Moderator: Moderafo's
JialiKelly schreef:
Ah, er bestaan meer mensen die niet tegen eetgeluiden enzo kunnen
Ik drijf mijn familie tot wanhoop met mijn vieze / boze blikken aan tafel.
Het klinkt vreselijk overdreven, maar van eetgeluiden en ander soort irritante geluiden krijg ik echt gil- en schopneigingen, en een heel vervelend gevoel in mn maag
Het ligt er trouwens ook nog aan wie het doet, al kan ik niet aanwijzen waarom ik er van de één beter tegen kan dan van de ander.
Wat ik er aan doe? Proberen diep adem te halen, proberen redelijk na te denken en me ergens anders op te concentreren. Jammer alleen dat dit bijna nooit lukt, en dat ik echt de kamer uit moet lopen of hard muziek op moet zetten.
jamillah schreef:Hier nog een die niet tegen eetgeluiden kan. Of met de voortanden het eten van de vork schrapen, gruwelijk. Mijn man knarst (ongemerkt) met zijn tanden. Heel naar.
Iets uit de praktijk. Zelf heb ik het soms ook. ConstantLalage schreef:Helaas is er helemaal niets aan te doen! Het enige wat
kan helpen is een therapie waarbij je leert om niet zo op de geluiden te
focussen.
Mijn ervaring is dat het langzaam steeds verder naar voren in de dag aanwezig kwam. En het is nu zo'n 10 jaar dat ik er mee opsta en naar bed ga. Als ik bij mij kijk is het spanning en misschien ook een stukje gehoorschade door mijn werk toen, maar dat is niet wsl omdat er bijna nooit zonder gehoor bescherming werd gewerkt. Maar als het bij jou (nog) overgaat na rust, dan zou ik eens je (werk) druk onder de loep gaan nemen, heeft nu (nog) invloed blijkbaar.Rolf schreef:Iets uit de praktijk. Zelf heb ik het soms ook. ConstantLalage schreef:Helaas is er helemaal niets aan te doen! Het enige wat
kan helpen is een therapie waarbij je leert om niet zo op de geluiden te
focussen.
suist je oor. Nu ben ik eens goed gaan opletten wanneer het er is,
en wanneer het minder wordt, of zelfs geheel verdwijnt.
* Het komt o.a. bij drukte. Of als ik, om het populair te zeggen, niet "lekker in mijn vel zit".
* Het verdwijnt na goede nachtrust(en). En bij rustig bezig zijn,
vooral met de handen.
Mogelijk is er wel een heel groot verschil met jouw situatie. Waarschijnlijk
is het bij mij in een beginstadium. Zodat bij tijdige maatregelen het weer
kan verdwijnen. Voor heel veel aandoeningen geldt dat het kan herstellen
in en vroeg stadium.
Heb je er wel's op gelet, of het bijv. na een week vakantie, en
wat rustiger bezig zijn, enigzins herstelt?
Lalage schreef:Wie van jullie herkent dit? Raak jij geirriteerd als je mensen hoort kraken met chips(zakjes) of van eetgeluiden of als iemand heel zwaar ademt? Of ken je iemand in je omgeving die dat heeft? Hoe ga je hiermee om?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten