Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 jan 2008 08:15

Ligt er denk ik wel aan hoe je verzekerd bent. Als je gewoon WA verzekerd bent volgens mij niet.
Wij hebben toen we onze auto kochten met barst in de voorruit 'm even wat hoger in de verzekering gedaan. Toen koste het ons geloof ik nog 75 euro.

Ik doe mijn boodschappen bij Aldi en de overige dingen bij AH. Euroshopper en Aldi komen qua prijs idd overeen. Alleen niet alle producten hebben ze in euroshopper.
Wij besteden wekelijks ongeveer 25 euro aan boodschappen met z'n tweetjes. Chips en koekjes heb ik bijna nooit in huis.
Ik denk dat wij misschien 5 euro aan vlees eten in de week...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 jan 2008 09:10

ik zou het echt niet weten wat wij uitgeven aan eten moet wel allemaal vers zijn. Maar wij hebben wel zo luxe als er iets kapot is of wat dan ook dat we gelijk nieuw kunnen kopen en hoge maandlasten hebben we helemaal niet gelukkig. En daar ben ik wel heel erg dankbaar voor dat wij dit huis tegen lijf gelopen zijn!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2008 11:07

Rolf schreef:Grote gezinnen, consequenties (toen)
- Met z'n drieen op een kamer, in het voortgezet onderwijs wel een nadeel
- Spullen (kleding, fiets) overnemen

-/+ Veel zelf uitzoeken (Mijn ouders hadden een bedrijf, en waren heel druk)

ik snap niet he je hinder kan hebben van anderen bij je op de kamer.... als het goed is zijn die ook stil aan etleren!! wij leeren met zn drietjes op een kamer... nooooit hinder van gehad..
spullen overnemen was voor mij geen probleem! vaak verkeerde et wel in een heel goede staat... ach.. ws was ik een makkelijk kind wat dat betreft..

en dat uitzoeken!! vond ik erg fijn.. ier hadden ouders ook een eigen bedrijf en kwam ook veel (bewust) op onze eigen schouders terecht!! je leert er alleen maar snel zelfstandig van te worden!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 11:09

Als iets door vandalisme is vernielt kun je dat toch op het waarborgfonds declareren? Weet het niet zeker hoor, en of je wat terug krijgt moet je ook nog maar afwachten, maar het valt te proberen als het echt duur is....

Wij deden eerst per maand boodschappen, zo'n 100 euro en dan ook nog verse producten per 2 a 3 dagen. Nu ga ik iedere dag halen wat ik nodig heb of soms per 2/3 dagen. Neem niks extra's mee dan op mn lijstje of ik moet het vergeten zijn op te schrijven :lol:
Ga lopend en loop dan ook echt alle aanbiedingen van de supermarkten af, soms met de fiets als het niet te veel is. Scheelt ons heel veel geld want als ik per maand of per week ga haal ik ook altijd nog wat bij.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 jan 2008 11:21

paprikameisje2 schreef:
Rolf schreef:Grote gezinnen, consequenties (toen)
- Met z'n drieen op een kamer, in het voortgezet onderwijs wel een nadeel
- Spullen (kleding, fiets) overnemen

-/+ Veel zelf uitzoeken (Mijn ouders hadden een bedrijf, en waren heel druk)

ik snap niet he je hinder kan hebben van anderen bij je op de kamer.... als het goed is zijn die ook stil aan etleren!! wij leeren met zn drietjes op een kamer... nooooit hinder van gehad..

Ik denk dat het nadeel van een kamer delen meer vast zit op het hebben van je eigen plekje, een stukje privacy waar de meeste pubers wel behoefte aanhebben. Samen leren i dezelfde kamer zal voor veel kids geen probleem zijn (tenzij je gauw afgeleid bent ofzo).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 11:26

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eigen kamer heerlijk vond! heb een tijdje bij mn zus geslapen toen ik nog wat jonger was, maar was maar wat blij toen ik eenmaal mn eigen plekkie kreeg! En dat zou ik het liefst ook willen voor mijn kinderen, maar om nu om die reden het bij 3 of 4 kinderen te houden vind ik ook een beetje te ver gaan :oops:
Ik had ook altijd ruzie omdat ik mn spullen neergooide en mn zus heel netjes was, dan ga je er echt aan storen lijkt me....

Maar als je niet anders weet is het natuurlijk weer een heel ander verhaal!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 02 jan 2008 11:38

Sjah....ik slaap thuis ook met m'n zusje op de kamer, komt de vriendin van m'n broertje dan komt er nog een luchtbed bij, dat past net. Het is echt klein. Maar wel gezellig. In de kost heb ik alleen een kamer, en dat is heerlijk, gewoon luxe. Het ligt er ook maar net aan wat je gewent bent, en welk type je bent. Jezelf aanpassen is ook nog niet eens zo verkeerd.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2008 14:18

De barsten zijn zo groot dat het niet meer te repareren is denk ik. En volgens mij zijn we daar niet voor verzekerd. Dan moet je een hogere premie betalen zeg maar, en wij hebben gewoon het laagste gedaan.

Euroshopper is idd ook goedkoop! En ik vind het bij bepaalde producten wel echt lekkerder dan van de aldi.
Wij geven denk ik per week iets van 30 of 35 euro uit. Vooral vlees vind ik erg duur! Mijn man is de zoon van een poelier, dus een dag zonder vlees is heidens voor hem ;) Dus eten we elke dag goed vlees.
verse groenten zijn voor mij dan weer minder belangrijk. In een potje zitten net zoveel voedingsvezels en vitaminen. Maarja, je hebt weer minder keus.

Wat vooral veel geld kost is klussen. Mijn man is nu bezig met de garage en het trappenhuis enzo, tjonge jonge, weer 70 euro voor een beetje verf. Maargoed, het wordt er ook wel weer mooier van natuurlijk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2008 14:37

missF: eten jullie nooit vis?

Dirk van den Broek is mijn favoriete supermarkt, niet duur en ze hebben alles in tegenstelling tot de Aldi. Bij Appie Heijn raak ik altijd verward, ze hebben daar gewoon teveel keus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2008 15:06

Lalage schreef:missF: eten jullie nooit vis?

Dirk van den Broek is mijn favoriete supermarkt, niet duur en ze hebben alles in tegenstelling tot de Aldi. Bij Appie Heijn raak ik altijd verward, ze hebben daar gewoon teveel keus.

Brr nee, daar hou ik echt niet van. En aangezien ik degene ben die, op zondag na, altijd kookt, eten we dat nooit ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2008 16:06

Bij de Liddl is vlees goed en goedkoop! Haal daar altijd de biefstuk uit de diepvries, hadden gister varkenshaas, was wel wat duurder maar heerlijk!!!!
Vrijdag de vis uitproberen, ook diepvries, ben benieuwd!
De ah vind ik echt duur, euroshopper hebben ze hier heel weinig van, is een te kleine winkel, helaas :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2008 16:21

hier altijd vlees van de slager!! als het in de aanbieding is dan valt het qua prijs best heel erg mee.. geloof niet dat je dan bij de lidl veel meer kwijt bent!! en je hebt gewoon echt goed vlees....

we doen ook alleen maar aanbiedig hoor!! andes vink et echt te duur!! we houden beide wel van een lekkere lap vlees drbij!! en daar ga ik zeker niet op bezuinigen! dan maar een zak chips minder!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2008 16:39

Vinden jullie het wel verantwoord om zoveel vlees te eten, ten aanzien van de huidige situatie van het milieu?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2008 16:46

Ik eet liever vlees dan vis, en chips en koekjes en snoepjes koop ik sowieso al niet voor onszelf.
Vanmiddag moesten we kaas hebben, Ook zoiets duurs! en dan neem ik nog wel het goedkoopste merk.

Ik vind een bloemkoolschotel met alleen bloemkool, aardappels en kaas ook heerlijk, maar wat er éénmaal in zit (het poeliersbloed) krijg je dr echt niet meer uit. Net als wij gewend waren bij witlof met ham en kaas geen extra vlees te doen. Ham is al vlees. Maar bij mijn schoonouders komt er nog genoeg bij. Moet wel eerlijk zeggen dat hun vlees wel heerlijk is, wild enzo. Ik hou er wel van :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2008 16:59

Lalage schreef:Vinden jullie het wel verantwoord om zoveel vlees te eten, ten aanzien van de huidige situatie van het milieu?

zelf persoonlijk snap ik nooit wat et te maken heft emt et milleu!! ons vlees komt bij de slager vandaag die zelf de beesies nog slacht!

k heb zelf meer problemen met al die plasticverpakte zooi!! als je tegenwoordig een pak koeken koopt ehb je meer plastic dan koek!!

trouwens.. visis ook heeeerlijk.. alleen moet ik daar een aardig stukje voor rijden en je voelt et ook aardig in de portemenee :oops:

Terug naar “Archief”