het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 jan 2008 22:56

paprikameisje2 schreef:nops... k doe altijd tussndoor luier verschonen... maar k zit nu beneden te voeden.. dus moek eerst naar boven!

gaak dus ook zo doen.. en dan gaak meteen maffen!!

misschien een idee: ik had boven en beneden alles liggen om te verschonen, anders bleef ik heen en weer lopen.

Als ze 's nachts in slaap gevallen is tijdens het drinken is dat niet dat ze dan genoeg op heeft? Ik geloof nl. niet in dat je bijv. 15 minuten MOET voeden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2008 10:30

ik heb nog nooooit 15 minuten gevoed....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 feb 2008 10:39

als ik haar na één kant wegleg, komt ze een uur later weer! daar heb ik dus s nachts echt geen zin in!

dr zit hier ook nog totaal geen ritme in! vaak komt ze overdag om de drie uur en snachts om de twee en een half! Ze mag et van mij omdraaien, dat doet ze tot nu toe nog niet! wel handig dat ik dan af en toe naar beneden moet, kan ik mooi s nachts alle was weg werken, en dan heb ik overdag lekker rust!!

Julia zit al meer dan 90 gram boven haar geboortegewicht!! mama eet hier veel slagroomsoesjes... daar zal et wel aan liggen! :lol:

@annet: Alwin had mij die tip ook al gegeven!! dus maak ik nu beneden ook ff een verschoonhoekje!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2008 11:02

*Annet* schreef:
paprikameisje2 schreef:nops... k doe altijd tussndoor luier verschonen... maar k zit nu beneden te voeden.. dus moek eerst naar boven!

gaak dus ook zo doen.. en dan gaak meteen maffen!!

misschien een idee: ik had boven en beneden alles liggen om te verschonen, anders bleef ik heen en weer lopen.

Als ze 's nachts in slaap gevallen is tijdens het drinken is dat niet dat ze dan genoeg op heeft? Ik geloof nl. niet in dat je bijv. 15 minuten MOET voeden.

sarah dronk de eerste maanden maximaal 5 minuten!! En meer wilde ze niet, netjes plasluiers en om de 3 a 4 uur!!! Nu wordt het meer omdat ze het nu doet uit vertrouwen en knuffelen, niet om het drinken. En ze doet gewoon veeeelste veel ondertussen :lol:

Hier ook een verschoonlaatje in de salontafel met slabben, luiers en doekjes. Ideaal, plaid op de bank of zo op de bank, verschonen en klaar!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 feb 2008 10:06

Ik kolf nu nog maar 1 keer, 's ochtends.
Moet ik nu gewoon steeds wat minder lang kolven?
Of kan je nu gewoon in één keer stoppen?
Heb geen last van stuwing.

Ik heb een heel dubbel gevoel hierover.
Aan de ene kant blij als ik er van af ben,
aan de andere kant flink balen dat het borstvoeden niet gelukt is. :/

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 feb 2008 10:19

Toen ik moest stoppen deed ik op het laatst 1 x in de 2 dagen kolven
En dan steeds korter en dan gewoon niet meer.Maar dat voel je zelf wel of dat kan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2008 10:26

ik heb geen idee... ik heb nooit afgebouwd...

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 05 feb 2008 14:59

bij mij is sinds gisteren nog maar 2x aan de borst. Alleen 's avonds is het nog maar dan heb ik ook stuwing. De rest drinkt ze uit fles. In de nacht weet ik echt niet hoe laat ze komt omdat ik te moe ben om op de klok te kijken haha. maar goed denk dus dat ik minder dan 14 dgn nodig heb om bv af te bouwen.

maar met flesje komt om de 3 u. overdag soms om 4 u.
het spugen is minder geworden gelukkig. Denk door de combi van fles en borst dat het was. Wel erg veel poepluiers nu zeg. gisteren 4 en vandaag al 3 gehad. :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 feb 2008 15:54

Hier ook veel spugen toen ze bv en fles kreeg.
Nu krijgt ze nog maar een beetje bv, vandaar dat het nu ook bij haar wat minder is denk ik.

Denk dat Ilona een paar regeldaagjes heeft, ze wil zo vaak drinken!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 05 feb 2008 16:00

welke flesvoeding geef je aikon girl?

daar kan het ook aan liggen he.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 feb 2008 16:04

Friso Normaal.
's Nachts komt ze om de 3 uur, en drinkt niet haar fles leeg.
Maar overdag komt ze opeens om de anderhalf/2 uur.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 05 feb 2008 16:17

zou als deze op is over gaan op nutrilon. Bij nadiane gebruikte ik ook eerst friso en kwam ook om anderhalf uur/2 u. toen ik op nutrilon over ging was het goed. Ik gebruik nutrilon omneo 1 is ook tegen spugen. is wel duur rond de 14 euro voor 1 pak maar de werking is goed. Let er dan wel op dat de voeding door gaatje van speentje van de fles kan want deze is ook dikker dan de normale voeding.

Of koop johannes broodpitmeel en meng dit met friso gewoon in de voeding zelf en niet erna een lepeltje geven. dat is tegen spugen ook.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2008 17:15

ik geef nog wel borstvoeding maar ik weet niet hoelang het nog gaat lukken.... 6 maand na de bevalling werd ik ongesteld.... 22 dagen later weer... 19 dagen later weer... 18 dagen later weer... ik ben nu ook steeds 8 dagen ongesteld... en tijdens de ongesteldheid heb ik altijd een dip in de productie... maar zo is er haast geen tijd tussen de ongi's om de productie weer op te kirkken...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 feb 2008 17:23

Lijkt me ook niet echt leuk: zo vaak ongesteld! Had je dat na Milan ook?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2008 17:26

nee... na milan was ik na 4 maand ongesteld en toen zat er steeds rond de 65 dagen tussen... beter als dit.... dit is echt niet fijn...

Terug naar “Archief”