Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 aug 2007 11:25

SUV's zijn alleen leuk als je ze echt nodig hebt. Mijn nekharen gaan overeind als je in een te smalle winkelstraat zo'n geverfde kakker uit bijvoorbeeld een RangeRover ziet stappen. Men, zo'n lelijke RR heb je toch helemaal niet nodig! Maar goed, dat is mijn bescheiden mening ;-)

Gisteren zag ik een zwarte Opel Kapitan in perfecte staat, ik ben geen Opelfan maar ik vond hem schitterend.

Maar, er kan er maar één de winnaar zijn (ik heb hem gisteren nog even gedag gezegd ;)):

Afbeelding
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 aug 2007 12:36

Debor@ schreef:
Maar, er kan er maar één de winnaar zijn (ik heb hem gisteren nog even gedag gezegd ;)):

Afbeelding

oeps-smile :8>

André

Berichtdoor André » 12 aug 2007 13:43

Debor@ schreef:SUV's zijn alleen leuk als je ze echt nodig hebt. Mijn nekharen gaan overeind als je in een te smalle winkelstraat zo'n geverfde kakker uit bijvoorbeeld een RangeRover ziet stappen.
Precies, ik zie ook nooit zo het nut in van koeienvangers rondom je auto. Verder denk ik niet dat je jaloers moet willen zijn op een BMW X5, zag ik iets staan van 1:5 benzineverbruik? :shock:
Wegenbelasting wil je ook niet weten bij een gewicht van 2275 Kg

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 12 aug 2007 15:16

En daarbij komt dat je bij een BMW voor onderdelen toch al veel meer moet betalen dan bij een gemiddelde auto
Stap voor stap, weer een stapje verder.

André

Berichtdoor André » 12 aug 2007 15:21

keessie schreef:En daarbij komt dat je bij een BMW voor onderdelen toch al veel meer moet betalen dan bij een gemiddelde auto
Conclusie, geen degelijk rentmeesterschap. :wink:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 12 aug 2007 15:25

zou jij geen BMW M3 of een 5 serie willen bezitten dan?

André

Berichtdoor André » 12 aug 2007 15:34

keessie schreef:zou jij geen BMW M3 of een 5 serie willen bezitten dan?
Nee, daar heb ik de financiële middelen niet voor, dus daar hoef ik niet over na te denken.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 12 aug 2007 15:42

André schreef:
Nee, daar heb ik de financiële middelen niet voor, dus daar hoef ik niet over na te denken.

okeej ja. Dan is de keuze makkelijk. Wat voor auto rijd je zelf dan?

André

Berichtdoor André » 12 aug 2007 15:53

keessie schreef:
André schreef:

okeej ja. Dan is de keuze makkelijk. Wat voor auto rijd je zelf dan?
Een auto van het bouwjaar 1992.

rolfvandekrol
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Nissan Primastar

Berichtdoor rolfvandekrol » 12 aug 2007 16:51

Samen met een paar vrienden een Nissan Primastar in twee weken helemaal goor gereden (hij was grijs, en na die twee weken bruin). Beviel eigenlijk prima. Chauffeur vond um prima rijden en ook achterin is het prima toeven en dat zegt wat voor een busje.

PS: Nissan Primastar = Opel Vivaro = Renault Trafic
Rolf van de Krol
info (at) rolfvandekrol (dot) nl

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 12 aug 2007 18:26

Hippieblijhoofd schreef: oeps-smile :8>
Hij woont in Zeeland bij een aardige kunstenaar, helaas doet die hem nog lang niet weg ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Rolf

Berichtdoor Rolf » 13 aug 2007 12:14

BMW, hoeft niet duur te zijn.

Jaren geleden heb ik ook een BMW gehad, een 316. Hij was ruim 4 jaar, en kostte FL7700,-. Er mankeerden een paar kleinigheidjes aan.
O.a. cilinderkop gereviseerd, nieuwe schokdempers en koplamp.
Dit heb ik zelf verholpen. De onderdelenprijzen waren niet veel hoger dan bijv. van Opel.

Ik heb er in vijf jaar ~80.000 km mee gereden, op gas.
En toen, ... een grote deuk. Voor Fl1400,- ging hij weg.
Afschrijving : Fl1200,- / jaar.
Dus relatief goedkoop gereden.

Toch zal ik niet snel een BMW weer kopen. Als je ouder wordt, ga je andere afwegingen maken. De waarde van een auto verminderd relatief snel.
BMW's zijn gebouwd voor snelheid, sportiviteit en aanzien. En nu veel duurder dan vergelijkbare auto's.
Ze zijn wel heel degelijk, en hebben goede stuureigenschappen.

Maar Opels bijv. zijn veel praktischer. Die hebben trekkracht daar waar het zinvol is, tussen de 1500 en 4000 toeren.
Heeft o.a. Fiat en Ford ook. En veel andere praktische voorzieningen.
Met het oog op een economische besteding denk ik aan o.a. Opel, Fiat, Suzuki (deze 3 werken samen), Ford, en Citroen (hoog veercomfort).
Ze zijn ook degelijk (Fiat en Citroen iets minder).

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 aug 2007 20:58

Debor@ schreef:SUV's zijn alleen leuk als je ze echt nodig hebt.

En aangezien dat nooit het geval is, zijn ze dus niet leuk.
Er is namelijk onderscheid tussen SUV's en terreinwagens. SUV's zijn nepterreinwagens, die helemaal niet zo sterk zijn in terreinrijden. Terwijl een echte terreinwagen daar nou juist helemaal voor gemaakt is.

Debor@ schreef:Mijn nekharen gaan overeind als je in een te smalle winkelstraat zo'n geverfde kakker uit bijvoorbeeld een RangeRover ziet stappen. Men, zo'n lelijke RR heb je toch helemaal niet nodig! Maar goed, dat is mijn bescheiden mening :wink:

Hmm, een Range Rover vind ik eigenlijk nog best een mooie auto.
Bovendien heeft die als voordeel mee, dat die niet geboren is uit de SUV-rage, maar dat die er al ik weet niet hoe lang is. Ik herinner hem zelfs nog uit mijn prille jeugd.
Afbeelding
Dat was gewoon een serieuze terreinwagen. Kortom, die valt nog serieus te nemen.

De echte SUV's, dat zijn wagens als de Mercedes-Benz ML, BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90, Volkswagen Touareg. Stuk voor stuk geboren uit de SUV-rage (de eerste is er de aanstichter van). Dat zijn nou echt auto's waar ik zo'n beetje mijn neus voor ophaal. Smakeloze mastodonten.

Overigens vind ik wel dat een terreinwagen voor het terrein gebruikt moet worden. In een terreinwagen rijden, maar nooit het ruige terrein in gaan, vind ik fout.
Een terreinwagen hoort eigenlijk onder de modder te zitten. Pas dan is het stoer om je te vertonen met een terreinwagen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 aug 2007 22:21

ik heb deze week een Mercedes 300D (type W123) uit 1978 tot mijn beschikking, en ik vermaak me daar uitstekend mee 8). ik heb er zelfs een stoplichtsprintje mee gewonnen (van een Ford Transit :P ).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 aug 2007 18:52

Zo een heeft mijn zwager ooit gehad.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”