Kinderen die in de kerk naar de wc moeten vind ik echt ontzettend irritant.
Ik zat in een enorme gemeente, waar nooit een kind moest, nu in een hele kleine gemeente, en elke dienst gaan er wel 4. En de dominee raakt er helemaal van zn aprepo (of hoe je dat schrijft) van. Logisch.
Als een kind z'n plas niet op kan houden, neem hem dan niet mee. Mijn kleine nichtje van net 3 mag af en toe mee, maar alleen omdat ze persé wil. Maar de regels zijn dan wel: stilzitten, alleen zachtjes kleuren, niet onder de bank zitten, niet naar de wc. En anders heb je pech en mag je niet meer mee.
En er zijn vast uitzonderingen, kinderen die het echt niet op kunnen houden, maar 4 per dienst vind ik veel te veel.
Ik kijk nogal eens programma's als schatjes en Eerste Hulp Bij Opvoeden, en toch verbaasd het me steeds weer naar er NOOIT geslagen wordt, of een tik gegeven. Ik ben zonder tikken opgevoed, en dat vind ik zo keigoed! Want alle opvoedingsdeskundigen zeggen dat er betere straffen zijn. Zoals een kind op een stoeltje of op de trap. En dan er continu bij blijven en het kind continu zonder te praten weer terug op de trap zetten als het weg wil lopen. En op de één of andere manier werkt het op tv altijd (of ze laten alleen succesverhalen zien

)
Ik vind een tik of een pak slaag echt onmacht. En al heb je een echte peuterpuber, dan zal het vast lastig zijn,maar ik heb diep respect voor mensen die het zonder tik of pak slaag ook redden.
(maargoed, ik weet het, ik heb geen kinderne, dus ik weet ook niet hoe ik het zal doen, maar het enige dat ik weet is dat een tik of een pak slaag het grote verbod zal worden in dit huis

)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...