Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 okt 2007 14:52

JialiKelly schreef:Nee. Ik bedoelde juist te zeggen dat lust en liefde enorm goed kunnen samengaan, en dat dit juist vaak het geval is in relaties.
Je hebt dan seks met diegene omdat je heel veel van hem/haar houdt, maar je moet wel een beetje zin hebben ook natuurlijk (lust) :)
Anders wordt het waarschijnlijk een droge en dus pijnlijke bedoening.. sorry dat ik het zo plastisch uitdruk, maar zo werkt de natuur toch gewoon?

Maar dan val je weer binnen mijn oude kwalificaties.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 okt 2007 16:21

Kaw schreef:
kurtyo schreef:maar het is onzin om te zeggen dat je altijd alleen seks hebt uit liefde... Je hebt seks omdat je er zin in hebt.

Dan is het lustseks en niet de liefdesseks zoals de bijbel het bedoelt heeft.

Waar heeft de Bijbel het over 'liefdesseks' dan, volgens jou?

Ik vind in de Bijbel juist weinig over 'liefdesseks'. Paulus zegt: 'Om der hoererijen wil zal een iegelijk man zijn eigen vrouw hebben.' (1 Kor. 7:2.) Dat vind ik niet echt liefdevol klinken, maar veeleer nogal zakelijk.

pelaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pelaap » 10 okt 2007 18:04

JialiKelly schreef:Nee. Ik bedoelde juist te zeggen dat lust en liefde enorm goed kunnen samengaan, en dat dit juist vaak het geval is in relaties.
Je hebt dan seks met diegene omdat je heel veel van hem/haar houdt, maar je moet wel een beetje zin hebben ook natuurlijk (lust) :)
Anders wordt het waarschijnlijk een droge en dus pijnlijke bedoening.. sorry dat ik het zo plastisch uitdruk, maar zo werkt de natuur toch gewoon?

Oke, maar als die ander net een daagie geen zin heeft of iets dergelijks waardoor seks samen niet mogelijk is, heb je dan zo'n drang, dat je het direct maar zelf doet??
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 10 okt 2007 19:48

Misschien wel ja. En wat dan nog?
Ik zie niets verkeerds in 'het dan direct maar zelf doen'.
En als jullie het wel verkeerd vinden blijf je toch van jezelf af? :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 okt 2007 20:18

Het kan natuurlijk ook leuk zijn om het eveneens een daagie niet te doen om wat spanning op te bouwen. Maar ja, de ene keer kies je dit en de andere keer dat. \:D/

pelaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pelaap » 10 okt 2007 20:50

JialiKelly schreef:Misschien wel ja. En wat dan nog?
Ik zie niets verkeerds in 'het dan direct maar zelf doen'.
En als jullie het wel verkeerd vinden blijf je toch van jezelf af? :)

Ja ik snap precies wat je bedoelt,. maar het lijkt mij ook als je het toch een dag, of een paar dagen niet doet, dat je met extra zin, plezier het weer samen gaat doen , dan dat je het elke dag maar ff zelf bij houd,
Of ik zie dat verkeerd... :wink:
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 10 okt 2007 22:32

Oh ja nee natuurlijk, je kan best een dagje denken van 'nu even niet, want dan is het morgen of overmorgen leuker met dinges' ofzo :)
Ik bedoelde ook uiteraard niet te zeggen dat je zodra je een beetje zin hebt meteen die behoefte moet bevredigen :) Alleen maar dat het wel mág, zegmaar.
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 okt 2007 09:10

Ik vind dat Kaw in dezen nogal selectief reageert.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 11 okt 2007 09:23

En JialiKelly verwoordt mijn gedachten :D

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 11 okt 2007 12:08

Kaw schreef:
kurtyo schreef:maar het is onzin om te zeggen dat je altijd alleen seks hebt uit liefde... Je hebt seks omdat je er zin in hebt.

Dan is het lustseks en niet de liefdesseks zoals de bijbel het bedoelt heeft.

Grappig dat je dat zegt. Voorzover ik de bijbel ken wordt er voornamelijk om twee redenen in gesekst: lust en voortplanting. Maar misschien mis ik iets?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 okt 2007 12:18

'gesekst', dat is echt een uitdrukking voor jochies van 10 ;)

Maare, volgens mij mis je wel het feit dat man en vrouw door liefde één vlees worden. Dat lijkt me niet alleen maar lust en voortplanting. Dan zou die voortplanting wel eens behoorlijk onaangenaam kunnen worden namelijk.
pobody's nerfect

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 okt 2007 12:22

Jo'tje schreef:'gesekst', dat is echt een uitdrukking voor jochies van 10 ;)

Maare, volgens mij mis je wel het feit dat man en vrouw door liefde één vlees worden. Dat lijkt me niet alleen maar lust en voortplanting. Dan zou die voortplanting wel eens behoorlijk onaangenaam kunnen worden namelijk.

Aan de andere kant is zijn redenatie niet heel gek. Ik wil wel graag teksten zien waar het over liefde in combinatie met seks gaat (of seks in combinatie met liefde)... Uit nieuwsgierigheid wat de Bijbel hier over heeft te vertellen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 okt 2007 12:26

Ik denk dat het in de bijbel heel vaak sprake was van sexuele gemeenschap zonder liefde. Volgens mij had Bathseba weinig in te brengen toen zij opgehaald werd door David. Er was van haar kant zeker geen sprake van liefde. David liet haar bij zich komen omdat zij schoon van aangezicht was..... lijkt mij toch eerder lust dan liefde.
Daarnaast werden in vroegere tijden mensen uitgehuwelijkt, zonder dat ze elkaat gezien hadden. Ik denk dat de liefde vaak ver te zoeken was.

nu even on topic :D
Ik denk dat er niet zo zwaar aangetild moet worden of iemand zich wel of niet zelf bevredigd binnen of buiten het huwelijk. Er staat nergens letterlijk in de bijbel dat men zich niet mag bevredigen. Er worden door de voor- en tegenstanders veel teksten aangehaald of zelfbevrediging wel/niet mag, maar dat is interpretatie van teksten. Persoonlijk zie ik er geen kwaad in als iemand zich binnen of buiten het huwelijk zelf bevredigd.

porsche
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor porsche » 11 okt 2007 12:30

nu even on topic :D
Ik denk dat er niet zo zwaar aangetild moet worden of iemand zich wel of niet zelf bevredigd binnen of buiten het huwelijk. Er staat nergens letterlijk in de bijbel dat men zich niet mag bevredigen. Er worden door de voor- en tegenstanders veel teksten aangehaald of zelfbevrediging wel/niet mag, maar dat is interpretatie van teksten. Persoonlijk zie ik er geen kwaad in als iemand zich binnen of buiten het huwelijk zelf bevredigd.[/quote]

Volgens mij ben ik het met jou eens :D
van het concert des levens krijgt niemand een program :-)

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 11 okt 2007 12:44

Jo'tje schreef:'gesekst', dat is echt een uitdrukking voor jochies van 10 ;)

Dankje, ik ben toevallig net iets ouder. :mrgreen: Welke term zou jij suggereren als werkwoord?

Lust maakt het niet onaangenaam hoor. Verder geloof ik zelf ook in de ideale combinatie van pure lust & ware liefde, maar we hadden het nu over de bijbel.
Het lijkt erop dat Kaw z'n eigen normen en waarden oplegt aan de bijbel ipv dat hij serieus van de bijbel zelf uitgaat. Nu is dat iets dat ik iedere gelovige zou aanraden (en wat ze ook bijna allemaal doen), maar beter kan je dan gewoon de bijbel er niet meer bijhalen. Dat schept alleen maar verwarring.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Terug naar “Archief”