Ik heb een gehandicapte zus die 5 dagen per week naar een DAC ging.
Eind oktober is zij geopereerd en heeft zij een Tracheacanule gekregen om dieper uit te kunnen zuigen ivm veel slijm.
Nu heb ik en een aantal begeleidsters van het DAC een cursus gevolgd om te leren hoe je met de canule om moet gaan, hoe je uit moet zuigen, zuurstof toe dienen en te benevelen. Tijdens deze cursus kwam naar voren dat je dus niet dieper uit mag zuigen dan net voorbij de canule. Nu is bij mijn zus juist de canule geplaatst om dieper uit te kunnen zuigen. Dit heet dan een Bronchiaal Toilet. Dit mag een begeleidster bij haar op het DAC dus niet toedienen, zelfs verpleegkundigen in het ziekenhuis mogen dit niet doen, muv de IC-verpleegkundigen of zij die daar speciaal in opgeleid zijn.
Het probleem is nu dus dat zij eigenlijk dan niet meer naar het DAC zou kunnen omdat niemand hiervoor bevoegd is.
Mijn vraag is nu eigenlijk aan jullie (vooral misschien diegene die een verpleegkundige opleiding volgen, gevolgd hebben) of het misschien mogelijk zou zijn dat je als verpleegkundige een baan zou kunnen krijgen om één client de gehele dag te begeleiden op het DAC. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, en wete dus ook niet wat de mogelijkheden zijnals je zo'n opleiding volgt. Misschien dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen?
Misschien begrijpen jullie de helft niet, maar vraag het dan gerust

Ik hoop op wat reacties! Alvast bedankt!