Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 dec 2007 16:42

Vorig jaar heb ik een keer wel laarzen van over de 100 euro gekocht, en één keer een jas van 150. Maar het is wel gewoon beter. Dit jaar kon ik nog prima met deze laarzen, en die jas was zo tijdloos dat ik em wel 3 of 4 jaar aan had. Dat vind ik vaak niet leuk, maar laarzen of een jas vind ik minder belangrijk.
Wasmachine vind ik wel weer belangrijk, ik heb gekozen voor een iets duurdere wasmachine, en geen droger. Ruimte zat om een rekje neer te zetten.
Tja, mijn zusje heeft nu eenmaal eigenlijk maatje 158/164, maar ze is 14 1/2, en dan draag je geen kinderkleding meer. En natuurlijk is ze veel te mager, maar ze kan er niks aan doen. Dus moet ze wel maatje xxs kopen, en die amper ergens te koop.
Qua kleren ben ik dolblij dat ik een gangbare maat heb, dat scheelt me echt wel kosten!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2008 00:36

maatje xxs hangt er latijd nog in de opruiming bij de sting!!!

k vind juist gangbare maten lastig... je kan nooit is wat kopen in de uitverkoop.. altijd is 36 t/m 42 dr uit.... tja.. kleiner kom ik niet in.. groter zakt af.... (nu dan ff niet... maar dat is een ander verhaal)

ik vind een paar goede schoenen wel heel belangrijk.. dus ik wil altijd wel stevige schoenen.. maar in de opruiming zijnn dan nog schoenen genoeg te vinden..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jan 2008 02:45

Een kind kost in totaal zo'n 100.000 euro.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2008 11:13

Lalage schreef:Een kind kost in totaal zo'n 100.000 euro.

op maandbassis? of in een jaar??

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jan 2008 11:17

het ligt er ook heel erg aan waar je woont en hoeveel je huis kost. Want wij hebben een heel ''goedkoop huis'' als je naar ons inkomen kijk!
Wij hadden over de 2 ton kunnen lenen maar hebben een huis van net 150000.
Dus wij kunnen doen en laten wat we willen. Ik zou kunnen stoppen met werken maar dat wil ik zelf niet. Maar is echt niet dat wij mega luxe etenswaren kopen enz. Kleding geven we best veel uit omdat we eigenlijk altijd merk dragen waarom omdat het gewoon veel langer meegaat dat goedkope kleding.
en voor de rest kunnen wij heerlijk sparen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jan 2008 12:01

paprikameisje2 schreef:

nee in totaal in z'n hele leven.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2008 12:21

Lalage schreef:
paprikameisje2 schreef:

nee in totaal in z'n hele leven.

dat vink dan toch niet veel... :oops:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 jan 2008 12:50

Nou, wel als je 9 kinderen hebt.....of wordt het steeds goedkoper?

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 01 jan 2008 13:20

Ik geloof hoe meer kinderen hoe goedkoper het kind is, om zo te zeggen.
Bij het eerste kind richt je heel het kinderkamertje in, kinder/wandelwagen, kinderstoel etc. Enorm duur allemaal. Bij het volgende kind heb je dit hoogstwaarschijnlijk niet meer aan te schaffen. Hetzelfde blijft wel voor kleding en eten. En kleding kan ook nog vaak gedragen worden door jongere broertjes of zusjes.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

The Menace
Mineur
Mineur

Berichtdoor The Menace » 01 jan 2008 14:00

paprikameisje2 schreef:

:lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 jan 2008 15:28

paprikameisje2 schreef:

als dat zo was dan was ik allang failliet :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 jan 2008 17:58

liefie schreef:het ligt er ook heel erg aan waar je woont en hoeveel je huis kost. Want wij hebben een heel ''goedkoop huis'' als je naar ons inkomen kijk!
Wij hadden over de 2 ton kunnen lenen maar hebben een huis van net 150000.
Dus wij kunnen doen en laten wat we willen. Ik zou kunnen stoppen met werken maar dat wil ik zelf niet. Maar is echt niet dat wij mega luxe etenswaren kopen enz. Kleding geven we best veel uit omdat we eigenlijk altijd merk dragen waarom omdat het gewoon veel langer meegaat dat goedkope kleding.
en voor de rest kunnen wij heerlijk sparen.
Wij konden ook iets meer kijgen, maar we hebben ook een goedkoper huis. t Is net wat je leuk vind natuurlijk want voor het geld hoef je het niet te doen!
Wij halen wel boodschappen bij de Lidl (ook niet alles) groente en fruit gewoon vers en dingen die ik bij de Lidl niet kan of wil halen, ga ik weer ergens anders halen. Het scheelt wel vind ik, we zijn gemiddeld 25 euro kwijt voor boodschappen :shock: :D
Voor de rest leven we niet overdreven zuinig, gewoon normaal zeg maar. We kunnen best luxere boodschappen verloorloven maar ik vind het gewoon niet nodig.
Qua kleding koop ik alleen merkkleding van Biagini (die haal ik bij Vogele) en voor de rest haal ik ook wel eens een rok bij Zeeman. Oke het zal best dat merkkleding langer meegaat, MAAR ik heb een rok bij Zeeman, waar ik ook alweer 3 jaar mee doe :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2008 03:43

Tja, wij hebben dan wel weer een huis voor het maximum van mn mans loon. Om de eenvoudige reden dat er voor minder niks is in Rhenen :) En dat scheelt mij ook niks. We hadden ook prima kunnen gaan huren, niets mis mee! Dat was ook onze bedoeling, maargoed, dit huis was toch wel heel gaaf voor die prijs :)
Boodschappen doe ik wel altijd bij de AH, omdat wij amper iets nodig hebben. Ik doe elke dag boodschappen bijna. En ik koop dan echt alleen wat we nodig hebben (wat een discipline ;) ). Daardoor kost het ons niets meer dan wanneer we eens per week zouden gaan.
Maar met kerst gingen we een keer naar de aldi, en wow, volgens mij gaan we echt besparen als we voortaan iets meer daarheen gaan. Het is tien stappen verder, maar de prijzen zijn echt veel lager. Voor toiletpapier enzo kan ik echt wel daarheen. Goed voornemen voor 2008 :)

Kleding koop ik nu echt als ik het nodig heb, en dan nog heb ik er spijt van. Niet dat we tekort komen, maar sinds we getrouwd zijn vind ik een gezonde maaltijd en een gezellig huis toch echt belangrijker dan kleren. Moet wel eerlijk zeggen dat ik bergen kleren heb gekocht in het verleden, dus dat ik voorlopig gewoon genoeg heb. Leuk is het om erachter te komen dat ik nog zoveel heb, wat eigenlijk nog superleuk is ook!

En onderbroeken van Bjorn Borg ofzo vind ik totale onzin. Mijn man loopt al jaren in boxers van de hema, en die zijn prima. Ik idem trouwens. De onderbroeken van de zeeman zitten mij veel lekkerder dan dat dure spul van de hunkemoller. (en wat moet ik met 5 setjes? ik heb aan 3 echt wel zat :) )

Een nadeel aan een hoge hypotheek is wel dat onvoorziene uitgaven lastiger worden. Zoals mijn voorruyit van mn auto blijkt kapot, sinds oudjaarsnacht. Slik...dat kost ff wat, en dat hebben we niet. Naja, dan rij ik toch ff met een kapotte ruit verder en laat er over een week of 3 'e'en inzetten?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jan 2008 07:25

[quote="MissF"]
Boodschappen doe ik wel altijd bij de AH, omdat wij amper iets nodig hebben. Ik doe elke dag boodschappen bijna. En ik koop dan echt alleen wat we nodig hebben (wat een discipline ;) ). Daardoor kost het ons niets meer dan wanneer we eens per week zouden gaan.
Maar met kerst gingen we een keer naar de aldi, en wow, volgens mij gaan we echt besparen als we voortaan iets meer daarheen gaan. Het is tien stappen verder, maar de prijzen zijn echt veel lager. Voor toiletpapier enzo kan ik echt wel daarheen. Goed voornemen voor 2008 :)

Terwijl het ons is opgevallen vorig jaar dat het verschil tussen AH en Aldi een heel end weg is als je bijv euroshopper produkten gebruikt. Dat is nagenoeg dezelfde prijs. (weet niet of het verandert is vanaf de zomervakantie, maar bepaalde dingen waren niet duurder)
We moeten binnenkort nog een keer naar de Aldi en dan gaan we weer vergelijken. We moeten 15 kilometer ervoor rijden (retour) en als je dat er weer bijtelt, kom je niet veel duurder uit. De kaas bijv. bij de Aldi is wel goedkoper als de AH.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 02 jan 2008 07:48

kwebbel schreef:Het scheelt wel vind ik, we zijn gemiddeld 25 euro kwijt voor boodschappen

Per week?

Grote gezinnen, consequenties (toen)
- Met z'n drieen op een kamer, in het voortgezet onderwijs wel een nadeel
- Spullen (kleding, fiets) overnemen
-/+ Zuinig leven
-/+ Veel zelf uitzoeken (Mijn ouders hadden een bedrijf, en waren heel druk)
+ Gezelligheid
+ Leren van oudere broers
+ Allemaal meehelpen, vanalles geleerd (timmeren, schilderen, machines repareren, eten koken, enz.)

Financien nu, eenpersoonshuishouden
Overziende de administratie van de laatste drie jaar, de volgende schatting.
Per maand:
* €85 voor vlees en melkproducten (veel denk ik, kan wel gehalveerd worden)
* €85 voor overige boodschappen
* €30 voor kleding en schoeisel

MissF schreef:Zoals mijn voorruyit van mn auto blijkt kapot, sinds oudjaarsnacht.

In onze woonplaats is het zo af en toe mogelijk gratis de autoruit te laten repareren.
Misschien in veel meer plaatsen.
Als het vandalisme is, kan het toch op rekening van de verzekering gerepareerd worden?

Terug naar “Archief”