Moderator: Moderafo's
Boely schreef:kootje schreef:Boely schreef:hijwel schreef:Boely schreef:hijwel schreef:Boely schreef:hijwel schreef: God wil dat iedereen zalig wordt, "God onze Zaligmaker, Die wil dat alle mensen zalig worden"
Sorry, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens, ik kan het ook in geen enkele oudvader terug vinden, en bovendien ook niet in de Bijbel, dit is een hartstikke onbijbelse stelling. Kun je het bewijzen aan de hand van de Bijbel?
Ik heb groot nieuws voor je:
Want dat is goed en6) aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
4 Welke wil, dat alle mensen zalig7) worden, en tot kennis der waarheid8) komen.
Toon jij maar aan dat God niet wil dat jij zalig wordt.
Waarom zou hij dan ons de zaligheid aanbieden?
Zo komt het tot ons, het is een aanbod, en niet een aanbod geredeneerd vanuit de uitverkiezing.
Nee oke ik ben het met je eens dat er een algemeen aanbod van genade is.
Geloof je dat het ook 'welmenend' is? Bedoelt God het goed? Wil Hij ook daadwerkelijk geven wat Hij aanbiedt?
Als Hij bij het aanbod de genade werkt, geeft Hij het. Maar hij geeft niet aan alle mensen deze genade!
Klaas schreef:Mijn vraag aan de mensen die er zo over denken is dan ook wat je dan concreet wél moet doen met die oproep?
kan je dat als zondig mens? alles aan Gods voeten leggen?Boely schreef:@mic schreef:Dus dan doe je eigenlijk wel concreet iets met de oproepMet al je onkunde en ommacht je aan God overgeven, want Hij is de enige die je deze onkunde kan ontnemen.![]()
Yep... nou we zijn er... alles aan Gods voeten leggen... en het alleen van Hem verwachte....
Boely schreef:@mic schreef:Dus dan doe je eigenlijk wel concreet iets met de oproepMet al je onkunde en ommacht je aan God overgeven, want Hij is de enige die je deze onkunde kan ontnemen.![]()
Yep... nou we zijn er... alles aan Gods voeten leggen... en het alleen van Hem verwachte....
Boely schreef:Klaas schreef:en het alleen van Hem verwachte....
Wat verwacht je dan van God?
Klaas
Recht!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten