Schoonouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 okt 2007 21:05

leclerc schreef:Ik zou zeggen: Verhuizen

Wat denk je waarom wij gaan verhuizen?? :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 okt 2007 06:59

*Annet* schreef:
leclerc schreef:Ik zou zeggen: Verhuizen

Wat denk je waarom wij gaan verhuizen?? :mrgreen:

Ze weet je overal te vinden hoor! :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 okt 2007 10:17

pfff... lijkt mij zwaar irritant als het er zo aan toe gaat. :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 okt 2007 10:22

Nou zeg, mij ook!

Maar nu vraag ik me af: ligt het alleen aan de schoonouders, dit soort situaties?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 okt 2007 10:32

volgens mij kunnen ook je eigen ouders zo wezen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 okt 2007 10:32

rosalie83 schreef:Nou zeg, mij ook!

Maar nu vraag ik me af: ligt het alleen aan de schoonouders, dit soort situaties?

de klik is er gewoon niet

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2007 10:46

Je hebt altijd wel een beetje cultuurverschillen. Daardoor begrijp je elkaar soms verkeerd. Mijn schoonouders zijn heel aardig, maar komen gewoon uit een andere omgeving. Daarom houd ik over sommige dingen mijn mond (althans dat probeer ik), omdat ik weet dat ze het toch niet snappen en 't voegt dan niets toe om het daarover te hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2007 10:56

Lalage schreef:Je hebt altijd wel een beetje cultuurverschillen. Daardoor begrijp je elkaar soms verkeerd. Mijn schoonouders zijn heel aardig, maar komen gewoon uit een andere omgeving. Daarom houd ik over sommige dingen mijn mond (althans dat probeer ik), omdat ik weet dat ze het toch niet snappen en 't voegt dan niets toe om het daarover te hebben.

is ook wel heel logisch!

Dat heb ik met mijn ouders ook wel een beetje. Soms kun je bepaalde dingen beter niet zeggen! Maar dan hoeft er niet gelijk een soort van wrang te zitten tussen je (schoon)ouders en jezelf!

En net wat pol zegt: die klik moet er zijn. Absoluut!

Openheid is zo belangrijk!

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 02 okt 2007 11:04

Er staat niet voor niets in de bijbel: Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn

Een beetje afstand (ook letterlijk in kilometers) is voor je vrouwtje toch wel ideaal. Ik heb zelf prima schoonouders. Dat kan mn vrouw niet echt zeggen. Het valt voor een moeder niet mee om een zoon los te laten. Ze wil (al is het dan van een afstand) invloed uitoefenen. Zo word je altijd voor situaties geplaatst die je niet wil en ook niet zoekt.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 okt 2007 11:13

Dat heeft mijn schoonmoeder totaal niet, dat ze moeilijk dr zoon los kan laten. Tuurlijk is het wennen voor haar maar ze bemoeit zich totaal niet met ons, of hem. Heerlijk :)
Ik merk wel dat mijn moeder het echt mist. Ik deed heel erg veel met haar, en nu gewoon veel minder.
Zit ik op MSN met mn zusje, roept ze naar mn zusje:' oh, vraag es hoe het met dr is!'
m.a.w: ik wil je weer even spreken ;)
Maar dat vind ik ook heerlijk, weer ffies bellen na een dag of 4.
Maar mijn schoonmoeder bemoeit zich nergens mee, ik ben er wel blij om, als ik zo alles eens lees
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2007 11:54

Calvin schreef:Een beetje afstand (ook letterlijk in kilometers) is voor je vrouwtje toch wel ideaal. Ik heb zelf prima schoonouders. Dat kan mn vrouw niet echt zeggen. Het valt voor een moeder niet mee om een zoon los te laten. Ze wil (al is het dan van een afstand) invloed uitoefenen. Zo word je altijd voor situaties geplaatst die je niet wil en ook niet zoekt.

Het is al heel wat dat jij dat inziet, want het is superbelangrijk dat je achter je vrouw staat!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 okt 2007 12:00

Lalage schreef:
Calvin schreef:Een beetje afstand (ook letterlijk in kilometers) is voor je vrouwtje toch wel ideaal. Ik heb zelf prima schoonouders. Dat kan mn vrouw niet echt zeggen. Het valt voor een moeder niet mee om een zoon los te laten. Ze wil (al is het dan van een afstand) invloed uitoefenen. Zo word je altijd voor situaties geplaatst die je niet wil en ook niet zoekt.

Het is al heel wat dat jij dat inziet, want het is superbelangrijk dat je achter je vrouw staat!

Dat is idd erg belangrijk dat je samen op 1 lijn staat, anders schipper je de rest van je leven tussen je (schoon)ouders en je partner. 'k Denk niet dat dat erg bevoordelijk is voor je relatie

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 okt 2007 12:13

Lalage schreef:

Je vrouw treft het maar met zon vent :)

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 02 okt 2007 14:22

pol schreef:Je vrouw treft het maar met zon vent :)

Je lijkt mn vrouw wel. Die zegt dat ook altijd :mrgreen: Maar toch... mn vrouwtje zal altijd de schuld blijven krijgen ook als ik ergens 'nee' tegen zeg. Bovendien gaat het altijd heel bedekt zodat je later pas denkt: [-X

Maar goed, kan er soms aardig sjago van worden van al dat gedoe.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 okt 2007 16:12

Help, wat een verhalen!
Ik durf geen woord te spreken in dit topic over mijn ervaringen, maar voor iedereen die het niet zo getroffen heeft: Sterkte!!

Terug naar “Archief”