Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: zwanger!!

Berichtdoor Haai » 12 nov 2007 11:34

j-t schreef:En het allerleukste is: Ben zwanger!!!

Gefeliciteerd j-t!!! :D

Ik vind het zelf altijd het leukst om kleding te geven, gewoon omdat ik het leuk vind van dat ieniemieniespul uit te zoeken... Nu ben ik alleen maar een keer van mijn gewoonte afgeweken, want mijn zus is een week voor mij uitgerekend en ik weet dus niet of het gaat lukken om dan nog de stad in te gaan, dus ik heb maar alvast eenvoorleesboek in huis liggen.

Verder zorg ik trouwens dat ik altijd wat van die dingetjes in huis heb die ze bij Kruidvat ofzo weleens verkopen, een blokkendoos of houten auto ofzo. Altijd handig als je geen tijd hebt om uitgebreid op zoek te gaan.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2007 14:47

Gefeliciteerd J-T!

Ik vond het ook erg leuk om kleding te krijgen, maar speelgoed en boekjes is ook altijd erg leuk. Bij een eerste vind ik het toch makkelijker om iets te kiezen, al koop ik vaak kleertjes en soms met wat erbij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 nov 2007 16:15

Jo'tje schreef:Ghe, ja mijn nichtje neemt ook behoorlijk wat wijze dingen over van d'r ouders. Pas liet m'n schoonzus een onderzetter op de grond vallen, zegt ze (3 jaar..): jahoor, leg daar maar neer! :mrgreen:

geweldig! :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 nov 2007 17:09

zelf persoonlijk houdt ik meer van bruikbare kado's... zoals zo gipssetje is leuk... maar zelf zou ik et toch niet doen!! :oops:

en jah.. doosje voor tandjes is ook leuk.. maar tanden worden hier door de tandendief gehaald die vervolgens geld ervoor betaald!! :D

Kleertjes zou ik wel leuk vinden... maa rik zou et dan niet leuk vinden als het niet je smaak is... k wil toch altijd wel iets bruikbaars geven... volgens mijhad ik et hier al gezegd.. als ik kleertjes geef doe ik de kassabonnen erbij in dan kunnen ze et altijd ruilen!! :D

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 12 nov 2007 17:17

Als je iets bruikbaars wil geven kun je ook een paar leuke regenlaarsjes geven.

of een leuk kinderbordje en beker ofzo iets.
setje kinderbestek is ook leuk.

cd met kinderliedjes

leuk voorleesboek

kinderbijbel (of zo'n boekje met een bijbelverhaal)

pantoffeltjes

muts/wantjes

klein dekbedovertrekje voor een ledikantje (moet je wel de kleur van een kamer weten of een heel neutrale doen)

spaarpotje

zo dit was ff mijn inspiratie aan kraamkadootjes op dit moment, er zullen best wat dingen tussen zitten die al eerder genoemd zijn, maar ik wist niet meer precies wat er al genoemd was.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 nov 2007 17:51

Jaël schreef:Als je iets bruikbaars wil geven kun je ook een paar leuke regenlaarsjes geven.

.

dat vind ik ook altijd geweldig!! voroal voor een meisje.. die leuke laarsjes met die roosjes van de hema..... helamaaaal zuper zijn die!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2007 18:06

paprikameisje2 schreef:
Jaël schreef:Als je iets bruikbaars wil geven kun je ook een paar leuke regenlaarsjes geven.

.

dat vind ik ook altijd geweldig!! voroal voor een meisje.. die leuke laarsjes met die roosjes van de hema..... helamaaaal zuper zijn die!!

Ik hoop dus even dat jij een meisje krijg, dan heb ik een leuk kadootje :mrgreen:

j-t
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-t » 12 nov 2007 19:13

Over zo'n 3 weken willen wij tegen iedereen gaan vertellen dat 'we' zwanger zijn... Alleen daar zie ik nu echt tegenop.

Mijn moeder heeft altijd geroepen dat ze vindt dat ik eerst maar 2 jaar moet werken (maar helaas heb ik nog nooit zo goed naar m'n moeder geluisterd en si... ben nu al zwanger na 5 maanden.... hihi) Maar hoe vertel ik het haar... ben bang voor d'r reactie.

M'n vriendin is met allerlei onderzoeken bezig en ze heeft vorige week de uitslag gekregen: Waarschijnlijk kan ze geen kinderen krijgen op een natuurlijke wijze... Ze is al 4 jaar getrouwd. Kom ik aan: net getrouwd en zwanger. Vind het zo oneerlijk!!

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe heb je het verteld??

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2007 19:54

Ik heb zelf altijd gezegd dat ik eerst even wilde werken. Maar toen we net getrouwd waren vond ik het niet goed om dit zelf te beslissen en hebben we het gewoon laten komen zoals het was: direct zwanger. Onze omgeving vond het ook vrij snel, maar ik weet bijna zeker dat je moeder het geweldig vind!
En wat je vriendin betreft, ik denk dat je het ook zo moet brengen dat je het heel moeilijk voor haar vind. Dit neemt niet weg dat je wel blij bent met de zwangerschap! Ik heb, toen mijn moeder zwanger was van mn broertje nu 5 jaar terug, dit aan mijn tante verteld die geen kinderen kan krijgen, heb gezegd dat het voor haar waarschijnlijk erg hard aan kwam maar dat ik dus een broertje of zusje kreeg, na 16 jaar. Alleen zij wist het al een aantal jaar en was met adoptie bezig, dat maakt denk wel verschil....

Sterkte ermee!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 nov 2007 20:49

j-t schreef:
M'n vriendin is met allerlei onderzoeken bezig en ze heeft vorige week de uitslag gekregen: Waarschijnlijk kan ze geen kinderen krijgen op een natuurlijke wijze... Ze is al 4 jaar getrouwd. Kom ik aan: net getrouwd en zwanger. Vind het zo oneerlijk!!

??

Allererst van harte!!! hoever ben je nu???

Zelf persoonlijk zou ik gewoon et je vriendin vertellen... NIet waar anderen bijzijn maar jij gewoon alleen met je vriendin!

tuurlijk zal et zwaar zijn voor haar maar jij kan er tenslotte ook niks aan doen dat zij niet zwanger kan raken en jij juist wel!
zelf heb ik ook zo situatie en zij leeft geweldig met me mee en is ontzettend lief voor mij!! :oops:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 nov 2007 11:59

Gefeliciteerd j-t! :)

Ik heb zelf niet zo'n situatie gehad.
Ik hoorde pas nadat ik het had verteld dat mn zus het ook al meer dan een jaar probeert..
Dus kon daar niet echt rekening mee houden toen ik het ging vertellen. Zou het anders ook wel erg moeilijk hebben gevonden.

Vandaag weer bij de VK geweest. Alles was goed.
Krijg wel met ongeveer 34 weken een ligging/groeiecho.
Nu al weer 30w en 5dagen. Vind het best hard gaan!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2007 12:29

Dat zijn wel heftige situaties! In het begin zal het zeker heel hard zijn, vooral als je zo'n sterke kinderwens heb!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 nov 2007 16:14

j-t gefeliciteerd met je zwangerschap, khoop dat je zwangerschap voorspoedig mag verlopen (geldt ook voor de andere zwangeren). Tis altijd moeilijk om het aan mensen te vertellen die moeilijk of geen kinderen kunnen krijgen. wij hebben ook een schoonzus en broer waarbij het medisch gezien eigenlijk niet mogelijk was om kinderen te krijgen. Ze waren toch echt gigantisch blij voor ons en leefden ontzettend mee bij de zwangerschap van Christiaan (christiaan is ook naar hem vernoemd) en uiteindelijk zijn ze toch zwanger geraakt! Ik vind het altijd geweldig als iemand verteld dat ze een kindje krijgen, maar voor hun was is echt enorm megablij.

ook even nagedacht over leuke kraamcadeautjes:
bij Simon hebben we een grote Bruder tractor gekregen, helemaal geweldig.
Duplo
Bij Christiaan hadden we een schoentje gekregen dat gemaakt was van zijn geboortekaartje (had diegene door iemand anders laten maken)
handdoek met de naam erop
badjasje
laarsjes (al een paar keer genoemd maar gewoon leuk en klompen voor een jongetje ook)
boekjes, mijn persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar een bijbels verhaal
fotoalbum
petje, hoedje oid
hamertje tik
pop
houten treinset, blokkenkar of puzzle
treintje met naamletters erachter
kleren zijn ook altijd leuk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2007 17:17

Bij een kopie shop kun je vaak leuke dingen laten maken van het geboortekaartje. Dat doe ik ook wel eens. Bij de kopie shop hier in het dorp verkopen ze een mooi ding met "Ik ga slapen, ik ben moe erop". Die geef ik ook wel eens.

Een schoonzus van mij had al wat kinderen en wilde er weer een bij maar dat "ging" niet van de een op andere maand. Inmiddels was ik vrij snel na onze derde zwanger van de vierde. Voor haar vond ik het enorm sneu, vooral omdat ze het zo graag wilde. Mijn man heeft toen aan haar man verteld dat wij een vierde verwachtten en ook dat we het beetje moeilijk vonden voor hun, maar hij had er helemaal geen moeite mee. Als ik haar sprak zei ze er geen woord over totdat we een keer ff samen in de stad waren. Express keek ik niet naar het kleine frut spul tot zij er naar keek en zo begonnen we er zijdelings over. Ik heb toen ook gezegd dat ik het voor haar niet leuk vond maar dat het voor ons geen reden was om niet zwanger te worden zeg maar. 3 maand later was ze ook zwanger....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 nov 2007 18:28

Ik vind het zelf erg fijn (omdat wij zelf in die situatie zitten van geen kinderen kunnen krijgen) dat vriendinnen het gewoon zeggen, maar dan wel op een tactvolle wijze. Een van mijn vriendinnen reed zelfs drie uur om het mij persoonlijk te vertellen, dat vond ik erg lief. Een andere echter, zei dat ze zwanger was, en begon meteen te klagen over hoe ziek ze zich voelde en dat ze niet kon wachten tot het kind eruit was en dat ze snel weer hoopte te gaan werken...

Terug naar “Archief”