we moeten uitkijken met het lezen van zulke boeken als vd zwaag!! Er zitten zoveel adders onder het gras en niets beter om te lezen is de bijbel!!!

Vaak wordt er veel in zulke boeken gelezen, en dan maar ff in de bijbel. T kan beter andersom!!!
Moderator: Moderafo's
jvdk schreef:Mensen,
we moeten uitkijken met het lezen van zulke boeken als vd zwaag!! Er zitten zoveel adders onder het gras en niets beter om te lezen is de bijbel!!!![]()
Vaak wordt er veel in zulke boeken gelezen, en dan maar ff in de bijbel. T kan beter andersom!!!
Unknown schreef:jvdk schreef:Mensen,
we moeten uitkijken met het lezen van zulke boeken als vd zwaag!! Er zitten zoveel adders onder het gras en niets beter om te lezen is de bijbel!!!![]()
Jah, je kan idd beter de bijbel lezen. Die staat toch voorop. Maar een boek lezen dat aantoont dat andere leringen onjuist zijn is toch ook wel goed. Als dat maar op een opbouwende wijze gebeurd en niet met "er-tegen-aan-schop" manier.
En laat boeken van omstreden personen (zoals onze hofpredikant, ben ff zn naam kwijt) liever liggen. Er zitten zoals jaap (jvdk) al zei echt wel adders onder het gras.
caprice schreef:Lees de beproefde oudvaders dan maar naast de Bijbel.
Gershwin schreef:Ik zie overigens niet in welke criteria je zou moeten hanteren om te zien welke oudvader een bijzonder inzicht had in het woord?
Gershwin schreef:caprice schreef: Lees de beproefde oudvaders dan maar naast de Bijbel.
Van der Zwaag citeert alleen maar oudvaders...dus dan kan je die ook lezen
maar ik lees ook liever de bijbel, hoor.
jvdk schreef:Gershwin schreef:caprice schreef: Lees de beproefde oudvaders dan maar naast de Bijbel.
Van der Zwaag citeert alleen maar oudvaders...dus dan kan je die ook lezen
maar ik lees ook liever de bijbel, hoor.
dus iedereen die wat uit de bijbel citeert heeft gelijk en mag je lezen?????????????
Dan kan ik ook wel een boekje schrijven tegen kerkverbanden en dan ff teksten citeren en uitleggen zolas mij dat uitkomt......... dat is natuurlijk fout.
De bijbel en verklaringen(matthew Henri/statenvertaling/ed) zijn het beste om te lezen denk ik!!![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten