Saddam gepakt, gebedgevraagd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2003 17:33

Zouden wij genade verdiend hebben en Saddam niet? Niemand heeft het verdiend, maar er is genade voor de grootste der zondaren.
Al ben je zo zwart als de duivel, als je de duivel zelf maar niet bent!

dode zee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dode zee » 15 dec 2003 17:54

Ja! Inderdaad! God zegt: wendt u naar Mij toe, en wordt behouden, alle gij einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer! Alle einder der aarde...al ben je nog zover bij God vandaan, geestelijk of fysiek, dan nog...Ook een Saddam! Vreselijk als deze man voor God zou moeten verschijnen buiten Christus! Vreselijk voor hen ook, die de weg geweten hebben, maar niet bewandelt! Die dachten een streepje voor te hebben bij God, omdat ze zulke goede mensen waren! Die dachten dat het wel mee zou vallen, omdat ze immers geen massamoordenaars waren, en die God dankten, en zeiden: dank u Heere, dat ik niet ben als andere mensen, liegers, bedriegers, of ook zoals die Saddam! Ik ga minstens twee keer in de week naar de kerk, ik bid voor en na mijn eten, ik vloek nooit hardop...
Wie weet gaat Saddam je wel voor in het Konikrijk der hemelen! God ziet het hart aan, en Gods wegen zijn hoger dan onze wegen! En ja, Saddam verdient voor eeuwig van God verstoten te worden... Maar wij ook! Het is genade alleen! Door Christus' offer alleen, waardoor de zwartste der zondaren genade kan krijgen!

Zo Gij in't recht zou treden, o Heer, en gade slaan onz' ongerechtigheden. Ach, wie zou dan bestaan? Maar nee, daar is vergeving altijd bij U geweest! Dies wordt Gij, Heer, met beving recht kinderlijk gevreesd!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 dec 2003 18:58

tkf schreef:Sadam was een massamoordenaar. Honderden hebben onder zijn bewind de dood gevonden. Kan zo'n moordenaar nog vergeving krijgen? Blijkt het al dat hij tot God gebeden heeft? Ik denk het niet.
Maar Saddam moet wel recht krijgen op een normaal proces.

gegroet, tkf

God kent geen grote en kleine zonde, wij zijn allemaal zondaren. Jij, ik en saddam. Ook al heeft hij meer misdaan dan jou, we zijn allemaal mensen, bij de ene komt de gevallen mens meer naar buiten dan bij de andere. Een mooie reden om God te danken voor de genade die hij geeft, de genade dat wij niet zo hoeven te zondigen zoals saddam. De genade dat wij niet geboren zijn in een boerefamilie waar iedereen laag neer keek op je vader en moeder. En de genade dat wij niet gepest werden. Enz.. de genade dat wij met een redelijk rechtsgevoel worden opgevoed. Nou ik hou maar op, maar ik weet zeker dat alle mensen gelijk zijn, er is er niet 1 die God zoekt.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 16 dec 2003 23:16

Ook voor Saddam is het nodig om vergeving te krijgen zoals velen vóór mij al zeiden. Ik denk dat als Saddam God nodig mag krijgen dat hij zelf zal instemmen met de doodstraf en zich verwonderen over de goedheid van God tegenover zulke zondaren, wie wij ook zijn!
Afbeelding

jvdk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvdk » 16 dec 2003 23:55

bloempie19 schreef:Als er voor Saddam geen vergeving meer mogelijk is, is er voor mij ook geen vergeving meer mogelijk. Voor God is geen zonde te groot hoor! En moet hij eerst zelf beginnen met bidden voordat jij dat voor hem doet? Btje verkeerde instelling vind ik.

De zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk!!! Dus is er wel een soort zonde te groot voor God zodat hij het vergeeft. Natuurlijk kan je altijd bij God komen met zonden en vergeving vragen. We mogen allemaal voor hem bidden!! Ook al was hij de slechste man ter wereld! Het moet niet uitmaken hoe zijn blik was toen hij opgepakt was ed. Juist voor mensen die OOK slecht zijn mag je bidden en geen verschil maken!

HEB UW VIJANDEN LIEF!
HEB UW NAASTE LIEF ZOALS JE JEZELF LIEF HEB!!
Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God; Die niet liefheeft, die heeft God niet gekend; want GOD IS LIEFDE
1 Johannes 4 :7-21

joris

Berichtdoor joris » 17 dec 2003 07:02

hoezo zonde tegen de heilige Geest?

ik sluit mij graag aan bij de aartsengel Michael van wie in Judas staat dat hij zich niet waagt aan een oordeel over satan omdat hij dat aan God overlaat.

Unknown
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Unknown » 17 dec 2003 13:39

joris schreef:hoezo zonde tegen de heilige Geest?

ik sluit mij graag aan bij de aartsengel Michael van wie in Judas staat dat hij zich niet waagt aan een oordeel over satan omdat hij dat aan God overlaat.

Jvdk geeft alleen aan dat er niet voor alle zonden vergeving is bij God. En die zonde die onvergeeflijk zijn dat zijn die tegen de Heilige Geest.
Als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 dec 2003 16:48

Toelichting: de zonde tegen de Heilige Geest is gebaseerd op deze tekst:
Marcus 3 schreef:28 Voorwaar, Ik zeg u, dat al de zonden den kinderen der mensen zullen vergeven worden, en allerlei lasteringen, waarmede zij zullen gelasterd hebben;
29 Maar zo wie zal gelasterd hebben tegen den Heiligen Geest, die heeft geen vergeving in der eeuwigheid, maar hij is schuldig des eeuwigen oordeels.

Heeft overigens niets met satan te maken.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 dec 2003 21:36

Er staat trouwens nergens letterlijk in de Bijbel wat deze zonde inhoudt. We kunnen er dus ook niet over oordelen of iemand de zonde tegen de Heilige Geest heeft begaan.
(ik heb wel eens gehoord, dat het te maken heeft met dat je expres zonden doet om God te treiteren)
En ik geloof dat je altijd voor iemand mag bidden. Ik bid voor Saddam en laat verder aan God over wat Hij er mee doet.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 18 dec 2003 19:48

ik vroeg overigens om gebed voor de duizenden christenen die undercover hun geloof beleven daro.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 18 dec 2003 22:49

joris schreef:ik vroeg overigens om gebed voor de duizenden christenen die undercover hun geloof beleven daro.

Ja, deze mensen mogen we ook zeker niet vergeten in ons gebed. Goed dat je ons er op wijst, joris!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”