denk dat ze overdrijft :P

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 26 feb 2008 13:15

Wil je wat van mij hebben 8) ? Ik heb een te hoog BMI (28 of 29).
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 feb 2008 19:26

Ik zou ook 75 mogen wegen ofzo, voordat ik overgewicht heb. Onzin, dan ben ik onderhand een molenpaard. Ik vind 57 een mooi gewicht.

Rope
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rope » 26 feb 2008 22:30

Ik vind 'snelle' dieten eigenlijk best wel raar. M'n moeder doet nu Herbalife na onnatuurlijk veel te zijn aangekomen van antidepressiva (verkeerde medicatie voor onvindbare oorzaak van lichamelijke klachten... *zucht*). Bij haar werkt dat prima. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Zelf probeer ik wat af te vallen (BMI 23.5) door gewoon nog gezonder te eten (minder vetten/suikers) dan ik al deed. Het enige verschil is eigenlijk dat ik een broodmaaltijd vervang door een bakje muesli met fruit (en magere yoghurt) en als toetje vaak ook yoghurt doe (om de vetten te compenseren en beter te kunnen verwerken dmv de melkzuren). Verder zit ik dankzij m'n nieuwe mega-theemok van de Ikea ruim aan de 2à2,5l water per dag. Vooral geen maaltijden overslaan, want dan ga je bunkeren als de trek eenmaal toeslaat, en op drukke dagen wel genoeg koolhydraten in de vorm van brood toedienen.
Daarnaast doe ik alles qua vervoer overdag op de fiets, probeer ik 2x per week 30min te zwemmen (wat meestal wel lukt) en wil nu het beter weer wordt 1x per week gaan hardlopen.
Het gaat nog niet heel hard. Dat is fijn, ander zit alles er straks weer zo aan. Ik denk dat ik nu in 2mnd iets van 2à3k kwijt ben.
Het zit 'm vooral in het feit dat je jezelf een nieuwe levensstijl aanmeet. Tussendoortjes gewoon niet over nadenken, handig als je gewoon nooit geleerd hebt te snoepen ;). Of anders je fruit (banaan oid met vezels) als tussendoortje. Of gewoon iets te drinken.
Neemt niet weg dat ik af en toe toch naar chocola of een koekje tussendoor pak. En wat dan nog, denk ik dan. Ik heb geen haast :). Meer dan 5k hoeft er toch niet echt af.
Succes allemaal en pas vooral op dat je gewicht geen obsessie wordt. Er is veel meer om voor te leven dan een mooi - lees: modebepaald - figuurtje.
- i know You stay true when my world is false - MuteMath

André

Berichtdoor André » 26 feb 2008 22:38

Ad's kom je wel van aan ja, ik ben nu weer op bmi 28,0 begon dit jaar met 30,15 ofzo. En ik vind dat 28 wel bij mijn leeftijd en bezigheden past. 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 feb 2008 10:14

Ik heb een BMI van 24.6 Al let ik eigenlijk niet echt op dat BMI. Ik let meer op mijn kledingmaat.
Afgelopen zaterdag dagje stadten, en ik bleek maat 38 eigenlijk net niet meer te passen. Dat is voor mij dan echt de doorslag dat ik op stel en sprong heel erg op ga letten (of ook wel gewoon lijnen genoemd). Streven is nu 6 kilo eraf. Al is 4 ook wel oké.
Vanmorgen even de weegschaal gepakt, er is er al 1 af :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 feb 2008 10:23

Ik heb een BMI van 21.22, maar dat zegt me niets: net als MissF kijk ik ook altijd naar mijn kleding. Een kilootje zwaarder of lichter ben je al snel, dat zegt me niet zoveel.

Ik zie dat ik 80 kilo mag wegen en dan ben ik nog gezond (ben 1.80 meter). Nou, ik ga me er maar geen voorstelling van maken hoe dat eruit zou zien... dan pas ik mijn kleren echt niet meer!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”