meeschrijven met een preek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 jul 2007 18:38

Alleen al om het idee dat er vroeger ook nooit werd meegeschreven en dus wel een verfoeielijk evangelisch, Jezus-aannemend iets moet zijn, er zijn mensen die denken dat personen alleen mee schrijven om later kritiek te kunnen hebben..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 30 jul 2007 18:49

klopt jullie hebben allemaal gelijk, ik moet het gewoon doen en me niets aantrekken van anderen. :oops:
soms worden er in de preek ook andere delen van de bijbel genoemd en als ik dat dan ook opschrijf kan ik dat thuis ecen rustig nakijken en de verbanden leggen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 07 aug 2007 10:06

En, al meegeschreven? ;)
pobody's nerfect

Patrijzenhof
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006 15:28

Berichtdoor Patrijzenhof » 01 okt 2007 18:24

Bij ons in de kerk maakt 1 van de dominees altijd een preekschets, een korte samenvatting van de preek voor zowel kinderen als volwassenen. Dat helpt om mee te kunnen lezen en de kinderen snappen het beter. Je zou ook kunnen vragen of de dominee je de preek mailt, zodat je hem na kunt lezen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 okt 2007 17:32

Ik schrijf ook elke preek mee, voor mezelf werkt het echt, ik neem de preek mee de week in. Kan het zo makkelijker onthouden en kan altijd nog dingen nazoeken. toch denk ik dat ik ook nog wel dingen mis in de preek omdat je nog met het daarvoor gezegde bezig ben...
maar uiteindelijk steek ik meer van de preek op.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Samine
Verkenner
Verkenner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:53
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor Samine » 30 okt 2007 14:56

Ik schrijf niet mee tijdens de preek.. Omdat ik dan teveel aan het nadenken ben bij wat ik aan het opschrijven ben.. En ook omdat ik niet snel genoeg kan schrijven.. Maar daar is wat op gevonden, namelijk dat je tegenwoordig ook vaak preken terug kunt luisteren via het internet...

Je kunt van een heel aantal kerken/gemeenten in Nederland preken terugluisteren.. Gewoon even kijken of je kerk/gemeente tussen de rij staat op http://www.kerkomroep.nl

Ik vind het wel een handig middel om nog even terug te kunnen luisteren wat er nou ook al weer precies gezegd is.. :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 30 okt 2007 16:08

Hoe lang zou het nog duren voor er meegetypt wordt met een preek? Dat gaat namelijk veel en veel sneller ;) Wel gezellig, al dat getik in de kerk.

Het meest ideale vind ik nog dat een dominee gewoon een handleiding bij de preek maakt. De belangrijkste punten op papier, dan kun je volgen waar hij zit, je kunt later de tekstverwijzingen nog eens opzoeken én je bent niet druk met schrijven.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten