Zal ik met 'm weggaan of niet?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Snoesje
Verkenner
Verkenner

Zal ik met 'm weggaan of niet?!

Berichtdoor Snoesje » 20 feb 2008 16:39

Hoi,

Zit met een (klein) probleem... Ik heb een maand of vijf geleden 'iets' met een jongen gehad, geen verkering, maar we hebben wel veel contact gehad en we zijn een paar keer samen weg geweest. Hij was heel zeker van zijn gevoelens voor mij, maar ik twijfelde heel erg. Na ongeveer een maand was ik er zeker van dat ik niets voor hem voelde; dat heb ik hem toen ook gezegd. Ondanks dat bleef hij mij op een echt vervelende manier stalken, misschien was dat ook wel een beetje mijn eigen schuld doordat ik niet echt duidelijk was. Ik was eerst zeg maar heel onbevangen naar jongens toe, nu ben ik eerder wantrouwig geworden.

Nu heb ik een leuke jongen leren kennen (heb 'm een paar keer live gezien, niet echt gesproken) die via MSN veel contact met mij opneemt. Hij wil binnenkort met mij weg, maar ik durf niet goed. Onbewust ben ik bang dat het weer op een teleurstelling uitloopt. Maar misschien valt het heel erg mee... Toch blijft het onzekere gevoel overheersen.

Heeft iemand een tip wat ik het beste kan doen: weggaan met 'm en me over dat gevoel heenzetten of 'bij twijfel onthouden'?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zal ik met 'm weggaan of niet?!

Berichtdoor em_ma » 20 feb 2008 16:42

Snoesje schreef:Hoi,

Zit met een (klein) probleem... Ik heb een maand of vijf geleden 'iets' met een jongen gehad, geen verkering, maar we hebben wel veel contact gehad en we zijn een paar keer samen weg geweest. Hij was heel zeker van zijn gevoelens voor mij, maar ik twijfelde heel erg. Na ongeveer een maand was ik er zeker van dat ik niets voor hem voelde; dat heb ik hem toen ook gezegd. Ondanks dat bleef hij mij op een echt vervelende manier stalken, misschien was dat ook wel een beetje mijn eigen schuld doordat ik niet echt duidelijk was. Ik was eerst zeg maar heel onbevangen naar jongens toe, nu ben ik eerder wantrouwig geworden.

Nu heb ik een leuke jongen leren kennen (heb 'm een paar keer live gezien, niet echt gesproken) die via MSN veel contact met mij opneemt. Hij wil binnenkort met mij weg, maar ik durf niet goed. Onbewust ben ik bang dat het weer op een teleurstelling uitloopt. Maar misschien valt het heel erg mee... Toch blijft het onzekere gevoel overheersen.

Heeft iemand een tip wat ik het beste kan doen: weggaan met 'm en me over dat gevoel heenzetten of 'bij twijfel onthouden'?

Proberen je over dat nare gevoel heen te zetten, je zou heel wat leuke jongens mislopen en dat wil je tog niet?
Zeg niet dat dat makkelijk is. Maar er zijn ook zat leuke mannen die zoiets niet gedaan zouden hebben.
Als je voelt dat je deze jongen kan vertrouwen, waarom niet?
Zou wel op een openbare plek afspreken, altijd verstandig.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 feb 2008 17:21

Je weet van tevoren nooit waar je goed aan doet, dus soms moet je de sprong gewoon wagen. Dan kun je achteraf altijd nog zeggen; Dit was een drama(en daar kom je wel overheen) of het was geweldig :) Een openbare plek is inderdaad niet onverstandig.

André

Berichtdoor André » 20 feb 2008 19:36

Nu heb ik een leuke jongen leren kennen (heb 'm een paar keer live gezien, niet echt gesproken) die via MSN veel contact met mij opneemt.
Je zou hem bijvoorbeeld kunnen vragen waarom hij zo graag nu juist met jou weg wil...

Esther89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Esther89 » 20 feb 2008 19:44

Proberen kan toch altijd? Ik snap dat je bang bent voor nog een teleurstelling, maar als je het heel kalm aan doet? En, je kan hem ook vertellen van jou twijfels en angst voor nog een teleurstelling?!

Succes ermee en hou ons op de hoogte 8)

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 20 feb 2008 20:55

Ah! Precies iets wat ik ook heb meegemaakt.

Ik ben wantrouwig richting meisjes geworden, maar ik geloof dat je een bepaalde negatiev gedachte over iets nooit kan veranderen zonder eerst de positieve kant te hebben meegemaakt. Ik was ok van plan nooit meer met n meisje uit te gaan, totdat ik eigenlijk toch wel een heel leuk iemand tegen kwam, toen heb ik het gwoon weer gevraagd en ze zei tot mijn verbazing nog ja ook. Dat heb ik toen geaccepteert voor mezelf, en het was harstikke positief! het was ontzettend gezellig, en mn gedachten over meisjes zijn wat dat betreft wel veranderd.

Ik zou je aanraden om te proberen om over je angst heen te stappen, hoe ontzettend moeilijk dat ook kan zijn!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 20 feb 2008 21:10

Gewoon een avondje uit met die jongen. Niet gewaagd is altijd mis. Als hij bevalt dan zit je gebeiteld, als het niks is dan dump je hem genadeloos (of andersom natuurlijk). Heb je toch allebei weer een mooie ervaring erbij.

Groetjes, dr. phil ::))

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 20 feb 2008 22:21

Ga samen maar eens een avondje weg. Zo'n avond zegt vaak meer over hem dan 10 msn gesprekken. en daarnaast merk je gelijk op het klikt. Praat die avond ook over je twijfels en dergelijke. Juist dan kan je goed zien hoe de reactie is en weet je gelijk of je wat aan hem hebt.

Spreek gewoon 1 x vrijblijvend af. Wordt het niks......dan zie je elkaar gewoon nooit meer. En anders? Dan weet je nooit waar het schip strand.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 feb 2008 07:56

Je hebt ook niet meteen verkering als je een keertje met elkaar afspreekt, dus van 'dumpen' is dan nog helemaal geen sprake.

Ik herken je aarzeling wel... je wilt geen 'mislukte' relaties meer en daarom moet de volgende eigenlijk meteen de 'ware' zijn. Probleem is dat je hierdoor die ene goede weleens mis kan gaan lopen of dat je het een beetje verpest door alleen op je verliefdheidsgevoel te focussen. 't Is een beetje eng, maar je kunt het toch proberen... doe rustig aan, ga gezellig iets leuks doen, bijvoorbeeld een lange wandeling maken. En als het dan iets meer dreigt te worden, wees dan ook niet bang om verkering te krijgen. Je loopt daar altijd een risico mee dat het uitgaat, maar ook het risico dat het uitloopt in een mooi huwelijk. Dat weet je aan het begin nog niet en dat hoeft ook niet!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 feb 2008 11:32

Je moet een keer dat gevoel kwijtraken als je niet je hele leven single wil blijven. Tja, gebruik je gezonde verstand, relativeer. Dat 1 iemand zich niet normaal heeft kunnen gedragen wil niet zeggen dat alle jongens het niet kunnen. Het meest subjectieve wat je kan doen is op basis van 1 persoon je beeld van alle anderen laten bepalen. Gevoelsmatig is het logisch maar dan moet je je gezonde verstand het daar maar van laten winnen. Succes!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Snoesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Snoesje » 21 feb 2008 14:23

Hey, bedankt voor jullie reacties en begrip! :D

In eerste instantie heb ik 'nee' gezegd en hem gevraagd waarom hij nou juist met mij weg wil, wat zijn bedoeling daarmee is...
Vervolgens kreeg ik een reactie van hem: via sms / MSN leer je elkaar niet echt goed kennen (en terecht). Hij vindt mij een leuke meid en zou mij graag beter leren kennen. Maar dat ik alleen 'ja' daarop moet zeggen als ik er zelf achter sta.

Achteraf vond ik toch wel dat ik 'm enige uitleg verschuldigd was, dus ik heb uitgelegd waarom ik zo reageerde; dat het dus niet persoonlijk tegen hem gericht was. En dat ik toch wel leuk vond om met 'm weg te gaan; dat dit eigenlijk tegenstrijdig was met mijn eerste mail (waarin ik 'nee') zei, maar dat het van mij ook niet eerlijk was om alle jongens over één kam te scheren.

Nu hebben we een datum afgesproken, inderdaad op 'n openbare plek (goede tip!), ik heb er wel zin in, maar vind het ook wel eng hoor... :wink:

En Bertus, goed dat je dit gezegd hebt! Geeft mij ook weer meer vertrouwen dat het dus echt wel goed kan gaan na een teleurstelling. En inderdaad, met je verstand weet je dat ook wel, maar je gevoel kan soms met je verstand tegenstrijdig zijn.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 15:43

Fijn Snoesje, we lezen wel van de afloop hoop ik? 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 feb 2008 21:26

Goed gedaan Snoesje!!!

Ben heel benieuwd!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 16:23

En snoesje, is het inmiddels al geschiedt of nog niet?? (dat rijmt 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Snoesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Snoesje » 27 feb 2008 11:05

kwebbel schreef:En snoesje, is het inmiddels al geschiedt of nog niet?? (dat rijmt 8)

Hoi, nee, eigenlijk deze week, maar hij kreeg onverwacht de kans om een paar dagen met een vriend op wintersportvakantie te gaan, dus hij belde mij op, want hij vond het nogal lullig tegenover mij om daar op in te gaan... Maar ik heb gezegd dat 'tie die kans niet altijd krijgt en dat het echt niet geeft voor mij... We spreken gewoon een andere keer binnenkort af! Hij heeft 'n leuke stem... ;)

Terug naar “Archief”