Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2008 17:41

Teuntje schreef:Beetje laat, maar heb inderdaad de boeken gehaald in de winkel, ben er met een begonnen "hartstocht naar een baby", maar ben nog niet ver het grijpt me elke keer weer aan, moet zeggen dat het op dit moment best wel moeilijk is, twee van mijn schoon zusjes zijn zwanger kunnen elk moment bevallen, en een ander die heeft net een kleine gekregen weet je het is zo wrang die zijn nog geen jaar getrouwd en hebben al een kleine dat doet pijn. ('k wil geen medelijden maar hoop dat jullie begrijpen hoe als ik me voel), vandaar dat die boeken ook weer wat op de achtergrond zij verdwenen. :oops:

Ik snap wat je bedoelt Teuntje.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jan 2008 17:41

Teuntje schreef:
barryvrouw schreef:Als het een straf zou zijn voor onze zonden, zouden er nergens meer kinderen geboren kunnen worden.

Te simpel gedacht misschien?


Misschien is het kinderloos zijn voor ons een straf, en heeft God voor iemand anders iets anders, maar uit alle antwoorden kunnen we lezen dat het geen straf hoeft te zijn, omdat God misschien iets anders voor ons heeft weggelegt, wat we nu nog niet weten.
kinderloos een straf?! Pff volgens mij leg je de lat te zwaar op je. Ik kan niet weten hoe moeilijk jij het hebt want ik heb zelf geen ervaring met het proberen van en krijgen van kinderen, maar hoe komt het dat je schrijft dat het kinderloos zijn misschien wel een staf van God is ? Heb je dat ergens gelezen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 31 jan 2008 17:59

kwebbel schreef:
Teuntje schreef:
barryvrouw schreef:Als het een straf zou zijn voor onze zonden, zouden er nergens meer kinderen geboren kunnen worden.

Te simpel gedacht misschien?


Misschien is het kinderloos zijn voor ons een straf, en heeft God voor iemand anders iets anders, maar uit alle antwoorden kunnen we lezen dat het geen straf hoeft te zijn, omdat God misschien iets anders voor ons heeft weggelegt, wat we nu nog niet weten.
kinderloos een straf?! Pff volgens mij leg je de lat te zwaar op je. Ik kan niet weten hoe moeilijk jij het hebt want ik heb zelf geen ervaring met het proberen van en krijgen van kinderen, maar hoe komt het dat je schrijft dat het kinderloos zijn misschien wel een staf van God is ? Heb je dat ergens gelezen ?


Nou, moet eerlijk zeggen dat ik het niet heb gelezen, maar dat het ons verschillende malen flink onder de neus is gewreven, vandaar dat ik toen ook deze oproep heb gemaakt.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jan 2008 19:11

Wat gevoelloos om zoiets tegen jullie te zeggen! (Dat 't ook nog eens onterecht is nog even daar gelaten.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 31 jan 2008 21:17

Raar dat zoiets gezegd word. Net alsof mensen met kinderen geen zonden doen.
Heel veel sterkte met jullie verdriet.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 31 jan 2008 23:09

En de mensen die jullie dat onder de neus wreven zijn niet in zonden ontvangen en geboren dat ze jullie dat kunnen/mogen/durven verwijten?

Vreselijk schaamteloos.

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 01 feb 2008 12:58

*Annet* schreef:En de mensen die jullie dat onder de neus wreven zijn niet in zonden ontvangen en geboren dat ze jullie dat kunnen/mogen/durven verwijten?

Vreselijk schaamteloos.


Annet, ik begrijp dat je dit zegt, maar het is niet mijn bedoeling om die mensen te veroordelen of wat dan ook, mijn vraag was toen kan het zo zijn dat het een straf is, tuurlijk wij hebben ook fouten in ons leven gemaakt, maar ik geloof nu wel dat het geen straf is van God. Het had voor mijn zijn tijd nodig omdat te begrijpen, wij hebben nu een adoptiekindje in India en daar zijn we ook blij mee, het is anders dan iets van je zelf, maar we geloven wel dat ook God dat heeft gegeven en dat we zij het dat zij daar is voor haar mogen zorgen.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 01 feb 2008 13:07

Teuntje schreef:
*Annet* schreef:En de mensen die jullie dat onder de neus wreven zijn niet in zonden ontvangen en geboren dat ze jullie dat kunnen/mogen/durven verwijten?

Vreselijk schaamteloos.


Annet, ik begrijp dat je dit zegt, maar het is niet mijn bedoeling om die mensen te veroordelen of wat dan ook, mijn vraag was toen kan het zo zijn dat het een straf is, tuurlijk wij hebben ook fouten in ons leven gemaakt, maar ik geloof nu wel dat het geen straf is van God. Het had voor mijn zijn tijd nodig omdat te begrijpen, wij hebben nu een adoptiekindje in India en daar zijn we ook blij mee, het is anders dan iets van je zelf, maar we geloven wel dat ook God dat heeft gegeven en dat we zij het dat zij daar is voor haar mogen zorgen.

Ja okee, dat is financiele adoptie. Waarom kiezen jullie niet voor 'gewone' adoptie?

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 01 feb 2008 13:12

rosalie83 schreef:Ja okee, dat is financiele adoptie. Waarom kiezen jullie niet voor 'gewone' adoptie?


Nou omdat we dat eigenlijk niet willen, weet best dat het kan maar help liever daar een kindje dat het bij zijn eigen ouders mag en kan blijven.
En eigenlijk hopen we nog steeds op een klein wonder :oops:
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 01 feb 2008 13:15

Teuntje schreef:
rosalie83 schreef:Ja okee, dat is financiele adoptie. Waarom kiezen jullie niet voor 'gewone' adoptie?


Nou omdat we dat eigenlijk niet willen, weet best dat het kan maar help liever daar een kindje dat het bij zijn eigen ouders mag en kan blijven.
En eigenlijk hopen we nog steeds op een klein wonder

Waarom wil je dat niet dan?

Overigens; kinderen die voor adoptie in aanmerking komen hebben vaak geen ouders meer, geen thuis. In elk geval kunnen de ouders niet voor hen zorgen. Daarom komen kinderen die in aanmerking komen voor financiele adoptie ook niet in aanmerking voor gewone adoptie, omdat zij vaak wel een thuis hebben.

En een wonder kan toch evengoed gebeuren? Ook als je een adoptiekindje (of meer) hebt!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 01 feb 2008 13:27

Sterker nog: de kinderen die geadopteerd worden, haal je niet op bij de ouders (als die uberhaupt bekend zijn). Die kinderen zitten al in een kindertehuis. Die gaan nooit terug naar de oorspronkelijke ouders. Anders zaten ze niet in dat tehuis, anders waren ze niet te adopteren. Je haalt ze op uit het tehuis. Adoptie is hun laatste kans op opgroeien in een echt gezin.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 01 feb 2008 16:07

Over adoptie hebben we het samen wel eens gehad maar mijn man (niet om hem zwart te schilderen) wil dat niet, en ik denk dat je voor adoptie wel samen die keuze moet maken. Die financiele adoptie daar ben ik dan al wel blij om :P .
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 01 feb 2008 16:17

Voor adoptie moet je zeker samen de keuze maken, maar dat moet je ook bij een biologisch kind...

Tsja, ik persoonlijk snap nooit de terughoudendheid van mensen als het gaat om adoptie. Maar ja, ik ben ik, en ik geef niets om bloedbanden, genen, kleurtjes, of wat dan ook.

Misschien moet je man het gewoon verwerken, dat jullie samen geen kindje krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat dat verdriet geeft.

Ik vraag me trouwens af: hebben jullie je laten onderzoeken wat betreft de oorzaak van jullie kinderloosheid? Als het namelijk iets 'simpels' is dan hebben jullie nu misschien wel voor niets zoveel verdriet en als het echt ingewikkeld is, dan helpt het misschien bij het verwerken van het verdriet.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: Een vraag !!!

Berichtdoor keessie » 01 feb 2008 16:17

Teuntje schreef:Eingenlijk zit ik met een grote vraag. Wij zijn nu al een aantal jaren getrouwd en hebben geen kinderen...

Nu is mijn vraag is dat een straf van God?

Regelmatig krijgen wij dat ook te horen.


Het is mij inziens geen straf maar God wil dat jullie deze weg gaan. Daar zal een bedoeling achter zitten en misschien dat als je later achterom kijkt dat je het hoe en waarom begrijpt. Misschien krijg je ook wel nooit antwoord. Dat zal het extra moeilijk maken.

Verder zie ik dat jullie het al uitgebreid over adoptie hebben dus wil ik het hier bij laten.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 01 feb 2008 16:22

Galateia schreef:Voor adoptie moet je zeker samen de keuze maken, maar dat moet je ook bij een biologisch kind...

Tsja, ik persoonlijk snap nooit de terughoudendheid van mensen als het gaat om adoptie. Maar ja, ik ben ik, en ik geef niets om bloedbanden, genen, kleurtjes, of wat dan ook.

Misschien moet je man het gewoon verwerken, dat jullie samen geen kindje krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat dat verdriet geeft.

Ik vraag me trouwens af: hebben jullie je laten onderzoeken wat betreft de oorzaak van jullie kinderloosheid? Als het namelijk iets 'simpels' is dan hebben jullie nu misschien wel voor niets zoveel verdriet en als het echt ingewikkeld is, dan helpt het misschien bij het verwerken van het verdriet.


Wij hebben allerlei onderzoeken al gehad, hoop dat je begrijpt dat ik dit niet uitgebreid op het web publiceer.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten

cron