Kinderen opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 jan 2008 09:59

Lalage schreef:Ik ben als peuter weleens onder de douche gezet met kleren en al, daar heb ik niets aan over gehouden hoor ;) De reden was dat ik een enorme driftbui had... en het hielp blijkbaar. Ik weet er zelf niets meer van.

Mm, maar dan heb je het dus over één keer. Dit ging over iemand die twee straffen had: of onder de koude douche of in zeep happen. Als dat regelmatig moet, dan vraag ik me af of je er niets aan overhoudt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jan 2008 10:03

Dat is net als met een draai om je oren of billenkoek. Dat heb ik thuis wel gehad maar heb daar ook niks aan overgehouden. Het is natuurlijk een ander verhaal als je geslagen werd omdat je ouders hun driften niet konden beheersen en het zagen als de enige oplossing.

En bij een peuter werkt slaan overigens helemaal niet want die doen nog alles na en meppen meteen iedereen die in de buurt komt onderuit 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2008 10:10

Mijn vader hoefde alleen maar te dreigen met de mattenklopper, ik kan me niet eens herinneren of hij die echt weleens heeft gebruikt... billenkoek hebben we wel gehad af en toe.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 11:34

jamillah schreef:En bij een peuter werkt slaan overigens helemaal niet want die doen nog alles na en meppen meteen iedereen die in de buurt komt onderuit 8)

Zat in de kerk en toen gaf een jochie zn moeder een hele harde klap terug! Stond echt een beetje voor gek eigenlijk....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 11:37

Als Sarah iets niet mag pakken en ze doet het wel, ik zeg nee! en ze doet het nog een keertje krijgt ze wel een tikje op dr vingers, niet hard, maar wel van: dit mag niet! Maar meestal is NEE wel genoeg :)

Pas zette ik mn broertje op de gang en kneep blijkbaar nogal hard in zn arm, lieptie weg! En mn vader hem ophalen zegtie toen hij terug kwam, helemaal in tranen! Elize kneep mij nog ook!!! :mrgreen: Tja je moet luisteren! Maar op de gang werkt bij Sarah niet meer helaas want die gaat naar boven de trap op. Deed het wel eens als ze tig keer iets pakte wat ze niet mocht, 5 min op de gang en toen was het over.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 jan 2008 11:38

lammetje schreef:
jamillah schreef:En bij een peuter werkt slaan overigens helemaal niet want die doen nog alles na en meppen meteen iedereen die in de buurt komt onderuit 8)

Zat in de kerk en toen gaf een jochie zn moeder een hele harde klap terug! Stond echt een beetje voor gek eigenlijk....

Menn, dat meen je niet. Sowieso, je gaat je kind toch niet slaan? En dan nog, het lef van zo'n kind! Dat zegt wel iets.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 11:43

tja als het een sla en sla terug spelletje wordt werkt het gewoon niet en moet je een andere oplossing zoeken. Ik had hem écht de kerk uit gebracht naar de kindercreche hoor! Geen haar op mn hoofd die zou denken dat hij de komende 3 zondagen mee naar de kerk zou mogen..... Hij zat nml al de hele dienst te miepen, hoed een duw geven, op de bank, onder de bank, gek doen naar de mensen erachter, stoor me daar echt aan. net als die kinderen die iedere zondag weer naar de wc moeten :oops: Als je écht een ziekte heb ofzo kun je dr niks aan doen, maar vaak krijgen die kinderen net voor de dienst nog drinken en vergeten te laten plassen.... Had ik pas nog een discussie over met mn schoonzus/zwager, die zeiden dat ze er wél uit zouden gaan, ik niet. En waarom niet? Als je je kind anderhalf uur voor de dienst geen drinken meer geeft, thuis laat plassen en net voordat je de kerk inloopt weer, kan het makkelijk de plas ophouden tot na de dienst, want er zit dan bijna niks in je blaas. Maarja kinderen zien andere eruit gaan en 'moeten' opeens ook :?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 jan 2008 13:12

Lalage schreef:Ik ben als peuter weleens onder de douche gezet met kleren en al, daar heb ik niets aan over gehouden hoor ;) De reden was dat ik een enorme driftbui had... en het hielp blijkbaar. Ik weet er zelf niets meer van.

Ja jij... had ook niet anders verwacht :lol: :lol:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 13:16

Ik zeg altijd tegen de meiden: je kan in de kerk niet naar de wc, dat is alleen voor mensen die van ver komen. Ze gaan thuis nog net voor we gaan en ze zijn nog nooit geweest. Ook nooit gevraagd. Ik geloof dat ik net als Lammetje zegt er ook niet uit zou gaan. Als je daar aan begint.....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 jan 2008 13:19

tot dat lammetje...

Zo hebben mijn ouders mijn zus mee genomen naar de kerk terwijl ze aamgaf misselijk te wezen. Dat gaf ze elke week zo ogeveer aandus ook wel logisch. Maar mijn zus heeft toen in de kerk over gegeven. Zo zijn er ook kinderen die echt moeten plassen en het dan in de kerk doen omdat ze van de ouders niet naar de wc mogen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jan 2008 13:40

Gerdien B. schreef:tot dat lammetje...

Zo hebben mijn ouders mijn zus mee genomen naar de kerk terwijl ze aamgaf misselijk te wezen. Dat gaf ze elke week zo ogeveer aandus ook wel logisch. Maar mijn zus heeft toen in de kerk over gegeven. Zo zijn er ook kinderen die echt moeten plassen en het dan in de kerk doen omdat ze van de ouders niet naar de wc mogen.

als ze in de kerk in de broek hebben gepist.. zullen ze et niet snel een tweede keer weer doen!

ik haaaat dat gesjouw van die kinderen kerk in kerk uit... uitgezonderd de kinderen of volwassenen die geen keus hebben en echt moeten.. maar als ze dat vaak moeten.. laat ze dan achter aan gaan zitten zodat niet de hele kerk er last van heeft!

mijn zusje heb et een keer geflikt om te zeggen dat ze isselijk was.. eenmaal thuis was t meisje helemaal weer beter! ze moest verplicht van me moeder de hele dag in bed.. want daar horen zieke kinderen! en ze heeft et nooit weer gedaan!

zelf vind ik dat ze makkelijk anderhalf uur op kunnen houden! een beetje training is dan niet verkeerd!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2008 13:41

Af en toe over de knie daar krijg je niets van hoor. Ik heb er zelf helemaal niets van overgehouden.

Enne kinderen die terug slaan....daar klopt thuis iets niet. Ik haalde het echt niet in mn hoofd om mn ouders terug te slaan.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 16 jan 2008 14:13

1,5 uur je plas ophouden? Slecht voor je en bovendien ga je toch zelf ook wanneer je het tijd vindt om te gaan?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 16 jan 2008 14:23

als je anderhalf uur voor kerktijd niet meer drinkt kun en daarna ook nog 2 keer naar de wc gaat kun je helemaal niet veel meer in je blaas hebben.... nee ik ga zelf in de kerk ook niet en ik zie niet in wat er slecht is om dat beetje plas op te houden. Ik zal dus ook mijn kind gewoon in de kerk houden en als het ooit een keer in de broek plast, jammer dan. Net wat ppm zegt waarschijnlijk doen ze het daarna nooit meer.

Tis natuurlijk wat anders als je echt iets hebt waardoor je het niet op mag of kan houden.... maar probeer dan te wachten tot we gaan zingen en ga niet stampen of heel hard de kerkzaal uit rennen, ik vind dat ontzettend oneerbiedig!

En natuurlijk kan het een keer voorkomen dat je het zelf vergeten bent, dan is het heus niet erg als je één keertje tijdens het zingen even rustig de kerk uit gaat, maar er zijn kinderen die er gewoon iedere zondag wel een keer uit gaan, terwijl ze medisch niks mankeren! Ooit 1 keer toegestaan en als je eraan begint is het einde vaak zoek. Kinderen vinden het prachtig om de kerk uit te gaan!

uhm ik ben lammetje :oops:
Laatst gewijzigd door vlieger op 16 jan 2008 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jan 2008 14:31

we zitten toch aardig op een lijn lammetje!! :)

Terug naar “Archief”