Moderator: Moderafo's
lammetje schreef:ik was uitsluitend snachts of op zaterdagScheelt toch een heel stuk hoor!!
Loezje schreef:Even over die vlekken; ik gebruik wel eens ossengalzeep voor vlekken.
MissF schreef:En volgens mijn mams is het beter voor je wasmachine om eens in de maand/twee maanden een wa sop 95 graden te doen, daar blijftie beter van ofzo.
Rolf schreef:MissF schreef:En volgens mijn mams is het beter voor je wasmachine om eens in de maand/twee maanden een wa sop 95 graden te doen, daar blijftie beter van ofzo.
Heb ik ook wel eens iets over gehoord.
Lijkt niet mij niet onmogelijk dat daardoor de afvoerslangen, en de trommel, beter schoon blijft.
De toevoer niet.
Of er moet warm water uit de douchekraan toegevoerd worden.
In mijn wasmachine spoelt na verloop van tijd de zeep in het zeepbakje niet meer volledig weg.
Dan moeten de openingen er boven schoongemaakt worden.
Rolf schreef:lammetje schreef:ik was uitsluitend snachts of op zaterdagScheelt toch een heel stuk hoor!!
pol schreef:Rolf schreef:lammetje schreef:ik was uitsluitend snachts of op zaterdagScheelt toch een heel stuk hoor!!
Heb je het wel eens berekend?
In 2006 waren de tarieven voor El. normaal en El.-laag resp. ~18 en 13 cent per kWh.
Dus een verschil van 5 cent.
Per wasbeurt (bijv. Wit/bont, 40 gr.) gebruikt een zuinige wasmachine ~700 Wh.
Berekening: 0,7 * 5 (dg / week) * 52 (weken) * 0,05 (verschil in tarief) = €9,10 per jaar.
Ik heb wel eens gehoord dat zaterdag/nacht tarief 75 procent is van het dagtarief.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten