Hoi Kaw,
interessant onderwerp.
Het houdt mij de laatste tijd steeds meer bezig, omdat ik ook wel eens dromen heb en in het verleden heb gehad die volgens mij iets betekenen. Sommige dromen begrijp ik en andere dromen weer niet. Op dit moment ben ik een boek aan het lezen dat je misschien ook wel interessant zal vinden.
Dromen en Visioenen
Jane Hamon
ISBN 90-75226-38-1
http://www.bread-of-life.nl/dromen.html
Wat ik me afvraag; schrijf jij je dromen ook op? En bid je tot God om jou te openbaren wat de dromen betekenen? Ik denk dat je door deze dingen in ieder geval te doen je meer inzicht krijgt in bepaalde zaken.
Ik schrijf ze eigenlijk nooit op.

Zou ik eigenlijk wel moeten doen...
Kaw schreef:Ik heb ook een droom gehad over dat de wereld zich als een druppel in een gewichtloze ruimte splitste in 2 werelden. De wereld waar ik toen op leefde was koud en nevelig. Iedereen was daar heel alleen en regelmatig keek men verlangend naar die andere wereld.
Hoe moet je zoiets plaatsen? Ik noemde deze niet, want hij is te vaag en te onwaarschijnlijk voor mij om er uberhaupt over na te denken, maar je verhaal over profeten die ook niet precies wisten wat ze zagen, bracht me op een idee.
Zou het niet kunnen zijn dat die wereld waar jij over gedroomd hebt opgesplitst is in goed en slecht, het zichtbare en onzichtbare, of oud- en nieuw leven. Ik denk dat het igg te maken heeft met een tegenstelling. Wat denk je zelf, vaak ben jezelf nog degene die het beste je eigen droom uit kan leggen. Heeft het met jezelf te maken of met anderen? Het valt me op na het lezen van jou soort dromen dat het vaak over de wereld gaat of heb ik dit verkeerd?
Je zegt dat jij zelf op de wereld leefde die koud en nevelig was en dat iedereen verlangde om naar die andere wereld te gaan; had jij dat ook of merkte je dat meer op bij de anderen dan bij jezelf?
Kaw schreef:Gershwin schreef:Je moet ze gaan publiceren, joh

het zijn net profetien
En alleen al van het idee wordt ik misselijk. Nee... Ik denk dat God meer waarde ziet in het eten geven aan een dakloze dan een opgeblazen ego die beroemt wordt om de gave van dromen dromen die uitkomen. Nee... Ik geloof niet dat God dit met mij voor heeft. Ik weet niet eens of ze wel van Hem komen.
Kaw, je weet het nooit, misschien dat God deze gave aan jou toevetrouwd heeft. Ik denk dat je kan vragen aan God of deze dromen idd van Hem afkomstig zijn.
Bovenalles gaat het erom dat God alle eer krijgt.
groeten,