Opvoeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 13:14

Volgens mij is er ook een verschil in wat voor beroep je ouders doen/deden en wat je zelf doet.

Mijn vader is altijd bezig geweest met godsdienst dingen, lesgeven, cathegisatie geven etc. En met sociale vaardigheden, dat vak gaf hij ook.
En dat krijg je automatisch toch mee. Sociale vaardigheden waren heel belangrijk bij ons thuis.

Ik zit zelf ook in de sociale sector, en ik denk dat ik dat heel belangrijk ga vinden in mijn opvoeding (tenminste, als het zover komt :) ).Bij mijn man thuis ging het veel meer om hard werken. Je geld verdienen.
Dat zal hij wel meer meenemen denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2008 20:26

ik denk dat we hier ook wel mogen praten over hoe wij onze kinderen opvoeden, met peuterpubers omgaan ed :wink: zodat we het gezin en financiën topic niet al te erg 'bevuilen' :lol:

qwast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor qwast » 16 jan 2008 17:40

Misschien denken de ouders van ons nu ook wel dat als ze weer kinderen zouden moeten opvoeden ze dit heel anders zouden doen.

Maar ouders hebben ook niet altijd de omstandigheden mee. Daardoor kunnen ze dingen doen die verkeerd voor een kind geweest zijn, omdat ze het drukker met zichzelf hebben. Kinderen zijn dan alleen maar lastig.

Zelf zou ik veel dingen heel anders willen doen dan mijn ouders dat deden. Ik kijk met wrok terug en heb me nooit begrepen gevoeld.
En toch denk ik ook dat mijn ouders het goede met me voorgehad hebben.

Terug naar “Archief”