bijbelteksten op geboortekaartjes etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 okt 2007 13:04

Ja tuurlijk, maar we vonden het mooier als de ds onze trouwtekst zou aanwijzen, vooral omdat hij mijn schoonfamilie heel goed kent enzo. Hij kende mijn man ook al vanaf kind af aan. Hij weet ook wat hun hebben doorgemaakt qua ziekte, familie, enz..

Maar het is ieder persoonlijk natuurlijk. Bij ons zat er ook iets persoonlijks aan omdat we de dominee gewoon goed kennen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 okt 2007 13:17

Wij kozen de tekst voor de dienst ook niet zelf hoor ;)
We vonden het erg leuk om dat aan de dominee over te laten!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 okt 2007 13:24

o dat bedoelde jij, sorry :oops:

dan had ik het toch goed :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 18 okt 2007 13:31

Ik weet niet of je het direct uit z'n verband rukken mag noemen. Dan zou je alleen teksten uit de bijbel mogen gebruiken die gebruikt werden toen in die tijd gebruikt werden.. zo van: en groot was hun blijdschap... what ever.
Dan zou je ook bijv. een discussie kunnen voeren of alles wat in hooglied is geschreven, alleen beeldspraak is of juist niet en of je dat op je trouwkaart mag zetten.
Wij hadden dit gedichtje btw op onze trouwkaart:

Jouw hand en mijn hand
met Zijn hand
verbonden

Jouw hart en mijn hart
met Zijn liefde
omringd

Jouw leven en mijn leven
tot Zijn eer
samengebracht

pelaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pelaap » 18 okt 2007 13:34

*|Scatie schreef:Ik weet niet of je het direct uit z'n verband rukken mag noemen. Dan zou je alleen teksten uit de bijbel mogen gebruiken die gebruikt werden toen in die tijd gebruikt werden.. zo van: en groot was hun blijdschap... what ever.
Dan zou je ook bijv. een discussie kunnen voeren of alles wat in hooglied is geschreven, alleen beeldspraak is of juist niet en of je dat op je trouwkaart mag zetten.
Wij hadden dit gedichtje btw op onze trouwkaart:

Jouw hand en mijn hand
met Zijn hand
verbonden

Jouw hart en mijn hart
met Zijn liefde
omringd

Jouw leven en mijn leven
tot Zijn eer
samengebracht

Vind ik een heel mooi gedicht! :D
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 okt 2007 13:38

mooi gedicht zeg!!

Toch vind ik bijv. Hooglied anders.. Dat is met een andere bedoeling geschreven. Deze tekst vind ik echt een danktekst voor Jezus'opstanding in deze psalm. maar neemt niet weg dat ik het echt een mooie tekst vind..
ik vind het ook gaaf dat je door zo'n tekst God de eer geeft!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2007 13:49

Op onze trouwkaart hadden wij geen tekst. Wel hadden we erop gezet, na de tijd en plaats van de kerkdienst : we vinden het fijn als u bij dit hoogtepunt van onze dag aanwezig kunt zijn. (was niet de bedoeling dat her rijmde, dat kwam gewoon zo uit ;) )
Zoals wij ook geen D.V. erop hebben gezet, omdat nogal wat ongelovigen onze kaart zouden krijgen en totaal niet zouden weten wat dat betekend.
Wij hadden erop staan 'Wij...en...hopen te gaan trouwen op, als God het ons geeft, 20 september.' Vind ik persoonlijk wat mooier.

Wij hebben wel onze trouwtekst zelf uitgezocht hoor. We hadden een tekst die ons tijdens onze hele verkeringstijd aan heeft gesproken, inclusief het lied dat erbij hoort. Als je toch een tekst hebt die jullie heel erg aanspreekt, dan is het toch alleen maar mooi?
Zo kon de dominee in zijn preek een getuigenis van ons geven zeg maar, zoals wij tegen God in combinatie met onze relatie aankeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 okt 2007 13:57

he dat is wel mooi wat jullie hadden ipv DV! Ga k onthouden :wink:
kwil iig niet dat afgezaagde: ... en ... delen u, ook mede namens onze ouders, blablabla :!:

ik denk dat we in het trouwgesprek gewoon aan de ds. doorgeven welke teksten ons aanspreken en waar wij persoonlijk veel aan hadden.

piggelmee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor piggelmee » 26 okt 2007 13:54

Wij hadden op onze trouwkaart staan: 'Eben Haëzer' (tot hiertoe heeft de Heere ons geholpen). Dit hebben wij door allerlei omstandigheden ook zo ervaren.
't Is geen lange tekst, maar voegt toch wel iets toe.
Home Sweet Home

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 okt 2007 14:58

das ook mooi! en voegt idd iets toe..

Terug naar “Archief”