Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 22 jan 2008 20:56

Julia word op dit moment ook alleen maar vast gehouden door ons. Dit op advies van het ziekenhuis omdat zij vrij klein is heeft ze ook wat meer kans op infectie.

Ze adviseren trouwens in het ziekenhuis ook om het niet aan iedereen vast te laten houden. Het kind moet immers aan de ouders wenen en niet aan opa en oma. Vader en moeder zijn in het begin het belangrijkste.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 jan 2008 21:19

Ik ben er nooit zo moeilijk in geweest. Als ze wakker zijn mogen ze van mij vastgehouden worden. Ik ga alleen geen lekker slapende kindjes wakker maken om dat iemand het vast wilt houden.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 22 jan 2008 21:22

jamillah schreef:Ik ben er nooit zo moeilijk in geweest. Als ze wakker zijn mogen ze van mij vastgehouden worden. Ik ga alleen geen lekker slapende kindjes wakker maken om dat iemand het vast wilt houden.

zo denk ik er ook over. En dat is bij ons ook de gewoonte. Eerst was het zelfs gewoon dat het kind gewoon altijd even werd vastgehouden, maar tegenwoordig alleen even als het wakker is.
Laat ik ook maar niet kijken hoe vaak mn neefje direct al is vastgehouden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jan 2008 22:11

Hee Alwin, heb je het druk als verse vader???

Heb altijd beetje meedelijden met kraamvaders. Ze moeten van alles regelen en zijn vaak ook wel beetje vermoeid van (nachtelijke) bevalling, kaartjes regelen, boodschappen doen, aangifte bij gemeente en bla bla bla. 's Avonds de visite van koffie en thee voorzien. Denk je te gaan slapen moet de baby nog een kruikje, laatste voeding, poept het de broek weer vol.........

nee, ik/wij laten het over aan de volgende generatie :lol:

sela

Berichtdoor sela » 22 jan 2008 23:54

*Annet* schreef:Hee Alwin, heb je het druk als verse vader???

Heb altijd beetje meedelijden met kraamvaders. Ze moeten van alles regelen en zijn vaak ook wel beetje vermoeid van (nachtelijke) bevalling, kaartjes regelen, boodschappen doen, aangifte bij gemeente en bla bla bla. 's Avonds de visite van koffie en thee voorzien. Denk je te gaan slapen moet de baby nog een kruikje, laatste voeding, poept het de broek weer vol.........

eensch.
hulde aan alwin op dit moment d:)b

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 23 jan 2008 05:53

sela schreef:
*Annet* schreef:Hee Alwin, heb je het druk als verse vader???

eensch.
hulde aan alwin op dit moment d:)b

Nou bedankt voor het medeleven. Het is wel druk maar doe het met veel plezier. Hoef n nog geen koffie of thee te regelen dat begint pas vandaag.

Ga zo straks weer richting het ziekenhuis om ze alle 2 op te halen als het goed is.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jan 2008 07:18

Fijn! :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2008 09:24

fijn dat ze weer naar huis mogen!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 23 jan 2008 09:57

Wat fijn dat ze naar huis mogen. Nu begint het echt. :wink:

Over het vasthouden terug te komen. Meestal krijg ik als ik op kraamvisite ben de baby wel even in armen. Nichtjes, neefjes of buurmeisjes. Maar het is dan ook dat ik het helemaal enig vind.
Maar ze laten ze ook alleen vasthouden als ze wakker zijn.

Ik heb er gisteren een neefje bij gekregen, ga vanmiddag op visite :D .
Leef je droom.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2008 10:29

hier was ook het advies van de verloskundige om het niet aan iedereen te geven. Dit omdat het dan vaak veel indrukken te verwerken krijg en je als kraamouders de nacht met een huilend kindje zit. Ook niet als het slapend van arm tot arm gaat, dan ook merken ze het in hun onderbewustzijn. Ik heb de ouders en broers en zussen wel gedaan, omdat het hun (eerste) klein kind is, nichtje, vind dat toch heel bijzonder. Maar ooms en tantes, nichten en neven en andere kennisen/fam hebben we zo min mogelijk gedaan. Pas na de kraamtijd mochten ze haar ook vast houden, of mensen die van heel ver kwamen de 10e dag mocht van mij ook wel.

Ben het trouwens wel eens met die kraamvaders, vlieger was het om 21 uur ook écht zat! vind een kraamfeest ook wel erg makkelijk, maar omdat het ook de eerste keer was toch maar gewoon visite gedaan.
Laatst gewijzigd door lammetje op 23 jan 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 23 jan 2008 10:36

Wij hebben bij Juliëtte voor het eerst een kraamfeest gehouden. En dat beviel best! De eerste 14 dagen hebben we veel bezoek gehad en de rest kwam op het kraamfeest. We hadden zus en schoonzus voor de koffie, we hebben er zelf ook echt van genoten Ik had een beetje hetzelfde gevoel als op je bruiloft, zo van de hele dag in de belangstelling :lol:

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 23 jan 2008 10:40

Nieuw update,

Daar de bloeddruk nog niet genoeg was gedaald moet ze nog minimaal 24 uur in het ziekenhuis blijven. Helaas.......

Of ze morgen naar huis mogen is ook nog niet zeker alles hangt ervanaf of de bloeddruk daalt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2008 10:43

hé vervelend!!!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2008 11:39

he jammer!

sela

Berichtdoor sela » 23 jan 2008 12:26