Gezichten zien.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 19 dec 2003 19:00

er worden steeds meer dromen gehoord en ook steeds meer profetieeen besproken> Als ik alleen al in mijn gemeente kijk komen er steeds vaker '' woorden'' voor die ook echt voor iemand bestemt zijn.

Van mensen die bij open doors werken weet ik dat de meeste islamieten tot het christendom bekeren op grond van een visieon/beeld/droom.

Zelf heb ik geen dromen, maar ik krijg wel vaak gedachten of ineens een bepaald (tref)woord in beeld als ik met clienten praat. En meestal zit ik dan precies goed.Dat ervaar ik als van GOD.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2003 19:14

Ik vind dit allemaal wel bizarre dromen zeg!
Vooral ook omdat ze moeilijk te verklaren zijn als normale dromen waarin belevenissen of dingen die je gehoord hebt uit het dagelijks leven terug komen en juist wel overeenkomen met de (toekomstige) realiteit of de bijbel.

Parpar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Parpar » 19 dec 2003 20:55

Hoi Kaw,

interessant onderwerp.
Het houdt mij de laatste tijd steeds meer bezig, omdat ik ook wel eens dromen heb en in het verleden heb gehad die volgens mij iets betekenen. Sommige dromen begrijp ik en andere dromen weer niet. Op dit moment ben ik een boek aan het lezen dat je misschien ook wel interessant zal vinden.

Dromen en Visioenen
Jane Hamon
ISBN 90-75226-38-1

Afbeelding
http://www.bread-of-life.nl/dromen.html

Wat ik me afvraag; schrijf jij je dromen ook op? En bid je tot God om jou te openbaren wat de dromen betekenen? Ik denk dat je door deze dingen in ieder geval te doen je meer inzicht krijgt in bepaalde zaken.
Ik schrijf ze eigenlijk nooit op. :oops: Zou ik eigenlijk wel moeten doen...

Kaw schreef:Ik heb ook een droom gehad over dat de wereld zich als een druppel in een gewichtloze ruimte splitste in 2 werelden. De wereld waar ik toen op leefde was koud en nevelig. Iedereen was daar heel alleen en regelmatig keek men verlangend naar die andere wereld.

Hoe moet je zoiets plaatsen? Ik noemde deze niet, want hij is te vaag en te onwaarschijnlijk voor mij om er uberhaupt over na te denken, maar je verhaal over profeten die ook niet precies wisten wat ze zagen, bracht me op een idee.

Zou het niet kunnen zijn dat die wereld waar jij over gedroomd hebt opgesplitst is in goed en slecht, het zichtbare en onzichtbare, of oud- en nieuw leven. Ik denk dat het igg te maken heeft met een tegenstelling. Wat denk je zelf, vaak ben jezelf nog degene die het beste je eigen droom uit kan leggen. Heeft het met jezelf te maken of met anderen? Het valt me op na het lezen van jou soort dromen dat het vaak over de wereld gaat of heb ik dit verkeerd?
Je zegt dat jij zelf op de wereld leefde die koud en nevelig was en dat iedereen verlangde om naar die andere wereld te gaan; had jij dat ook of merkte je dat meer op bij de anderen dan bij jezelf?

Kaw schreef:
Gershwin schreef:Je moet ze gaan publiceren, joh :D het zijn net profetien

En alleen al van het idee wordt ik misselijk. Nee... Ik denk dat God meer waarde ziet in het eten geven aan een dakloze dan een opgeblazen ego die beroemt wordt om de gave van dromen dromen die uitkomen. Nee... Ik geloof niet dat God dit met mij voor heeft. Ik weet niet eens of ze wel van Hem komen.

Kaw, je weet het nooit, misschien dat God deze gave aan jou toevetrouwd heeft. Ik denk dat je kan vragen aan God of deze dromen idd van Hem afkomstig zijn.
Bovenalles gaat het erom dat God alle eer krijgt.

groeten,
Laatst gewijzigd door Parpar op 19 dec 2003 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Parpar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Parpar » 19 dec 2003 21:00

Taytelbaum schreef:Die nacht had ik een droom,

Taytelbaum,

heb je wel vaker dit soort dromen gehad? Of was dit de enige keer?

groeten,

Jardena
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Gezichten zien.

Berichtdoor Jardena » 20 dec 2003 23:46

Kaw schreef:Handelingen 2 17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.

Wat is gezichten zien?

Ik heb twee "dromen" gehad.

De eerste ging over een meteorietenregen die hun stenen over de aarde uitstorten. Het begint in Japan (het is daar licht, dus ergens overdag) en Japan staat werkelijk in brand. De regen valt via Mongolië, Rusland en oost Europa ook in Nederland. Ik droomde dat het hier donker was en dat er overal stenen uit de lucht vielen. Van brand was niet echt sprake. Grote stenen waren het ook niet, maar ze veroorzaakten wel overal kraters.

De tweede ging min of meer over het op drift raken van de aarde. Ik droomde dat ik naar de sterrenhemel keek en dat het min of meer onregelmatig schommelde. Er schieten sterren door de lucht en ook hier vallen er meteorieten uit de hemel. De zon bleef niet zichtbaar, hoe de aarde ook schommelde. In de droom kreeg ik heel veel informatie zoals dat de wetenschappers voorspelden dat het wel weer goed zou komen, maar dat dit uit bleef. Ik meen dat ik dacht dat de maan steeds kleiner werd en dat ie rood was, maar dat weet ik niet zeker. De droom duurde heel lang, maar het verloop en alle details kan ik me niet meer herinneren.

Normaal zou ik dit niet zo bijzonder vinden, maar dit is wetenschappelijk te onderbouwen dat het mogelijk is. Daarnaast heb ik vaker dromen gehad die uitkwamen. Soms niet zoals ik droomde, maar toch is van toeval niet meer te spreken.

Zo droomde ik van een plek waar bruinkleurige huizen waren en dat ik op een klinkerstraatje stond. Ik keek over een grasveld naar een zwarte wolk in de verte. Zo nu en dan zie ik roodachtige lichtflitsen. Ik meende toen ik droomde dat ik naar een soort van fantasieonweer zat te kijken. Op een gegeven moment was er een felle witte lichtflits en ik wachte op de donder die er op zou volgen. Deze bleef uit, maar ik werd plotseling omver gegooit en belandde met mijn hoofd op de klinkers.

Ik droomde eens dat ik op een soort viaduct stond en keek naar een grote weg die vol stond met auto's. Naast de weg stonden enorme gebouwen. Het sneeuwde grijze sneeuw en ik snapte het niet. Daarna begon ik te rennen, net als de mensen om mij heen. We renden een gebouw in. Politieagenten renden achter ons aan. Ik dacht dat ze achter mij aanzaten, maar ze haaldden mij in zonder me een blik waardig te keuren. Mijn verbazing hierover was groot.

Zo kan ik nog wel even door gaan.
Hoe je het beoordeeld moet je zelf weten. Misschien ben ik gek, misschien ben ik iemand die gezichten ziet.

Je moet je gewoon overdag niet zo druk maken, dan droom je misschien een keer niet. Sorry maar ik geloof niet zo in dromen die uitkomen, alhoewel, soms droom ik wel erg fijne dingen, die mogen van mij dan best uitkomen. Je denkt gewoon teveel na over het einde van de wereld en over ondergang en andere enge dingen. Maak je maar niet zo druk en denk maar eens aan fijne dingen, dan krijg je misschien ook dromen over eindeloze zandstranden met een ondergaande zon, springende dolfijnen in de oceaan aan je linkerhand en duinen aan je rechterhand

Slaap lekker :wink:
Unaware, I have been unfair
I've been unfit for blessings from above
But even I can see The sacrifice You made for me.
To show that I have never been unloved
It's because of you, And all that you went through
I know that I have never been unloved"

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Gezichten zien.

Berichtdoor @mic » 21 dec 2003 13:58

Jardena schreef:
Kaw schreef:...

Je moet je gewoon overdag niet zo druk maken, dan droom je misschien een keer niet. Sorry maar ik geloof niet zo in dromen die uitkomen, alhoewel, soms droom ik wel erg fijne dingen, die mogen van mij dan best uitkomen. Je denkt gewoon teveel na over het einde van de wereld en over ondergang en andere enge dingen. Maak je maar niet zo druk en denk maar eens aan fijne dingen, dan krijg je misschien ook dromen over eindeloze zandstranden met een ondergaande zon, springende dolfijnen in de oceaan aan je linkerhand en duinen aan je rechterhand

Slaap lekker :wink:
Check de bijbel, staat vol met mensen die dromen met betekenis/ die uitkwamen droomden. en het is nog steeds dezelfde God..
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 dec 2003 17:01

de meeste dromen zijn bedrog......... dat betekend dan dat niet alle dromen bedrog zijn.
idd, in de bijbel zijn veel dromen vol van betekenis geweest. zou ook in onze tijd kunnen. maar wie kan ze uitleggen?
ik denk dat onze voorouders teveel dat soort dromen als onzin bestempelden onder het mom van: doe maar normaal etc. daardoor hebben wij geen 'droomcultuur' meer. hoewel het wel opmerkelijk is dat het langzaamaan weer 'mag', dromen dan.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

joris

Berichtdoor joris » 21 dec 2003 17:45

dr is niets mooiers dan Gods gezichten te zien en Gods gedachten te denken.

Ga maar eens rustigop je bed liggen of hoe je ook altijd bidt en vraag Hem je leven te vullen, je gedachten te geven zodat je zijn gedachten denken mag. Geweldig wat er dan naar boven komt en voor wie je dan bidden mag op verzoek van God.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 21 dec 2003 17:52

Parpar schreef:
Taytelbaum schreef:Die nacht had ik een droom,

Taytelbaum,

heb je wel vaker dit soort dromen gehad? Of was dit de enige keer?

groeten,

Nee, dit was naar mijn herinnering de enige maal dat ik een dergelijke droom had.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 dec 2003 20:52

veel mensen zoeken teveel achter dromen, en proberen aan de hand daarvan dingen over de toekomst te weten te komen enzo.Dromen zijn gewoon bedrog, en je kan ze altijd wel op 1 of andere manier interpreteren.

Dat is niet goed denk ik.

Er staat ook in de bijbel dat er in de eindtijd veel valse profeten zullen zijn enzo.Die valse profetieen krijg je ook aan de hand van dromen denk ik.

Parpar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Parpar » 21 dec 2003 21:08

Markie schreef:veel mensen zoeken teveel achter dromen, en proberen aan de hand daarvan dingen over de toekomst te weten te komen enzo.Dromen zijn gewoon bedrog, en je kan ze altijd wel op 1 of andere manier interpreteren.

Er staat ook in de bijbel dat er in de eindtijd veel valse profeten zullen zijn enzo.Die valse profetieen krijg je ook aan de hand van dromen denk ik.

Handelingen 2 17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.

Hoe interpreteer jij deze tekst dan?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 dec 2003 21:16

Parpar schreef:
Markie schreef:veel mensen zoeken teveel achter dromen, en proberen aan de hand daarvan dingen over de toekomst te weten te komen enzo.Dromen zijn gewoon bedrog, en je kan ze altijd wel op 1 of andere manier interpreteren.

Handelingen 2 17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.

Hoe interpreteer jij deze tekst dan?

Er staat toch niet bij dat deze dromen uitkomen?Of heb ik nu iets gemist :?:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 dec 2003 22:05

staat er idd niet bij nee :D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

joris

Berichtdoor joris » 21 dec 2003 22:46

ik zou zeggen: waar zijn jullie bang voor?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 dec 2003 22:56

nergens voor, maar het staat er gewoon niet bij. that's it

Terug naar “Archief”