Bekering gepaard met depressie???!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 dec 2003 02:00

M@rije schreef:Ik bedoel dan bijbelteksten over het al dan niet voorafgaan van een depressie aan de bekering, maar ook over bijbelteksten over het mogen genieten van het leven...
thx alvast :D
Voor het genieten van het leven: Lees een keer psalmen of spreuken, of denk gewoon ééns héél even na waarom God zo'n mooi schepping gemaakt heeft. Aan het eind van prediker geeft salomo de zin van het leven: Genieten van de werken van je handen.

Depressie:
1. Ik zou geen voorbeelden weten uit de Bijbel van mensen die door depressiviteit tot geloof gekomen zijn (als zijn die er misschien wel)
2. Er wordt geen andere eis gestelt aan de mens dan bekering. Er wordt geen ander middel gegeven dan Jezus. Er is geen andere manier om Jezus te omhelzen dan door het geloof. En geloven is geloven, wat daaraan vooraf gegaan is om zo ver te komen boeit helemaal niets. Dat kan depressie zijn, maar het kan ook gewoon uit de lucht komen vallen (wat een leuke woordspeling :D )
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 19 dec 2003 08:47

Voorbeeld van een depressie zou ik niet echt kunnen zeggen, wel mensen die in de problemen zaten: Manasse bijvoorbeeld kwam in de kerker tot zichzelf. Paulus vind ik een moeilijker probleem. Hij at drie dagen niet en dronk niet: wat is er precies aan de hand geweest?

Het kan ook anders:

Rom. 2:4
Of veracht gij den rijkdom Zijner goedertierenheid, en verdraagzaamheid, en lankmoedigheid, niet wetende, dat de goedertierenheid Gods u tot bekering leidt?

Een gezicht op de liefde van Christus kan ook tot bekering leiden, aldus Paulus, daarbij kun je denken aan Zacheus bijvoorbeeld.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Terug naar “Archief”