Dan heb je nog Amsterdam, een in België en eentje onder de rivieren.. Nijmegen? nee Tilburg.
Moderator: Moderafo's
Onder het motto 'je kunt er wel iets van leren' naar de kerk gaan is natuurlijk geen goed idee. Zorg eerst maar eens dat die predikanten een fatsoenlijke opleiding krijgen.
Vraag jij jou zelf dan niet af of de kerkraad tussen jou en God gaat staan?
Los daarvan, vraag ik mij af, wat de kerkraad voor bijbelse argumentatie naar voren kan brengen om iemands zijn belijdenis tegen te houden omdat iemand op voetbal zit?
Laat mij dit zeggen, als men mij mijn belijdenis zou tegen willen houden zonder dat men daar op bijbelse argumentatie voor op tafel kan leggen, was ik linea recta die kerk uitgestapt! Daarbij betekent belijdenis doen, toegang vragen tot het avondmaal, een van de sacramenten die Jezus zelf heeft ingesteld, dat punt is dan voor jou niet belangrijk?
Raido schreef:De posten zitten toch altijd aardig vol hoorDaar worden gewoon kerkdiensten gehouden en vallen onder een andere gemeente. In Rotterdam is er een in oprichting valt nu nog onder Capelle a/d IJssel, Emmen valt onder Rijssen, Leeuwarden onder Kampen (dacht ik)...
Dan heb je nog Amsterdam, een in België en eentje onder de rivieren.. Nijmegen? nee Tilburg.
Raido schreef:De posten zitten toch altijd aardig vol hoorDaar worden gewoon kerkdiensten gehouden en vallen onder een andere gemeente. In Rotterdam is er een in oprichting valt nu nog onder Capelle a/d IJssel, Emmen valt onder Rijssen, Leeuwarden onder Kampen (dacht ik)...
Bertus87 schreef:Onder het motto 'je kunt er wel iets van leren' naar de kerk gaan is natuurlijk geen goed idee. Zorg eerst maar eens dat die predikanten een fatsoenlijke opleiding krijgen.
Ik vind in ieder geval dat Respect voor Predikanten bij jou heel erg ver te zoeken is! Ik weet wel dat de opleiding die Ger.Gem. predikanten krijgen wel degelijk fatsoenlijk is, afgezien van het feit dat er misschien teveel uiterlijke zaken worden verkondigd. Maar gelieve wel met iets meer respect over Gods knechten te praten.
Jantjes schreef:en de mijne op de volgende zin:
Als het over het verlaten van de Gereformeerde Gemeenten gaat, dient de vraag gesteld te worden, wie er veranderd is: het kerkverband of degenen die vertrekken? In een groot aantal gevallen zullen dat degenen die vertrekken zijn.
Jantjes schreef:Denkertje21 schreef:psssstttt... die 60.000 ex-gergemmers zijn niet allemaal weggelopen omdat ze op voetballen zaten...
[/size]
Nee percies maar……. omdat zij té té evangelische werden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten