Een boek dat ik van harte wil aanbevelen is: Ongekust en toch geen kikker.
http://www.wareliefdewacht.nl/ware_liefde_wacht2.htm
Moderator: Moderafo's
mayflower schreef:Een boek dat ik van harte wil aanbevelen is: Ongekust en toch geen kikker.
Leej schreef:Ik moest er waarschijnlijk wat meer uitleg bij geven. Maar ik bedoel er lichamelijk contact mee. Ooit van LEGS gehoord? Dat zijn peilers waarop je een huwelijk(=huis) kunt bouwen. Lichamelijk, Emotioneel, Geestelijk en Sociaal. In je verkeringstijd mag de ene peiler niet harder groeien dan de ander, ze moeten gelijk blijven, ze zijn alle 4 even belangrijk. Zijn ze ongelijk dan heb je kans dat je problemen hebt in je huwelijk/huis...
Ik vind het op papier/beeldscherm wel prachtig, maar mijn vermoeden is toch vrij sterk dat er in de E en S toch ook een redelijk stuk karakter verweven kan zitten.Bumba schreef:Leej schreef:Ik moest er waarschijnlijk wat meer uitleg bij geven. Maar ik bedoel er lichamelijk contact mee. Ooit van LEGS gehoord? Dat zijn peilers waarop je een huwelijk(=huis) kunt bouwen. Lichamelijk, Emotioneel, Geestelijk en Sociaal. In je verkeringstijd mag de ene peiler niet harder groeien dan de ander, ze moeten gelijk blijven, ze zijn alle 4 even belangrijk. Zijn ze ongelijk dan heb je kans dat je problemen hebt in je huwelijk/huis...
Mooi geformuleerd hoor, Leej!!! Helemaal mee eensch!
Lalage schreef:mayflower: ging jij voor het eerst staan tongzoenen met je vrouw terwijl iedereen erbij stond? Of had je elkaar nooit op de mond gezoend? Lijkt me toch raar om zo'n intiem moment te moeten delen met andere mensen...
Ik ken ook wel een stel dat niet wilde zoenen voor ze getrouwd waren. Ik hoop toch dat je dan niet meteen in de huwelijksnacht all the way gaat, dat lijkt me pas echt ongezond
Flappie schreef:Ik vind het zelfs belachelijk dat je zo ver doorschiet in 'onthouding'. Voor mij heb je dan alle zicht op de realiteit verloren.
Vonkie schreef:mayflower schreef:Een boek dat ik van harte wil aanbevelen is: Ongekust en toch geen kikker.
Ik heb dat boek ook gelezen. Opzich wel mooi, ook goed bijbels onderbouwd. Maar ik vind het wel heel knap als je zo in je verkering kan staan. En ik geloof niet dat er ergens in de bijbel staat dat je niet mag zoenen voor het huwelijk. Wel dat de seks (de daad dan hé) verboden is voor het huwelijk.
Hoe ben jij tot de overtuiging gekomen dat je pas wilde zoenen op je trouwdag?
mayflower schreef:Dat je waarschijnlijk een andere mening hebt, kan ik me voorstellen, maar de manier waarop jij reageerd is vleselijk en niet geestelijk. Omdit "belachelijk" te noemen en "niet volgens de realiteit""spreek genoeg woorden, ipv. van jezelf af te vragen word dit gedaan om Christus hierin te verheerliijken ?
Het is inderdaad belachelijk in verhouding tot het vlees en het denken van deze wereld, en de realiteit in deze wereld is inderdaad de vrijheid van seksualiteit en de goddeloosheid daar om heen, maar als christen richten wij ons tot Gods Woord, en hoe God over seksualiteit en het huwelijk spreekt, dat inderdaad vaak haaks staat op het denken van deze wereld, en deze ontdekking die je alleen of samen met je man of vrouw mag opdoen is een enorme zegen.
tante-tortel schreef:Maar nu nog een antwoord die Bijbels onderbouwd is?
Want om over zoenen te spreken, in de Bijbel kun je juist veel lezen over het kussen. De ouders, vrienden onder elkaar , ook Jakob kuste Rachel voordat hij met haar gehuwd was. In hooglied bezingt de bruid haar bruidegom en ook dan heeft ze het over zijn kussen.
Dus waarop baseer je dat het alleen iets intiems is wat binnen het huwelijk zou horen?
Leej schreef:Respect voor het standpunt van Mayflower. Ik vind het knap dat je dit vol kon houden. Hetzelfde standpunt kom je tegen bij de Amish. Volgens mij heeft God dit niet echt gewild.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten