Humor in de psychiatrie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 aug 2007 19:54

sarimarijs schreef:Hey,
Ik vind het best triest eigenlijk dat er een film wordt gemaakt waar ook mensen met schizofrenie bij worden betrokken. Door iemand zo persoon na te doen.
Als je schyzofrenie hebt. is dat heel erg voor die persoon en ik vind persoonlijk dat daar dan ook niet mee gespot moet worden.
IK hoop het ja, dat het ook in de psychiatrie vaak lol is, ik hoor er zelf meestal niet zulke lollige dingen over.
groetjes

Wat bedoel je precies??
Een film zoals beautiful mind???

sarimarijs
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sarimarijs » 29 aug 2007 20:39

Ik bedoel dat er iemand dat schreef over een film, wat voor film dat dat is weet ik niet, maar wat ik er daar over las vind ik gewoon weg erg dat dat gebeurt.
Ik doe de opleiding Spw en wil met gehandicapten gaan werken ik ga graag met mensen om.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2007 22:30

Ach, ik werk in de psychiatrie, en we hebben lol genoeg hoor! Als je steeds maar benadrukt hoe erg het is, kom je er gewoon niet!
We kunnen echt wel eens een lolletje maken met iemand met autisme door te zeggen: oh, we moeten dit spreekwoord natuurlijk wel even uitleggen voor...anders gaat hij/zij het weer letterlijk nemen.

Natuurlijk kan dat niet bij iedereen,maar bij enkelen wel, en dat zorgt ervoor dat juist de beladenheid eraf gaat. Tuurlijk blijft het erg, als je als jongere te horen krijgt dat je schizofrenie hebt, of autisme of PTSS. Maar jij BENT niet die schizofrenie of autist of PTSS'er. Je blijft gewoon jij. En dat vind ik erg belangrijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 29 aug 2007 22:54

Sarimarijs, een totale offtopic vraag, maar heb jij iets met Zuid-Afrika (specifiek nog het Afrikaans)?
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

sarimarijs
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sarimarijs » 30 aug 2007 15:50

Nee hoor ik heb niets met het zuid afrikaans, waarom vraag je dat?
Ik doe de opleiding Spw en wil met gehandicapten gaan werken ik ga graag met mensen om.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 30 aug 2007 17:14

Ow vanwege 'sarimarijs' dat is een afrikaans woord, komt ik een bekend Afirkaans volksliedje voor :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 30 aug 2007 18:29

MissF schreef:Ach, ik werk in de psychiatrie, en we hebben lol genoeg hoor! Als je steeds maar benadrukt hoe erg het is, kom je er gewoon niet!
We kunnen echt wel eens een lolletje maken met iemand met autisme door te zeggen: oh, we moeten dit spreekwoord natuurlijk wel even uitleggen voor...anders gaat hij/zij het weer letterlijk nemen.

Natuurlijk kan dat niet bij iedereen,maar bij enkelen wel, en dat zorgt ervoor dat juist de beladenheid eraf gaat. Tuurlijk blijft het erg, als je als jongere te horen krijgt dat je schizofrenie hebt, of autisme of PTSS. Maar jij BENT niet die schizofrenie of autist of PTSS'er. Je blijft gewoon jij. En dat vind ik erg belangrijk.

Inderdaad, en ook voor de "client" is het heerlijk wanneer personeel ook kan ouwehoeren en dollen....!
Dus ik ben het niet met sarimarijs eens.... :wink:

sarimarijs
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sarimarijs » 30 aug 2007 20:46

ik kom aan dat sarimarijs omdat mijn opa dat vaak zong. Zelf heet ik sara dus tegenwoordig zeg ik weleens sarimarijs, als de naam sara al in gebruik is.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 30 aug 2007 22:07

Essieee schreef:
Inderdaad, en ook voor de "client" is het heerlijk wanneer personeel ook kan ouwehoeren en dollen....!
Dus ik ben het niet met sarimarijs eens.... Wink

Klopt ja, de cliënten bij wie ik werk lachen vaak het meest
bij collega's die regelmatig even dollen en ouwehoeren. (wat overigens ook erg leuk is om te doen :mrgreen: )
- Home is in my head -

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 31 aug 2007 16:15

-Naar buiten gaan vlak voordat je naar bed moet (en de rest er al in had moeten liggen), en als je buiten bent de gordijnen dicht doen en de deur dicht zodat ze ons vergeten 8) ;
-Groepsgenoot schminken en dan met groepsgenoot met schminkt naar de AH gaan;
-Met zijn allen in een lege kamer gaan zitten en telkens in de lach schieten als je heel stil moet zijn.

Of dat iemand in de separeer haar hand gebroken heeft geslagen, Hoe diegene dat zelf vertelde was erg grappig, en dan haar brood smeren, melkpak open doen, levert erg leuke situaties op.

Dat soort kleine dingen klinken heel flauw, maar op het moment dat je het doet is het erg grappig 8)

Overigens is het erg leuk om bij de bushalte voor Curium (waar ik zit) op te stappen met een volle tas.. Goh, waar zou ik nu vandaan komen :roll:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 aug 2007 16:50

ehmmm.. even tussendoor hoor: Ik heb wel heel veel respect voor de mensen die werken in de psychiatrie... zelf werk ik met oudjes (bejaardenzorg) en die zijn al vaak hartstikke lastig.. kan je nagaan !!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

nathalie6
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nathalie6 » 24 jul 2008 23:38

het is lang geleden dat hier geschreven is maar ik kom er net pas bij...ook ik heb in bosch en duin gezeten en onzettend veel lol gehad!
die j met der wiebelkont ken ik wel! toen ik er was begonze net. en samen met een groepsgenoot besloot ik haar de eerste nacht te verassen! we hadden een pop gemaakt en die bij de groepsgenoot in bed gelegd groepgenoot er naast gaan liggen en ik onder in bed. licht uit..en wachten op j..nou die kwam aarzelend schijnend met der zaklamp. ziet ze daar die groepsgenoot met bed 'iemand'liggen dus ze komt dichterbij en juist op dat moment kom ik met mijn hand onder het bed vandaan en pak haar bij de enkel...GILLEN!!!!! oefff wat hebben wij een preek gehad...maar zo onzettend gelachen!! ken er nog wel meer vertellen hahaha
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 jul 2008 23:45

:schaterlach: :schaterlach:

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 30 jul 2008 20:20

haha geweldig dat evrhaal van de heg van groep 3
zal eens kijken of er nog wat van te merken is
Nu snap ik gelijk waarom de tuinterapeut R dat groene ding zo angstvallig bewaakt :wink:
Maar je maakt hier idd wel super leuke momenten mee soms :)
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 21 aug 2008 22:55

Rien was leuk.
ik had een hekel aan tuintherapie, mnaar op de een of andere manier werd ik er dan wel weer ingedeeld, dus elke donderdag ochtend was ik supersachrijnig haha.
ik heb op groep 2,3 en 4 gezeten, in totaal 13 maanden.
groep 4 was qua hilariteit toch het leukste hoor.
we hebben eens heel het hok op groep 2 met washanden etc. leeggehaald en daarvoor in de plaats een leeg potje slasaus neergezet.

ook eens in het rookhok op groep 3 's nachts gezewten terwijl we al weg waren gestuurd, de verpleging nachtdienst de stuipen op het lijf gejaagd neit eens bewust tot ze dat hok binnenkwam om de tv te pakken terwijl wij daar in het donker zaten te roken.

de geiten hebben we ook wel eens oxazepam gevoerd. die was daarna knetterstoned.

verder te veel gedaan om op te noemen, ook dingen om je achteraf om te schamen.
ik ben wel benieuwd wie jullie bedoelen met die verpleegkundige J die jullie niet leuk vonden.

verdr had je nog Annemarie daar werken, en daar lag ik altijd om in een deuk. eens had ze het verhaal dat er een non was opgenomen geweestop groep 2, die had haar habijt aan de kast gehangen, aan de deur. deur open, waardoor hij precies voor de ingang van haar jkamer hing, A had nachtdienst en deed die kamer open om te kijken of de non sliep. maar ze zag die habijt hangen vlak voor dr neus waardoor ze dacht dat de non zich had opgehangen., dus die begon alles bij elkaar te gillen, waardoor de non wakker schrok, en mee begon te gillen. haha. toen hebben ze daarna thee zitten drinken in de woonkamer om bij te komen.

xxx

Terug naar “Archief”