de spermabank

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 sep 2007 17:40

Op vragen van enkele forummers:

Mijn vriendin is NIET onvruchtbaar, biologische klok tikt (ze is bijna 40), en ze heeft slechte voorbeelden van huwelijken, bang om te binden.

Maar als 'aanhanger' van het LdH was ze ook heel benieuwd hoe wij als 'gereformeerden' er over dachten.. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2007 16:49

Hoe denken 'ze' bij het Leger des Heils hier eigenlijk over dan?

Ik persoonlijk geloof niet dat 't goed is om omwille van je kinderwens/alarmerend tikkende biologische klok alleen een kind te 'nemen' via de spermabank. Het lijkt me niet in het belang van zo'n kind.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 sep 2007 10:45

Ik weet eigenlijk niet hoe ze er bij het LdH over denken.. ik denk een beetje hetzelfde als 'wij' gereformeerden.........
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 sep 2007 14:29

Die wetenschap vermeerdert die vermeerdert smart......
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 sep 2007 15:10

Vind het vrij egocentrisch om vanwege rammelende eierstokken richting spermabank te gaan. Waarom wel een kind alleen opvoeden maar niet een relatie durven aangaan? Alsof je met een kind geen relatie aangaat. Ik kan me best voorstellen dat ze zich niet wil binden aan een man vanwege mislukte relaties om je heen, maar als ik mijn verloofde zo eens hoor over allerlei gebroken gezinnen in gereformeerd Nederland, vraag ik me af waarom ze daar geen angst voor heeft.

Maar goed, kinderen willen krijgen is per definitie een egoistische eigenschap.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 27 sep 2007 15:23

topkok schreef:
kun je in de spermabank kiezen.. wat je krijgt??

Uiteraard; donker/licht, blond/bruin haar, goed in wiskunde en/of scheikunde. Alleen zit daar natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Even on-topic; zoals Lalage al eerder schreef; wanneer is een kinderwens dan níet egoïstisch?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 sep 2007 15:34

Geef me inderdaad maar argumenten waarom je wel aan een kind wilt beginnen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 02 okt 2007 14:11

kwebbel schreef:Op vragen van enkele forummers:

Mijn vriendin is NIET onvruchtbaar, biologische klok tikt (ze is bijna 40), en ze heeft slechte voorbeelden van huwelijken, bang om te binden.

Maar als 'aanhanger' van het LdH was ze ook heel benieuwd hoe wij als 'gereformeerden' er over dachten.. :)

En kon jij daar als gereformeerde een antwoord op geven?

Als jouw vriendin zich niet wil binden dmv een huwelijk dan is de consequentie daarvan (als ze bijbels leeft) dat ze nooit kinderen zal krijgen. Overigens: ik heb alleen maar een huwelijk aan durven gaan onder de zegen van de Heere. (Want als ik om me heen kijk durf ik ook geen huwelijk aan te gaan.)

Je vriendin zou dan idd boodschappen kunnen doen bij een spermabank zodat ze wel moeder wordt. Moet daarbij gevraagd worden of dat bijbels is!! :shock: Wel de lusten maar niet de lasten. Een kind wat opgroeid zonder vader! Sterker nog, wellicht nooit zal kennen zelfs. Wat een totaal onchristelijke weg!

Het lijkt wel of alle vrijgezellen rond de 40ste de kolder in hun kop krijgen ](*,)

Katlheen schreef:Vind het vrij egocentrisch om vanwege rammelende eierstokken richting spermabank te gaan. Waarom wel een kind alleen opvoeden maar niet een relatie durven aangaan? Alsof je met een kind geen relatie aangaat. Ik kan me best voorstellen dat ze zich niet wil binden aan een man vanwege mislukte relaties om je heen, maar als ik mijn verloofde zo eens hoor over allerlei gebroken gezinnen in gereformeerd Nederland, vraag ik me af waarom ze daar geen angst voor heeft.

Driewerf amen!

Katlheen schreef:Maar goed, kinderen willen krijgen is per definitie een egoistische eigenschap.

Als ik egoistisch zou zijn, zou ik 0,0 kinderen 'nemen'. Het is (wat mij betreft) meer zelfverloochening dan egoisme.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 okt 2007 15:06

Ik denk dat anderen veroordelen hoe dan ook egocentrischer en onchristelijker is dan alleenstaand maar met liefde een kind opvoeden. :)

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 02 okt 2007 15:07

Collateral schreef:Ik denk dat anderen veroordelen hoe dan ook egocentrischer en onchristelijker is dan alleenstaand maar met liefde een kind opvoeden. :)

Tuurlijk!!! Leef je uit en doe waar je zin in hebt, want God wil dat je lekker in je vel zit. Want God is liefde hè.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 02 okt 2007 15:18

Beetje raar sarcastisch toontje tegen iemand die, net als jij, ook maar z'n mening geeft hè :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 okt 2007 15:36

't Is best wel een apart toontje ja. Ik heb niet het idee dat Calvin echt meent wat hij zegt. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 okt 2007 16:43

Calvin schreef:
Collateral schreef:Ik denk dat anderen veroordelen hoe dan ook egocentrischer en onchristelijker is dan alleenstaand maar met liefde een kind opvoeden. :)

Tuurlijk!!! Leef je uit en doe waar je zin in hebt, want God wil dat je lekker in je vel zit. Want God is liefde hè.

Ja, halleluja in de gloria, amen, amen, amen! *handjeklapperdeklap, high in the sky*

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 okt 2007 16:53

Mijn man is onvruchtbaar, zeg maar steriel. Wij hebben bewust besloten om niet naar een spermadonor te kijken om verschillende redenen. De belangrijkste is toch wel dat als ik zwanger ben, ik het kind van mijn man wil hebben in plaats van dat van een vreemde. Voor mijn gevoel (en dat is dus uitsluitend gevoelsmatig)is het dan toch alsof ik vreemd ben gegaan. Ookal zou het de makkelijke weg voor ons zijn, hebben we er toch voor gekozen om het niet te doen...

Terug naar “Archief”