Moeder en studie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 15 feb 2008 00:46

In één woord: doen! Als jullie het zien zitten en het kán, gewoon ervoor gaan!

Succes alvast! :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2008 01:20

Leuk Jamilla!! Doen!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 feb 2008 06:50

Ik heb zelf in deeltijd gestudeerd en was toen het ukkie van de groep, er waren bij mij ook heel wat moeders die op hun 40e weer aan de studie gingen. Bij hen heb ik altijd gemerkt: Als jij het echt wilt en je omgeving achter je staat, dan lukt het!
Voor de 40-ers was het soms wel lastig om weer in het studeer-ritme te komen, maar het lijkt me dat als jij nog geen 30 bent, dat al een stuk makkelijker zal zijn!

Succes in ieder geval!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 feb 2008 10:11

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Hopelijk is er nog wat stof blijven hangen van 6 jaar geleden.. :)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 15 feb 2008 10:37

k Zou het zéker doen Jamillah!! Doe zelf ook een deeltijdstudie (Pedagogiek) en het bevalt mij echt super!! Het is in het begin ff inkomen, weer leren, in de schoolbankjes etc. maar heb er echt geen spijt van! tis super!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 15 feb 2008 14:13

als je de mogelijkheid hebt/kan krijgen moet je het zeker doen!
op moment ben ik hoogzwanger en volg ik ook nog een opleiding! Dit duurt gelukkig tot februari volgend jaar maar kwil het heel graag afmaken.
kmerk wel dat in mijn nabije omgeving verschillend hierop gereageeerd word, maar tis iets waar zowel mijn man als ik achter staan!
en trouwens mijn man is afgelopen september zelf ook weer begonnen met een studie nadat hij 8 jaar in de bloemen had gewerkt. we werken allebei in de zorg dus dat kun je met een beetje geluk goed combineren wb werktijden!
succes jamillah!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 15 feb 2008 18:02

Gaaf Jamillah! Wat leuk om te horen.::))

Mijn moeder mocht niet verder leren van haar ouders. Toen mijn jongste broertje van de basisschool heeft ze twee studies gevolgt. Ze is nu 40 en heeft sinds een tijdje een baan als directiesecretaresse! (ik ben heel trotsch op mijn mammie :8> )
Laatst gewijzigd door marina87 op 15 feb 2008 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 feb 2008 18:09

Gaaf Jamillah. Welkom in het vak :wink:

Al enig idee wanneer je het wil gaan starten? En waar?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2008 18:43

Zo'n moeder heb ik ook. Die heeft de opleidig tot praktijkopleidster gedaan naast haar werk. Al waren wij toen al iets ouder dan jouw kindjes hoor, en doet ze er niets meer mee. Ook was het maar 1 jaar, de opleiding, maar ik vind het knap!
Evenals mijn paps trouwens, die net zijn post HBO opleiding afrondde, want voor vaders vind ik het even knap als voor moeders!

maar heel veel succes er alvast mee!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 15 feb 2008 22:35

Leuk Jamillah! Als je denkt dat het allemaal kan en gaat lukken, zeker doen. Maar let erop dat je op je huishouding goede acht geeft... :wink:
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 feb 2008 00:20

Top Jamillah, eindelijk een juf waar ik mijn kinderen later aan toe durf te vertrouwen. Bereid je dus maar voor op elk jaar weer een nieuwe kleine Rafaell in je klas 8)

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 feb 2008 00:36

rafaell schreef:Top Jamillah, eindelijk een juf waar ik mijn kinderen later aan toe durf te vertrouwen. Bereid je dus maar voor op elk jaar weer een nieuwe kleine Rafaell in je klas 8)

Zal ze dan niet gillend terug rennen naar haar eigen kroost? 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 feb 2008 08:16

Zowel mijn vader als mijn moeder hebben tijdens hun werk en gezin een studie gedaan. Mijn vader heeft de lerarenopleiding gedaan toen hij 5/6 kinderen rond had lopen (was dus nog jong). Mijn moeder op latere leeftijd toen de oudste kinderen het huis al uit waren (en het was eigenlijk bedoelt als een grap).

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 feb 2008 11:55

Lenny schreef:k Zou het zéker doen Jamillah!! Doe zelf ook een deeltijdstudie (Pedagogiek) en het bevalt mij echt super!! Het is in het begin ff inkomen, weer leren, in de schoolbankjes etc. maar heb er echt geen spijt van! tis super!

Gaaf Lenny!

op moment ben ik hoogzwanger en volg ik ook nog een opleiding!

Respect Kamille!

Dank Marina, gaaf om al verhalen van ouders te lezen dat geeft me het gevoel dat je nooit te oud bent nog een studie te doen.

@Funlover, als ik start dan start ik het liefst meteen in september aan de Driestar in Gouda. Daar heb ik onlangs ook gezeten en ik vind het een heel fijne school. Voor welke groep sta jij?

@MissF, voor vaders is het net zo knap ja, die hebben vaak een fulltime job ernaast.

@Toetsenbord, ja pa
8)

@Rafaell, fijn te horen schat :P

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 16 feb 2008 12:02

Mooie keuze, gefeliciteerd. Uit ervaring weet ik dat je beter jong kunt beginnen dan later. Het is een zeepbel te denken dat je later als de kinderen groter zijn meer tijd te hebben om te studeren. Het tilt je ook even boven het leven van alledag uit. Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, maar je snapt het vast wel. Het is leuk en goed om je breed te oriënteren, zeker als je nog jong bent en wat jezelf al schrijft, je weet ook niet hoe de toekomst eruit ziet.

Terug naar “Archief”