Raido schreef:Dat klopt, wees dan zo eerlijk om het te benoemen..Marnix schreef:Precies, de manier waarop zowel deze protestsite als eeninwaarheid wordt gepraat is echt supertriest. En dan ook nog liegen over deze nieuwe actie, eerst zeggen dat je er niet bij betrokken bent terwijl je het wel bent.... lekker integer ben je dan.
Alleen moet ik wel zeggen dat mijn hartje altijd veel sneller gaat kloppen bij het lezen van artikelen in Een in Waarheid (waar ik de nieuwsbrief van krijg) dan denk ik wel eens 'kijk, als ze GKv zo zou zijn, zou ik mij thuis voelen). Dat notebene een hoogleraar aan de Theologische School van de GKv 'dat gevoel niet zo heeft', sorry maar dat is toch een wezenlijk onderdeel van het gereformeerde belijden. Dat belijden en 'in het hart ervaren' noemen wij graag bevinding, daar kun je niet zomaar om heen met 'dat voel ik niet zo'..
Het enige trieste van dit nieuws vind ik de anonimiteit en nog veel meer de leugen, verder heb ik er nog het minst probleem mee.
Tja ik vind dat ze op sommige vlakken wel een punt hebben, maar soms ook wel erg tegen veranderingen ingaan. Samenwerking met andere kerken wordt vaak niet goedgekeurd, nieuwe liederen en instrumenten, daar moet je mee uitkijken etc. Terwijl ik sommige veranderingen juist als heel positief zie