Griep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2008 12:48

2,5 week! Dat zij m'n huisarts (toen ik net voor de zomervakantie een behoorlijke zware griep achter de rug had). Ik kwam alleen m'n bed uit om naar toilet te gaan! Heb toen een antibiotica kuur gehad om toch nog voor mezelf te kunnen zorgen! 3 weken uit de running geweest.
(eten was vermoeiend, ik kon alleen maar liggen liggen liggen, nog niet eens normaal aan tafel zitten). Best heftig. Ik dacht echt dat ik dood ging. :oops: :oops: Zo ziek als ik me voelde!

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 12 jan 2008 22:48

Joortje schreef:M'n oma verteld altijd weer hetzelfde verhaal over de griepprik:

Een schoonzus van haar haalt ieder jaar de griepprik (want ja, je krijgt hem gratis) en elk jaar krijgt ze zwaar de griep. Dus: niet halen die prik :-)

Helemaal mee eens :D
Dit jaar dus wel de griepprik gehad voor het eerst. En werd er inderdaad een paar dagen gammel van.
En normaal ben ik nooit ziek. Dus het was ook gelijk de laatste keer.

DoIoRoK

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 jan 2008 10:01

Lalage schreef:
paprikameisje2 schreef:je moet niet vergeten je tong mee te poetsen als je je tanden poetst!

tijdens zwanger zijn hebben ook eel mensen last van een vieze smaak.. hier heb ik dat atlijd als ik iets van mint heb gegeten! dan poets ik me tong.. zo ver mogelijk naar achter.. end an is alles weg.. die vieze smaak dan hé

als ik dat doe dan ga ik kotsen...

Je moet ook niet je tandelborstel ín je keel stoppen ;)

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 13 jan 2008 13:40

DoIoRoK schreef:Gewoon de griepprik halen :D heb je nergens last van

Bedankt voor de tip maar ik haal juist ieder jaar een griepprik en toch kreeg ik een longontsteking.... Dus wel ergens last van.... :|

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jan 2008 10:52

maar dr zijn tig soorten griep!! en die stoppen ze niet alelmaal volgens mij in die enjectie...

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 14 jan 2008 11:01

Nee, ppm, ze stoppen alleen de 'te verwachten griepvirussen' van het seizoen in die injectie. En als het virus net wat verandert, dan heb je er al niets aan!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jan 2008 23:16

Mijn miens had ook griep. 2 dagen achter elkaar doorgeslapen. Ging af en toe maar eens kijken of hij nog wel leefde.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jan 2008 09:18

Ik heb nu zelf griep :( Ik slaap enorm veel, en als ik wakker ben hang ik wat rond, lees ik wat, internet wat, maar zitten doet eigenlijk pijn, dus van ellende ga ik dan maar weer slapen. Wat een gedoe zeg. En die koorts, dat is zo vervelend, want als ik dan weer in slaap val, krijg ik weer van die koortsachtige dromen :|

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2008 10:46

rosalie83 schreef:Ik heb nu zelf griep :( Ik slaap enorm veel, en als ik wakker ben hang ik wat rond, lees ik wat, internet wat, maar zitten doet eigenlijk pijn, dus van ellende ga ik dan maar weer slapen. Wat een gedoe zeg. En die koorts, dat is zo vervelend, want als ik dan weer in slaap val, krijg ik weer van die koortsachtige dromen :|

wil je het de volgende keer ff optijd zeggen? :wink:

ik loop hier ook als een zombie rond, slaapveel, en hang ook... bbrrr. en tegen koorts aan (dus beetje verhoging). :|

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2008 11:10

Bah, beterschap Evelien en Rosalie!

Ik heb niet echt een hekel aan ziek zijn. Vooral niet als het koorts ofzo is. Maar dan ben ik ook niet ziek, vind ik zelf. Dan ga ik wel door. Maar toch neemt koorts op de één of andere manier wel veel energie weg. Dus ben ik de dag erna echt wel helemaal op.
Niet dat ik het vaak heb gehad, maar die enkele keer...
Ik vind het wel lastig: ben je met koorts ziek of neit? Ik meld me zo goed als nooit ziek, alleen als ik over moet geven, buikgriep ofzo, dan kán het gewoon niet. Maar met koorts loop ik wel door, maar volgens mij is dat niet zo handig, omdat koorts toch een teken is dat er iets niet goed gaat in je lijf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 jan 2008 11:16

In de kerstvakantie had ik griep (of wat daar op leek), na de vakantie weer aan het werk gegaan, maar nu merk ik wel dat ik dus niets was uitgerust in de vakantie. Gevolg: thuis om bij te tanken, werken was echt geen optie gisteren en vandaag.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2008 11:24

ik werk op dit moment niet. maar vindt het wel heel irritant, want ik wil zoveel als ik dan bijv. gezogen heb dan ben ik bekaf. pppffff.

Volgende week op vakantie, hoop dat ik dan wel beter ben.

(k ben bang dat ik weer een infectie/virus heb, daar ben ik ruim 2,5 week ziek van geweest en dat is best balen). :|

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jan 2008 11:49

MissF schreef:Ik heb niet echt een hekel aan ziek zijn. Vooral niet als het koorts ofzo is. Maar dan ben ik ook niet ziek, vind ik zelf. Dan ga ik wel door. Maar toch neemt koorts op de één of andere manier wel veel energie weg. Dus ben ik de dag erna echt wel helemaal op.
Ik vind het wel lastig: ben je met koorts ziek of neit? Ik meld me zo goed als nooit ziek, alleen als ik over moet geven, buikgriep ofzo, dan kán het gewoon niet. Maar met koorts loop ik wel door, maar volgens mij is dat niet zo handig, omdat koorts toch een teken is dat er iets niet goed gaat in je lijf.

Je hebt er geen hekel aan als je koorts hebt? Wat vind jij koorts dan? Kijk, 38 graden noem ik geen koorts, maar verhoging. Maar als je 39,5 hebt, kan je echt niet werken. Ik blijf ook niet zo maar thuis, maar als ik de trap alleen maar afloop nu ben ik bekaf en moet ik gaan zitten. Als ik sinaasappels geperst heb, heb ik amper meer de energie om het sap op te drinken. Ik val elke keer weer in slaap en heb dan de vreselijkste koortsdromen.

Koorts is trouwens een teken dat je lijf vecht tegen iets.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2008 12:02

rosalie83 schreef:
MissF schreef:Ik heb niet echt een hekel aan ziek zijn. Vooral niet als het koorts ofzo is. Maar dan ben ik ook niet ziek, vind ik zelf. Dan ga ik wel door. Maar toch neemt koorts op de één of andere manier wel veel energie weg. Dus ben ik de dag erna echt wel helemaal op.

Je hebt er geen hekel aan als je koorts hebt? Wat vind jij koorts dan? Kijk, 38 graden noem ik geen koorts, maar verhoging. Maar als je 39,5 hebt, kan je echt niet werken. Ik blijf ook niet zo maar thuis, maar als ik de trap alleen maar afloop nu ben ik bekaf en moet ik gaan zitten. Als ik sinaasappels geperst heb, heb ik amper meer de energie om het sap op te drinken. Ik val elke keer weer in slaap en heb dan de vreselijkste koortsdromen.

Koorts is trouwens een teken dat je lijf vecht tegen iets.

Wij hebben nooit een termomether gehad. Mijn alwetende moeder wist altijd precies of we echt koorts hadden of niet.
En 38 is geen koorts. Koorts is pas 39 of hoger, vind ik. Misschien was mijn moeder niet zo alwetend, want als zij dacht dat ik echt wel koorts had, merkte ik echt niet zo veel. Pas de dag erna ofzo.

Maar volgens mij is dat al jaren geleden. Zelfs heb ik ook geen thermometer gekocht. Ik heb altijd zoiets van: als ik niet weet dat ik koorts ofzo heb, dan ga ik ook wel gewoon door. Als ik zou zien dat ik 39 heb, dan ga ik me volgens mij helemaal ziek voelen, haha.

Maar echt griep lijkt me idd heel vervelend! Ik heb het zelden gehad, dus kan er niet zo over meepraten.
Alleen elk jaar wel een keer een dagje overgeven, en dan heb ik het idee of het eind van de wereld genaderd is. Haha
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 jan 2008 13:26

Ik heb altijd de volgende indeling gehoord (mbt baby's):
37,5-38,0 verhoging
>38,0 koorts

Maar je hoeft pas boven de 40,0 alarm te slaan, of bij aanhoudende hoge koorts (>39,0)

Terug naar “Archief”