Moderator: Moderafo's
Ik zopu nog dieper gaan, boely: wat is het doel van ons leven op aarde? Ik denk dat een antwoord dan staat in efeze 2:10: we zijn eht werk van GOd, hij heeft ons geschapen in Christus Jezus om het goede werk te doen dat hij heeft voorbereid. God heeft ons geschapen voor een paradijs, maar nog steeds zijn we bedoelt om Gods wil te doen. En dan is het gave, dat we juist dAt mogen doen wat Jezus voor ons al heeft voorbereid!We hoeven alleen nog maar in te koppen!Boely schreef:Mensen, ik volg het forum al een tijdje, en ik wordt overspoeld met de gedachtje: Je moet geloven... Maar wat is geloof nu eigenlijk. Als we alles eromheen nu eens vergeten en puur naar het geloof op zichzelf kijken, wat is het dan? Wat is het doel ervan? Was het er in het paradijs al? Zal het in de hemel zijn? Is het geloof hetzelfde als wedergeboortje????
essieee schreef:Het geloof is een stellig weten en vast vertrouwen(H>C>)
Boely schreef:Mensen, ik volg het forum al een tijdje, en ik wordt overspoeld met de gedachtje: Je moet geloven... Maar wat is geloof nu eigenlijk. Als we alles eromheen nu eens vergeten en puur naar het geloof op zichzelf kijken, wat is het dan? Wat is het doel ervan? Was het er in het paradijs al? Zal het in de hemel zijn? Is het geloof hetzelfde als wedergeboortje????
Klaas schreef:Joris:HEtgaat niet om ons behoud. HEt gaat erom dat God weer groot gemaakt wordt!
God wordt groot gemaakt door ons behoud.
Klaas
Erick schreef:Klaas schreef:Joris:HEtgaat niet om ons behoud. HEt gaat erom dat God weer groot gemaakt wordt!
God wordt groot gemaakt door ons behoud.
Klaas
Hier wil ik me helemaal bij aan sluiten.
"Ik schrijf u, kinderkens, want de zonden zijn u vergeven om Zijns Naams wil." (1 Johannes 2:12)
Er zit een opgaande lijn in.Ik begrijp Joris wel.
In de eerste plaats bekeerd God mensen tot zijn eer. Maar ook dat hij geen lust heeft in de dood van de goddelozen maar daarin dat zij zich bekeren.
en en dus.
ik zie het meer als een 'onvermijdelijkheid' (het woord deugt eigenlijk niet, maar goed), omdat God alleen het goede doet (het goede Zelf is), wordt Hij geeerd in alles wat Hij doet. Maar mij is altijd het beeld geschetst van een god die de mens alleen redt om zijn eigen glorie te vergroten, daar geloof ik dus niet in.Nooit zou ik durven stellen dat God mensen bekeerd om Zichzelf te eren. God heeft dat niet nodig, verder denk ik dat de gedachte alleen al in conflict zou zijn met Zijn natuur.
hijwel schreef:essieee schreef:Het geloof is een stellig weten en vast vertrouwen(H>C>)
ha ha, hier moet ik ff om lachen. In 1 van de ander topics zeg je dat onderzoek steeds weer nodig is. Jezelf onderzoeken ook al denk je dat je gelooft.
En nu zeg je dat geloof een stellig weten en een vast vertrouwen is.
Als je het dan zo zeker weet dan hoef je toch jezelf niet meer te onderzoeken?
Als je een vast vertrouwen heb hoef je toch niet meer te twijvelen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten