"Typisch gereformeerde humor" ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 24 aug 2007 17:14

Stefanus schreef:@GKN'er: Als je vertrekt uit een kerk of vereniging (met een Maarten 't Hart-complex) en je gaat er vervolgens grappen maken over die kerk of vereniging, hoe denk je dat het dan aankomt bij die leden? Het is dan trouwens ook geen zelfspot meer. Ik verwacht dat hij als hij serieus bezig is ook negatief tegenover de kerk staat (vanwege het MtH-complex).

Blij dat we hierover hetzelfde denken. :)

Ik erger me groen en geel aan die anti GK(N)-grappen van hem en Youp van 't Hek. Erg makkelijk om op een dergelijke manier te 'scoren'.

Jack Spijkerman heeft overigens eenzelfde 'Maarten 't Hart'-complex en -afkeer van de Gereformeerde Kerk ... alleen kun je hem toch moeilijk onder de categorie 'grappig' scharen, eerder onder 'zielig'.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2007 15:32

Als die-hard gergemmers hebben Jk en ik toch wel gruwelijk gelachen om het volgende;

JK bedacht in een melige bui dat we eigenlijk maar eens een Ds. van Dalen-woordenboek moesten uitgeven van de Tale Kanaäns. Haar vriend bedacht het eerste woord; ''Uitverkoren; Jij niet.''

Misschien wat sceptisch, cynisch of sarcastisch, ik hou wel van dergelijke humor. En alleen insiders snappen het :)

Hoewel ik zelf weinig tot niets met de oud ger. gem. heb, kan ik het toch niet goed hebben als mensen de kerk afzeiken, terwijl ik zelf menigmaal grapjes maak over de manier van zingen, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2007 15:34

En dan Herman Finkers, het stukje over Godslastering. Is dat Godslastering? Ik weet het niet..Zelf heb ik er wel om moeten lachen. Ligt ook aan zijn hoofd en accent wellicht 8)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 25 aug 2007 15:50

Ik vind het ook wel humor om in de take kanaäns te spreken. Hier op kantoor hebben we er ook nog wel een houtje van. Op de afdeling verkoop zitten er een paar ger. gemmers. En dan wordt er ook nog wel eens wat
geimmiteerd. Flauw, maar toch grappig. :wink:

Och mocht het nog eens staan te gebeuren dat klant die-en-die enz. 8)
Auf Wiedersehen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2007 16:05

T. Lindeman schreef:Ik vind het ook wel humor om in de take kanaäns te spreken. Hier op kantoor hebben we er ook nog wel een houtje van. Op de afdeling verkoop zitten er een paar ger. gemmers. En dan wordt er ook nog wel eens wat
geimmiteerd. Flauw, maar toch grappig. :wink:

Och mocht het nog eens staan te gebeuren dat klant die-en-die enz. 8)

Ja :mrgreen: En als je ergens naar uit kijkt; ''Blij vooruitzicht dat mij streelt''
Het dreunt zo lekker op 8)

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 28 aug 2007 18:12

Ik kon dit even in geen ander topic kwijt:

Dit las ik op NOS Teletekst:

NOS Teletekst schreef:20.25-21.00 uur - PUBERRUIL XL

Twee pubers leven een week lang in een totaal andere omgeving. Presentatie: Sulay Reval. Afl.: Jake en Vincent.

Jake is een streetwise beatboxer uit Sittard. De vader van Jake zit vast op verdenking van moord en kidnapping. Zelf leek Jake ook het verkeerde pad op te gaan; hij is in aanraking geweest met justitie.

Vincent leeft volgens de strenge regels van de gereformeerde kerk. Hij woont in de zeer beschermde omgeving van het Zeeuwse dorpje Meliskerke. Hoe vergaat het Jake en Vincent in elkaars wereld?

Wel grappig...voor de buitenwereld zijn 'we' één pot nat; de "Gereformeerde Kerk" als alomvattende verzamelnaam van alle gereformeerde denominaties, alsof er maar één "gereformeerde kerk" zou bestaan (en dat terwijl "Gereformeerde Kerk" in principe ook nog eens de populaire naam is/was voor de GKN!).

En wij kerkelijk verdeelden onderling maar kibbelen over de "Ware Kerk". Kijk, dan vind ik zo'n Teletekst-bericht nou humor! :mrgreen:
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Terug naar “Archief”