Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2007 19:42

LauraC schreef:Ik vind het zelf erg fijn (omdat wij zelf in die situatie zitten van geen kinderen kunnen krijgen) dat vriendinnen het gewoon zeggen, maar dan wel op een tactvolle wijze. Een van mijn vriendinnen reed zelfs drie uur om het mij persoonlijk te vertellen, dat vond ik erg lief. Een andere echter, zei dat ze zwanger was, en begon meteen te klagen over hoe ziek ze zich voelde en dat ze niet kon wachten tot het kind eruit was en dat ze snel weer hoopte te gaan werken...

Dan noem je dan ook wel twee heeel verschillende situaties!

Het lijkt alsof die laatste (waar je het over heb die zwanger is/was) het helemaal niet leuk vindt om kinderen te krijgen!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 nov 2007 20:30

Evelien schreef:
LauraC schreef:Ik vind het zelf erg fijn (omdat wij zelf in die situatie zitten van geen kinderen kunnen krijgen) dat vriendinnen het gewoon zeggen, maar dan wel op een tactvolle wijze. Een van mijn vriendinnen reed zelfs drie uur om het mij persoonlijk te vertellen, dat vond ik erg lief. Een andere echter, zei dat ze zwanger was, en begon meteen te klagen over hoe ziek ze zich voelde en dat ze niet kon wachten tot het kind eruit was en dat ze snel weer hoopte te gaan werken...

Dan noem je dan ook wel twee heeel verschillende situaties!

Het lijkt alsof die laatste (waar je het over heb die zwanger is/was) het helemaal niet leuk vindt om kinderen te krijgen!!

Ha, dat zou je denken he. Bizar genoeg was het bij de eerste een 'oepsie' en de tweede heeft een tijdje clomid moeten slikken omdat ze problemen had...zo zie je maar weer.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 nov 2007 21:08

zelf heb ik hier ook wel eens geroepen... dit nooooit weer!! :oops: :oops: :oops:

na weeeeken van kotsen kotsen en nog is kotsen... vervolgens migraine migraine en nog is migraine... en die hormonen niet te vergeten!! Zelf had ik op een gegeven moment het idee... als ik iet nuchter was.. volgens mij was ik dan zwaar depressief geworden :oops: :oops:

tis echt geen rozegeur en maneschijn.. en die roze wolk heb ik ook nog niet gezien... k ben bang dat we die ook niet te zien krijgen hier!!!

net ff het programma teruggekeken op uitzendig gemist van kwetsbaar begin... en dan is dat kotsen en die migraine maar niks.. vergeleken met een keuze die de ouders daar moeten maken... pffff.... heel emotioneel!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2007 21:33

k heb het bij mijn zus gezien (die heeft bij elke zwangerschap in het ziekenhuis gelegen omdat ze helemaal uitgedroogd was (tot 3 keer toe)).

net een levend lijk om te zien!

En dan kan ik me voorstellen dat je dan niet gauw meer zwanger wilt zijn!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2007 23:27

Ik ken ook iemand die vanaf het moment van bevruchting aan het overgeven is. Het heeft ook best lang geduurd voor ze een volgende aandurfde. Nu is het dan zover maar het was meteen weer raak. Nu had ze het "geluk" dat de dokter van haar voorgeschiedenis wist dus ze kreeg meteen medicijnen.

Ik heb het idee dat het vaak (door de huisarts) op psychisch geschoven wordt. Wie kiest er nu voor om zo beroerd te zijn, niemand toch?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2007 08:21

medicijnen, zelfs daar kon mijn zus niet tegen en spuugde alles uit!

Mijn zus heeft een smal figuurtje op een gegeven moment woog ze 45 kg. Was echt eng om te zien. (voor iemand van 27 en zwanger).

Zo zie je maar weer dat er best veel bij komt kijken. De een heeft zowat nergens last van terwijl de ander echt rustig aan moet doen en behoorlijk ziek is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 nov 2007 08:53

Ik heb een paar jaar in het ziekenhuis gewerkt en ook op afdeling gyneacologie. Daar is een onderzoek gedaan naar mensen die veel moesten spugen tijdens een zwangerschap en daarom opgenomen moesten worden. Uit dat onderzoek bleek dat het overgeven bij 10% een somatische (lichamelijke) oorzaak was en bij 90% een psychische. De patienten werden ook eerst lichamelijk geholpen en als daar niets uit kwam, werd er een psycholoog ingeschakeld.Mijn ervaring was dat er vaak een achterliggende oorzaak was te vinden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2007 12:13

Bij mijn zus was het zo dat ze te veel hormonen had en dat haar lichaam daar niet echt al te prettig op reageerde! (zelf werkte ze in het zelfde ziekenhuis waar ze die twee zwangerschappen heeft gelegen, en ze zegt: nu voel je ook hoe de patienten zich voelen).

j-t
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-t » 14 nov 2007 14:03

ha... Ik neem al die kwaaltjes voor lief... en dat gaat de ene dag beter dan de andere

maar... alsi k dan denk aan leeftijdsgenoten die dolgraag een kleintje zuoden willen en er alles voor over zouden hebben, maar het niet krijgen, dan vind ik dat we niet teveel mogen zeuren en blij moeten zijn als we zwanger zijn!!!

Ik ben erg dankbaar... dacht altijd dat ik misschien wel ook gene kinderen zou krijgen, ook al was daar niet direct een reden voor. Dus al die misseiljkheid (vooral 'snachts) hetduurt maar 9 maanden........ en dan kun je de rest van je leven genieten van het mooiste wonder (als alles natuurlijk goed gaat)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 nov 2007 16:48

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap j-t 8>)!

Wil weer buikfoto's zien :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 nov 2007 17:24

j-t schreef:ha... Ik neem al die kwaaltjes voor lief... en dat gaat de ene dag beter dan de andere

maar... alsi k dan denk aan leeftijdsgenoten die dolgraag een kleintje zuoden willen en er alles voor over zouden hebben, maar het niet krijgen, dan vind ik dat we niet teveel mogen zeuren en blij moeten zijn als we zwanger zijn!!!

Ik ben erg dankbaar... dacht altijd dat ik misschien wel ook gene kinderen zou krijgen, ook al was daar niet direct een reden voor. Dus al die misseiljkheid (vooral 'snachts) hetduurt maar 9 maanden........ en dan kun je de rest van je leven genieten van het mooiste wonder (als alles natuurlijk goed gaat)

tuurlijk, maar als je zo uitgedroogd ben en dan enorm misselijk ben en je alleen nog maar via infuus vocht binnen krijgt dan zijn 9 maanden lang. :wink:

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 15 nov 2007 15:38

de zus van me vriend heeft de laatste zwangerschap epilepsie erbij gehad. dat is ook geen pretje! ze kon helemaal niets meer omdat ze onder de medicatie zat. de andere 2kinderen hebben gewoon 9weken bij opa en oma moeten wonen omdat ze nog niet eens zelf kon lopen. ze leek elke dag wel dronken te zijn..
dit was ook zeer zwaar en daarom mogen ze ook geen 4de kind. Bang dat de epilepsie dan weer erger wordt.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 nov 2007 15:43

Dat is idd wel heftig zeg!

Maar ik kan er eerlijk gezegd ook nooit zo goed tegen als mensen alleen maar kunnen klagen over misselijkheid en moeheid. Wees blij met wat er wel goed gaat denk ik dan, maar daar hebben ze het nauwelijks over... :?

j-t
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-t » 15 nov 2007 18:55

hoi kuikentje

heb zelf epilepsie gehad... maar ben gelukkig aanval vrij. Tijdens de zwangerschap kan dit heel gevaarlijk zijn voor moeder en kind.... Is verder alles goed gegaan met je schoonzus tijdens de zwangerschap?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 nov 2007 19:58

ajl schreef:Ik heb een paar jaar in het ziekenhuis gewerkt en ook op afdeling gyneacologie. Daar is een onderzoek gedaan naar mensen die veel moesten spugen tijdens een zwangerschap en daarom opgenomen moesten worden. Uit dat onderzoek bleek dat het overgeven bij 10% een somatische (lichamelijke) oorzaak was en bij 90% een psychische. De patienten werden ook eerst lichamelijk geholpen en als daar niets uit kwam, werd er een psycholoog ingeschakeld.Mijn ervaring was dat er vaak een achterliggende oorzaak was te vinden.

Dit heb ik ook meegemaakt ja, dus als ik me misselijk voelde zei ik altijd tegen mezelf: stel je niet zo aan. Hielp wel, heb denk 2 keer in totaal gekotst van de vieze lucht uit de koelkast (maar die stonk helemaal niet volgens vlieger :roll: :lol: ) Heb de rest van mn zwangerschap ook nooit ergens last van gehad dus zal verder niet klagen maar ik geloof echt wel dat je er 'gek' van kan worden, al die kwalen....

Hoe ist verder met de (hoog) zwangeren????

Terug naar “Archief”